بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رازهایی درباره مردان | صفحه ۴۱ | طاقچه
کتاب رازهایی درباره مردان اثر باربارا دی‌آنجلیس

بریده‌هایی از کتاب رازهایی درباره مردان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۹۹ رأی
۴٫۰
(۱۹۹)
شخصیت‌های مذکر عمومآ در قالب افراد آرزومند، جاه طلب، بلند پرواز، ماجراجو، قوی و غالب نشان داده می‌شوند. در حالی که شخصیت‌های مؤنث در قالب افراد وابسته، زیر دست، ضعیف و نقش‌هایی این چنین نشان داده می‌شوند.
papar
«آنان از همان ابتدا یاد می‌گیرند تنها تعداد کمی از احساساتشان قابل پذیرش و مجاز می‌باشد. تهاجمی بودن، رقابت‌طلبی، خشم و... به اضافه احساساتی که در کنترل بودن را تداعی می‌کند پذیرفتنی است. همین که بزرگتر می‌شویم، احساس جنسی نیز به این لیست اضافه می‌شود. عدم اعتماد به نفس، ترس، آسیب پذیری، ملایمت، مهربانی، عشق، شور، حرارت و حساسیت تنها برای دختران و زنان مجاز شمرده می‌شود. پسری که هر یک از این خصوصیات و ویژگی‌ها را از خود بروز دهد، بچه ننه، لوس و یا دختر مآب خوانده می‌شود و چه انگیزه‌ای از این تخریب کننده‌تر می‌تواند باشد؟»
papar
غرایزی نظیر: حمایتگر بودن، ضعف نشان ندادن و کنترل اوضاع را در دست داشتن را همچنان از خاطر نبرده‌اند و بطرزی ناخودآگاه این غرایز را در زندگی روزانه خود نشان می‌دهند.
papar
«او نمی‌تواند به راحتی احساساتش را نشان دهد، گویی همواره مجبور است خود را قوی نشان دهد.»
papar
۱ ـ چرا در کتاب، مردها را شکارچی آواره و رانده شده، نامیده‌ایم؟ ۲ ـ چرا همواره مردها در طول تاریخ سعی در مغلوب نمودن زنان داشته‌اند؟ ۳ ـ چگونه مردها آموزش دیدند که برای عشق نامناسب باشند؟ ۴ ـ چگونه نقش‌های جنسی کلیشه‌ای توسط تلویزیون به ما القاء می‌شود؟
papar
در حالیکه شما مدتی است راه را گم کرده‌اید، اما همسرتان ترجیح می‌دهد همچنان به رانندگی ادامه بدهد، به جای این که لحظه‌ای توقف کرده و آدرس درست را از دیگران بپرسد؟ چرا مردها که سعی در کنترل شما دارند، به طرزی پنهانی از کنترلی که شما روی آن‌ها دارید می‌ترسند؟ چرا مردها به سختی می‌توانند اجازه دهند به آنان نزدیک شوید؟ چرا مردها هنگامی که بر روی چیزی تمرکز کرده‌اند و شما سعی در جلب توجه آن‌ها را دارید، عصبانی می‌شوند؟ چرا مردها همواره سعی در پنهان کردن ناراحتی یا عصبانیت خود دارند؟
papar
ه هنگام عصبانیت و یا ناراحتی طوری رفتار می‌کنید که گویی رنجیده هستید. آیا شما هنگامی که عملا عصبانی هستید، گریه می‌کنید؟ آیا مواقعی که می‌بایست به مردی بگویید رفتارش احمقانه بوده و از دستش عصبانی هستید، لب و لوچه‌تان را آویزان می‌کنید؟ آیا مواقعی که باید محل را ترک کنید، در عوض اخم می‌نمایید. از آن‌جا که به بسیاری از ما آموزش داده‌اند که دخترها نباید عصبانی شوند، چون این کار قشنگ نیست، ما نیز خشم خود را فرو خورده و سعی می‌کنیم با احساسات دیگری که قابل پذیرش‌تر و زنانه‌تر است آن را نشان دهیم.
Ghorbani
به‌خاطرداشته باشید: از موضع ضعف برخورد نکردن با مردان، به این معنا نیست که نسبت به آن‌ها سلطه جو باشید و سعی کنید آن‌ها را کنترل نمایید، بلکه بدین معنی است که با خودتان رفتاری از سر عشق و توأم با احترام داشته باشید و بدین وسیله مردتان را وادار کنید که او نیز با شما چنین رفتاری داشته باشد.
Ghorbani
از آن جا که یگانه الگو و مدل برای یک پسر بچه کوچک، مادرش است،
کاربر ۲۲۷۴۰۵۸
۴ ـ مسئولیت‌هایی را که دوست دارید به عهده بگیرد به او واگذار کنید و چنان‌چه اشتباه‌هایی مرتکب می‌شود، مسئولیت‌ها را از او سلب نکنید.
faezeh faez

حجم

۴۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۴۹۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان