بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر | طاقچه
کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر اثر شارون  لیچر

بریده‌هایی از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۲۸ رأی
۳٫۱
(۲۸)
تگزاسی‌ها گفته دیگری دارند که می‌گوید: «همه دوست دارند به بهشت بروند، ولی هیچ کس دوست ندارد بمیرد»
ツAlirezaツ
«اگر متوجه شدی که در چاله‌ای هستی که خودت داری آن را حفر می‌کنی، از کندن دست بردار.»
ツAlirezaツ
«همه دوست دارند به بهشت بروند، ولی هیچ کس دوست ندارد بمیرد». بیشتر مردم در رؤیای ثروتمند شدن به سر می‌برند، ولی ترس این را دارند که پول از دست بدهند؛ برای همین آن‌ها هرگز وارد بهشت نمی‌شوند.
ツAlirezaツ
«ثروتمند دارایی به دست می‌آورد و فقیر و طبقهٔ متوسط، بدهی و تعهدات.»
ツAlirezaツ
«اگر از نگرانی و خطر کردن نفرت داری... زود شروع کن.»
ツAlirezaツ
پدر تحصیل‌کرده‌ام، هر سال به دنبال افزایش حقوق بود و هر سال نیز مایوس می‌شد. بنابراین او به دانشگاه برگشت تا مدرک بالاتری کسب نماید، بتواند حقوقش را افزایش دهد، ولی دوباره ناامیدی دیگری در انتظار او بود.
ツAlirezaツ
برای یادگیری کار کنید، نه برای پول.
ツAlirezaツ
«تمدن‌های بزرگ زمانی از هم پاشیده شده‌اند که فاصلهٔ بین ثروتمند و فقیر بسیار زیاد شده است. آمریکا نیز در همان خط سیر، حرکت می‌کند و این نشان می‌دهد که تاریخ دوباره تکرار خواهد شد، چون ما از تاریخ درس نمی‌گیریم و فقط نام‌ها و روزهای تاریخی را به یاد می‌سپاریم، نه درس‌های آن را.»
AliReza
مردم دو کار انجام می‌دهند: بعضی‌ها اجازه داده‌اند که زندگی آن‌ها را تحت فشار قرار بدهد. عده‌ای عصبانی می‌شوند و شروع به فشار دادن دیگران می‌کنند، ولی آن‌ها بیشتر این فشار را به رئیس، شغل و یا همسر خود وارد می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند که این زندگی است که به آن‌ها فشار وارد می‌کند.»
ツAlirezaツ
وقتی که بچه بودم، پدرم همیشه به ما می‌گفت: ژاپنی‌ها به قدرت سه عامل معتقد هستند: «قدرت شمشیر، جواهر و آیینه.» شمشیر، نشانهٔ قدرت اسلحه است. (آمریکا تریلون‌ها دلار برای اسلحه خرج کرده است و به همین خاطر حضوری کلی در سرتاسر جهان دارد.) جواهر، نشانهٔ قدرت پول است و ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: «این قانون طلایی را به خاطر بسپار، کسی صاحب طلا است که قانون‌ها را وضع می‌کند.» آیینه، نشانهٔ قدرت خودشناسی می‌باشد. این خودشناسی، بر طبق افسانهٔ ژاپنی، با ارزش‌ترین این سه قدرت است.
ツAlirezaツ

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد