بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پدران غایب | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب پدران غایب اثر گای  کورنو

بریده‌هایی از کتاب پدران غایب

نویسنده:گای کورنو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۷ رأی
۴٫۱
(۱۷)
پدر به فرزند كمك می‌كند تا ساختاری درونی را شكل ببخشد. به‌عبارت روشن‌تر حضور او باعث می‌شود كودك، به‌ويژه فرزند پسر، پرخاشگری (تأييد خود و ظرفيت دفاع از خود)، جنسيت مردانه، احساس كندوكاو، ديدگاهش نسبت به جهان يا استعداد تجريد و عينيت بخشيدن را در وجودش توسعه دهد. پدر همچنين به فرزند پسر ـ و فرزند دخترش ـ كمك می‌كند از دنيای خانوادگی به دنيای اجتماعی گذر كند؛ اگرچه مادر نيز نقشی به‌سزا در پوشش دادن اين شكاف دارد. به‌طور كلی كودكانی كه حضور پدر را به اندازه‌ی كافی احساس كرده‌اند در درس خواندن و انتخاب‌های شخصی اعتماد به نفس بيشتری از خود نشان می‌دهند.
leili L
در اين داستان عاشقانه پدر سومين شخصيت است و نشان‌دهنده‌ی عنصر جدايی ميان مادر و فرزند. حضور پدر شروع روند تفكيك است. پدر با اعلام و ادعای اين‌كه مادر، همسر اوست به هم‌زيستی لذت‌بخش ميان فرزند و مادر پايان می‌دهد. «مادرِ تو همسر من است و او مرا هم دوست دارد!» كودك درك می‌كند كه او ديگر تنها موضوع علاقه‌ی مادرش نيست. به اين شكل پدر تجسم اصل واقعيت و نظم در خانواده خواهد بود.
leili L
آگاهی از استقلال و خودمختاری ناخودآگاه، تجربه‌ای همراه با درد است. به اين شكل ديگر نمی‌توانيم به اين توهم دوست‌داشتنی باور داشته باشيم كه قدرت و اختيار كامل داريم.
Golnaz Javaheri
اولين موضوع ارتباطی كودك و اولين چيزی كه او می‌شناسد، وجود مادرش است. برای اين‌كه كودكی پسر، «مرد» شود بايد از اين خيال‌پردازی اوليه درباره‌ی مادر، به‌سوی همسان‌سازی هويت خود با پدرش حركت كند. اين انتقال هويت چنان فرآيند ظريف و پرخطری است كه در جوامع ابتدايی و قبيله‌ای طی مراسمی خاص و با كمك فردی بالغ انجام می‌شود.
مسعود
سكوت پدر حكم به شكنندگی هويت جنسی پسر می‌كند
مسعود
درباره‌ی موضوع صميميت ميان افراد غيرهم‌جنس آنی لكرك نكته‌ای جالب را يادآوری می‌كند كه «زبانِ اروس دشمنی‌ای ميان دوجنس به‌وجود نمی‌آورد، اما باعث آگاهی از تفاوت ميان دوجنس می‌شود.» او نشان می‌دهد كه چگونه تفاوت‌های جنسی از زبان عشق معنا می‌يابند. او اين‌گونه ادامه می‌دهد كه «برای هر مردی اروس سرنوشتش را به اين شكل بيان می‌كند كه بايد زنی را عاشق خودت سازی و برای هر زنی اروس سرنوشتش را به اين شكل بيان می‌كند كه بايد عشق را در قلبت پرورش دهی و از آن مراقبت كنی. اروس اين مسئله را بنيان نهاده است و مردان و زنان در پيدايش آن نقش نداشته‌اند.»
mhzm
بايد به‌ياد داشته باشيم كه در تمامی افسانه‌های عاشقانه مانند «رومئو و ژوليت»، قهرمان داستان در جوانی جان خود را از دست می‌دهد. درواقع نظر قرون وسطی درباره‌ی بقای روابط عاشقانه‌ی صميمی به اين شكل بوده است.
mhzm
جامعه‌ای كه در آن زيبايی و انرژی‌های جنسی ستايش و تحسين نمی‌شوند، بی‌ترديد خود را تا سطح هرزه‌نگاری تنزل می‌دهد. هرزه‌نگاری انتقام كهن‌الگوی آسيب‌ديده‌ی ونوس است. ونوس از ما می‌خواهد با او صميمی باشيم.
mhzm

حجم

۶۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۶۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۲۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۴
۵
صفحه بعد