بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر اثر شارون  لیچر

بریده‌هایی از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۲۸ رأی
۳٫۱
(۲۸)
«بنابراین اگر اول برای خودم پول کنار بگذارم؛ از نظر مالی، فکری و مالیاتی قوی‌تر می‌شوم.»
ツAlirezaツ
برای یادگیری کار کنید، اما برای پول کار نکنید
ツAlirezaツ
در مدرسه یاد می‌گیریم که اشتباهات بد هستند و برای آن‌ها تنبیه می‌شویم. اکنون اگر به راهی که برای یادگیری بشر طراحی شده، نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که انجام دادن اشتباهات است که باعث یادگیری می‌شود. ما راه رفتن را با زمین خوردن یاد می‌گیریم، اگر هرگز به زمین نیفتیم، هرگز نمی‌توانستیم راه برویم. همین در مورد دوچرخه‌سواری نیز صدق می‌کند. من هنوز ترس را در زانوهایم به یاد دارم، ولی امروز بدون فکر کردن می‌توانم دوچرخه‌سواری کنم و همین در مورد ثروتمند شدن نیز صادق است.
ツAlirezaツ
نبوغ مالی از این چهار مهارت تکنیکی تشکیل شده است: ۱. سواد مالی (توانایی خواندن اعداد و ارقام). ۲. موضع سرمایه‌گذاری (علم پول درآوردن از پول). ۳. بازار، عرضه و تقاضا: برای مثال الکساندر گراهام بل آنچه که بازار می‌خواست به آن عرضه کرد، چنان که بیل گیتس عرضه کرد.
ツAlirezaツ
من پرسیدم: «آیا یک مرد فقیر خوشحال‌تر است؟ جواب داد: «نه، فکر نمی‌کنم. چشم‌پوشی از پول از نظر روانی مثل چسبیدن به پول می‌باشد.»
ツAlirezaツ
پدرم که تحصیلات بالایی داشت، به من پیشنهاد می‌کرد: همان کاری که او انجام داده پیش بگیرم و می‌گفت: «پسرم من از تو می‌خواهم که سخت درس بخوانی، نمرات بالا بیاوری، تا بتوانی کاری با امنیت شغلی بالا در یک شرکت بزرگ پیدا کنی و مطمئن باشی که مزایای خوبی داشته باشد. پدر ثروتمند از من می‌خواست، یاد بگیرم که پول چگونه کار می‌کند، تا بتوانم آن را به کار بیندازم تا برای من کار کند. البته این درس‌ها را باید متأثر از زندگی و راهنمایی‌های او یاد می‌گرفتم و نه با نشستن در کلاس.
ツAlirezaツ
نبوغ مالی تلفیقی از مهارت‌های حسابداری، سرمایه‌گذاری، شناخت بازار و قانون است.
alihola
۱. کاری که حضور من لازم نباشد. صاحب آن باشم، ولی توسط افراد دیگر هدایت و چرخانده شود. اگر من مجبور باشم که آن جا حضور داشته باشم، این شغل من می‌شود نه کار من. ۲. سهام اوراق بهادار ۳. اوراق قرضهٔ اقتصادی ۴. سهام شرکت‌های سهامی ۵. درآمدی که از ملک و املاک است ۶. اوراق قرضهٔ کوتاه‌مدت (سند بهادار) ۷. حق امتیاز شخصی، مثل: موسیقی، حق‌التألیف، سناریو، اختراع ثبت شده و... ۸. هر مورد دیگری که دارای ارزش باشد و تولید درآمد و یا افزایش قیمت پیدا کند و به راحتی در بازار نقد شود.
ツAlirezaツ
قیمت خانه‌ها، همیشه بالا نمی‌روند. اکنون در سال ۱۹۹۷، هنوز دوستانی دارم که صاحب خانه‌ای به قیمت یک میلیون دلار شده‌اند که امروز فقط هفتصد هزار دلار می‌ارزد.
ツAlirezaツ
وقتی موضوع خانه به میان می‌آید، من به آن مردمی اشاره می‌کنم که تمام زندگی خود را صرف پرداخت پول برای خانه‌ای که هرگز صاحب آن نبوده‌اند می‌کنند. در واقع بیشتر مردم هر چند سال، خانهٔ جدیدی می‌خرند و هر بار متحمل وام سی ساله می‌شوند، تا بتوانند وام‌های خانهٔ قبلی را به اتمام برسانند.
ツAlirezaツ

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
۳۹,۹۵۰
۵۰%
تومان