بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر اثر شارون  لیچر

بریده‌هایی از کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۲۸ رأی
۳٫۱
(۲۸)
مهم‌ترین تفاوت این است که همیشه ثروتمند تجملات را آخر می‌خرد، ولی فقیر و طبقهٔ متوسط تجملات را همان اول خریداری می‌کنند.
ツAlirezaツ
اکنون به عنوان یک معلم، دریافته‌ام که ترس مفرط و شک به خود، بزرگ‌ترین کاهش‌دهنده‌های نبوغ فردی هستند. این قلب من را می‌شکند وقتی که می‌بینم شاگردان جواب را می‌دانند، ولی هنوز جرأت عمل کردن را ندارند. اغلب در دنیای واقعی، این تیزهوش نیست که جلوتر است، بلکه شجاع‌تر است که جلو می‌افتد.
ツAlirezaツ
در سال ۱۹۹۶ یکی از فرزندان من سرخورده از مدرسه به خانه برگشت. او از درس خواندن ناراضی و خسته به نظر می‌رسید و به حالت اعتراض به من گفت: «چرا باید وقتم را صرف خواندن درس‌هایی کنم که برای من هیچ کاربردی در زندگی واقعی ندارند؟» من بی‌تأمل جواب دادم: «چون اگر نمرات خوبی نگیری نمی‌توانی به کالج بروی.» او در جواب گفت: «برایم مهم نیست که به کالج بروم یا نه، من می‌خوام پولدار شوم.» من با کمی ترس، ولی با حالتی مادرانه گفتم: «اگر از کالج فارغ‌التحصیل نشوی، نمی‌توانی شغل مناسبی پیدا کنی و اگر تو شغل خوبی نداشته باشی، چطوری می‌توانی برای پولدار شدن برنامه‌ریزی کنی؟»
ツAlirezaツ
یاد بگیرید که از احساسات خود برای فکر کردن استفاده کنید، نه این که با احساسات خود فکر کنید.
AliReza
«این مثل تصور یک الاغ است که به زور یک گاری را می‌کشد، در حالی که صاحب آن یک هویج جلوی دماغ آن آویزان کرده است. شاید صاحب الاغ به جایی که می‌خواهد می‌رود، ولی آن الاغ یک خیال بیهوده را دنبال می‌کند؛ فردا دوباره هویج دیگری برای الاغ خواهد بود.» مایک پرسید: «منظور شما این است، لحظه‌ای که من شروع به تصور یک جفت دستکش بیس‌بال جدید، شکلات و تعدادی اسباب‌بازی کردم، این‌ها همه مثل هویج برای آن الاغ بود؟»
ツAlirezaツ
بیشتر مردم دنیا می‌خواهند که دیگران خودشان را عوض نمایند، و نه این که خودشان عوض بشوند، ولی بدان که عوض کردن خود بسیار آسان‌تر از عوض کردن دیگران است.
ツAlirezaツ
«زندگی همه را تحت فشار قرار می‌دهد، بعضی‌ها رها می‌کنند، بقیه می‌جنگند و تعداد اندکی درس‌ها را یاد می‌گیرند و حرکت می‌کنند.
ツAlirezaツ
«بین فقیر بودن و ورشکسته شدن، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد؛ ورشکستگی موقتی است، ولی فقر همیشگی.»
ツAlirezaツ
«وقتی مسألهٔ پول در میان است، با احتیاط عمل کنید و خطر نکنید.» و دیگری می‌گفت: «یاد بگیرید که خطر را کنترل کنید.»
ツAlirezaツ
مدارس برای تولید کارمندان خوب طراحی شده است، نه کارفرما.
آیدا

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

حجم

۴۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۷ صفحه

قیمت:
۷۹,۹۰۰
تومان