بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بدن فراموش نمی کند | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب بدن فراموش نمی کند اثر بسل ون درکولک

بریده‌هایی از کتاب بدن فراموش نمی کند

امتیاز:
۳.۴از ۱۰۸ رأی
۳٫۴
(۱۰۸)
«وقتی کسی به دیگری پوزخند می‌زند یا دندان‌قروچه می‌کند، آیا گوشهٔ دندان نیش در طرفی که فرد مقابل ایستاده، بالا می‌آید؟» - چارلز داروین، ۱۸۷۲
fatem22n
«انسان و حیوانات برتر... غرایز مشترکی (نیز) دارند. همهٔ آن‌ها دارای حواس، شهود، ادراک، اشتیاق و هیجانات، حتی خصیصه‌های پیچیده‌تری مثل حسادت، سوءظن، تقلید، قدردانی و بخشش‌اند.»
fatem22n
سی. سی. چانگ، تمرین ذن شما در آن تکهٔ زمانی کوچکی زندگی می‌کنید که به خودتان تعلق دارد؛ اما آن تکهٔ زمانی فقط زندگی شما نیست، خلاصهٔ همهٔ زندگی‌هایی است که با شما هم‌عصرند... شما تجلی تاریخید.
کاربر ۴۲۶۵۱۵۱
تروما هم نحوهٔ تفکر و موضوع تفکر، هم خودِ ظرفیت تفکر ما را تغییر می‌دهد. دریافته‌ایم که کمک به قربانیان تروما برای یافتن کلماتی برای توصیف آنچه بر سرشان آمده بسیار سودمند است؛ اما معمولاً کافی نیست. شرح رویداد الزاماً باعث نمی‌شود تا واکنش‌های خودکار فیزیکی و هورمونی بدن‌هایی دچار تغییر شود که گوش‌به‌زنگ بوده و هر لحظه آمادهٔ پذیرش تهاجم و تعرض‌اند
کاربر ۴۲۶۵۱۵۱
تنها وقتی می‌توانید کاملاً بر زندگی خود مسلط باشید که واقعیت بدنتان را با همهٔ جنبه‌های درونی‌اش بپذیرید.
leila
جنگ دائمی با خطرهای ناپیدا طاقت‌فرساست
fatem22n
درصورتی‌که مؤلفه‌های تروما بارها و بارها تکرار شوند، هورمون‌های استرسی که هم‌زمان ترشح می‌شوند، چنین خاطراتی را عمیق‌تر از قبل در ذهن حک می‌کنند.
fatem22n
فلش‌بک و تجسم مجدد از جهاتی بدتر از خود تروما هستند. رویداد ترومایی یک آغاز و یک پایان دارد؛ بالاخره یک جا تمام می‌شود. اما در مبتلایان به پی‌تی‌اس‌دی، فلش‌بک ممکن است در هر زمانی، چه در خواب و چه در بیداری، رخ دهد.
fatem22n
هیجان با منطق تضادی ندارد؛ هیجاناتمان به تجربیات ارزش می‌دهند و ازاین‌رو مبنای منطق‌اند. تجربهٔ شخصی ما حاصل تعادل بین مغزهای منطقی و هیجانی است. هرگاه این دو سیستم در تعادل باشند «احساس سلامتی می‌کنیم».
fatem22n
در پی‌تی‌اس‌دی، تعادل حیاتی بین آمیگدال (دستگاه اعلام حریق) و قشر پیش‌پیشانی میانی (برج دیده‌بانی) از اساس به هم می‌خورد
fatem22n
اگر آمیگدال دستگاه اعلام حریق مغز است، لوب‌های پیشانی و به‌ویژه قشر پیش‌پیشانی میانی (ام‌پی‌اف‌سی) (۱۲) را که درست بالای چشم‌هایمان قرار دارند، برج دیده‌بانی در نظر بگیرید که از بالا چشم‌اندازی از منظره ارائه می‌دهند.
fatem22n
آدم‌ها بدون برخورداری از لوب‌های پیشانی انعطاف‌پذیر و فعال بندهٔ عادت می‌شوند و روابطشان ظاهری و تکراری می‌شود. ابداع و نوآوری، کشف و شگفتی، همگی از بین می‌رود.
fatem22n
مغز خزنده در ساقهٔ مغز واقع شده است، یعنی دقیقاً بالای همان جایی که طناب نخاعی وارد جمجمه می‌شود. مغز خزنده مسئول تمامی کارهایی است که نوزادان می‌توانند انجام دهند: خوردن، خوابیدن، بیدارشدن، گریه‌کردن، نفس‌کشیدن؛ احساس سردی و گرمی، گرسنگی، خیسی و درد؛ و دفع سموم بدن با ادرار و مدفوع.
fatem22n
مغز، دقیقاً همانند روندی که در مسیر تکامل پیموده، به‌صورت سطح‌به‌سطح در جنین تشکیل می‌شود.
fatem22n
مغز منطقی و شناختی ما در واقع جدیدترین بخش مغز است و تنها حدود ۳۰ درصد از فضای درونی جمجمه را به خود اختصاص می‌دهد.
fatem22n
مهم‌ترین وظیفهٔ مغز حصول اطمینان از بقای ماست، حتی در محنت‌بارترین موقعیت‌ها.
fatem22n
هنگامی که مغز قدیمی غالب می‌شود، مغز برتر یا ذهن خودآگاهمان را تاحدی از کار می‌اندازد
fatem22n
پس‌از تروما، فرد با دستگاه عصبی متفاوتی جهان را احساس می‌کند.
fatem22n
تروما کل ارگانیسم انسان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد: بدن، ذهن و مغز.
fatem22n
فرقی نمی‌کند چقدر درک و بینش به دست آورده‌ایم، مغز منطقی اساساً قادر نیست مغز هیجانی را از واقعیت خود منصرف کند.
fatem22n

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان