بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رازهایی درباره زندگی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب رازهایی درباره زندگی اثر باربارا دی‌آنجلیس

بریده‌هایی از کتاب رازهایی درباره زندگی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۱۶ رأی
۴٫۹
(۱۶)
هرگز نمی‌توانید به کسی احساس عشق و دوست داشتنی بودن بدهید، مگر آنکه او قبلا ظرفیت پذیرش، قابلیت و توانایی عشق ورزیدن به خودش را داشته باشد. چنانچه کسی خود را دوست نداشته باشد و به خودش عشق نورزد عشق شما را نیز احساس نخواهد کرد.
seemorgh
ما انسان‌ها نیز همگی زغال‌هایی هستیم در حال تبدیل به الماس. درست همان‌گونه که زمین آن زغال را تحت فشار قرار می‌دهد و شرایط و مقتضیات لازم برای پرورش الماس را فراهم می‌آورد، زندگی نیز دائم ما را تحت فشار قرار می‌دهد و ما را با چالش‌های گوناگون روبرو می‌سازد و تمامی آنچه را بدان نیاز داریم تا کمال یابیم و تغییر کنیم تا به انسان‌هایی روشن‌بین و خودآگاه و بصیر بدل شویم، در اختیار ما قرار می‌دهد.
seemorgh
زندگی آن است که خودت قطعه‌های گمشدهٔ وجودت را به هم بچسبانی و خودت را جمع و جور کنی. زندگی پیش ساخته نیست. آن قلعه به من یاد داد که هدف زندگی من این نیست که همه چیز عالی، ایده‌آل و بی‌عیب و نقص باشد، درست مثل عکس روی جعبهٔ مقوایی، بلکه هدف زندگی این است که از وقایع و رویدادهای زندگی‌مان صبوری، جرأت، شهامت و پذیرش را بیاموزیم.
seemorgh
آیا می‌خواهید طعم عشق شورانگیز را بچشید؟ یک روز از زندگانی خود را انتخاب کنید و تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی شما روی زمین است. تصمیم بگیرید آن روز را طوری زندگی کنید که گویی دیگر فردا اینجا نخواهید بود.
seemorgh
زندگی با عشق به این معناست که با یک‌یک روزهای زندگی خود مانند معشوق خود رفتار کنید. زندگی با عشق به این معناست که هر لحظه را تمام و کمال در آغوش گیرید، با نزدیکی و صمیمیت تمام؛ و عشق خود را از آن دریغ نکنید. زندگی با عشق به این معناست که هر رویداد را تمام و کمال تجزیه و تحلیل کنید و با شور و اشتیاق و تعهد تمام قلب و روح خود را به روی آن بگشایید. درست همان‌گونه که قلب و روح خود را به سوی معشوق می‌گشایید.
seemorgh
آیا شما هرگز به یک حیوان وحشی اجازه می‌دهید داخل خانه‌تان این طرف و آن طرف بدود؟ آیا اجازه می‌دهید که مبلمان و اثاثیهٔ شما را خراب کند؟ آیا شما به یک بچهٔ سرکش و عصیان، در حالی که داد و فریاد می‌کند اجازه می‌دهید از این اتاق به آن اتاق بدود و سر راهش همه چیز را به هم بریزد و مزاحم کار شما بشود؟ البته که نه. با وجود این، اغلب ما به فکر و ذهنمان اجازه می‌دهیم هر طور دلش می‌خواهد، با توحش تمام مثل یک حیوان رام نشده و غیر اهلی یا کودکی عصیانگر و سرکش این طرف و آن طرف بدود و همه چیز را خراب کند و آرامش و صلح درون ما را به هم بزند و برای‌مان درد و رنج و زحمت زیادی درست کند.
seemorgh
این یکی از اشتباهاتی است که در زندگی مرتکب می‌شویم. چالش‌ها و موانع را «بد» تلقی می‌کنیم. چیزهای بدی که هر چه زودتر باید از شرشان خلاص شویم. درست به همان طریقی که می‌خواهیم از شر یک کیسه زبالهٔ بدبو خلاص شویم. هنگامی که چنین نگرش و برخوردی با مشکلات و موانع داریم، یک یک چالش‌های زندگی‌مان به دشمنانی تبدیل می‌شوند که باید با آن‌ها بجنگیم و مدام با سرنوشت خود دست به گریبان‌ایم. تعجبی ندارد تا این حد احساس اضطراب، خستگی و ناشادی می‌کنیم چرا که با زندگی درگیر نبردی بیهوده شده‌ایم.
seemorgh
راز (۱): تمامی آنچه به منظور خوشحالی و خوشبختی واقعی بدان نیاز دارید در درون خودتان است هیچ‌کس غیر از خودتان قادر نیست آرامش درونی را برایتان به ارمغان آورد.
seemorgh
«امروز چه چیزی آموختم؟» «در چه زمینه‌هایی رشد کردم؟» به مجرد اینکه اینها را از خودم می‌پرسم متوجه می‌شوم که حقیقتی از دیدم پنهان مانده بوده و در مورد خودم سخت‌گیری کرده و چالش‌هایی را که با آن‌ها روبرو بودم به غلط تعبیر و تفسیر کرده بودم. همیشه متعاقب اینکه در خودم غور می‌کنم و سؤالات فوق را در برابر خودم قرار می‌دهم احساس خویشتن‌دوستی بیشتری می‌کنم.
Maede Doust
یک بار جملهٔ قصار یکی از بزرگان را در جایی خواندم که واقعآ مرا تکان داد: «الماس همان تکه زغال سیاه و بی ارزشی است که هیچ وقت جا نزد و از کار و تلاش باز نایستاد.» کربن یا زغالی را که در اعماق زمین مدفون شده در نظر بگیرید. چنانچه از روشهای معجزه‌آسا و شگفت انگیز طبیعت آگاهی نداشتید ممکن بود بعد از معاینه و بررسی این عنصر سیاه رنگ و بی ارزش به این نتیجه برسید که ذاتآ و ماهیتآ خاصیتی خنثی دارد و هرگز ظرفیت و توانایی این را ندارد که رشد کند و تغییر یابد. سپس چنانچه هزاران سال بعد مجددآ به اعماق زمین برگردید و همان تکه زغال سیاه زنگ و بی ارزش را از نزدیک مشاهده کنید، از تغییر و تحولی که در آن به وقوع پیوسته است حیرت خواهید کرد. اینجاست که می‌بینید آن تکه زغال سیاه بی‌ارزش به صورت الماسی شفاف و زیبا و بلورین تبلور یافته است. دلیل آن نیز این است که هرگز فشارهای لایهٔ زمین از روی آن تکه زغال برداشته نشده و فشار لایه‌های درونی زمین بوده که آن زغال را به الماسی زیبا و ارزشمند تبدیل کرده است.
Maede Doust

حجم

۳۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

حجم

۳۴۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۴۱۹ صفحه

قیمت:
۸۹,۹۰۰
۴۴,۹۵۰
۵۰%
تومان