بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تو خود کوهی | صفحه ۳ | طاقچه
تصویر جلد کتاب تو خود کوهی

بریده‌هایی از کتاب تو خود کوهی

امتیاز:
۴.۳از ۳۸ رأی
۴٫۳
(۳۸)
قضاوت دیگران همه می‌دانیم که پشت‌سر دیگران حرف‌زدن، قضاوت‌کردن دربارهٔ دیگران و انتخاب‌هایشان راه مناسبی برای برقراری ارتباط نیست. بااین‌حال، این کار بیش از آنکه فکرش را بکنیم به ما آسیب می‌زند
pino
خطرناک‌ترین ویژگی زندگی این است که بی‌پروا به حرکت ادامه می‌دهد.
Martha'e Dark
آنچه از دست داده‌اید راه شما نبود، بلکه چیزی بود که جلوی راهتان را گرفته بود.
Martha'e Dark
درد به شما می‌آموزد که چه‌چیزی خوب نیست و نباید دنبالش بروید. خوشی به شما می‌آموزد چه‌چیزی هماهنگ است. همه‌چیز می‌تواند آموزگار شما باشد و هرچه بیشتر اجازه دهید تجربه‌های شما تغییرتان دهند، شما (و آن‌ها) بهتر خواهید شد.
روباه شازده کوچولو
تنهابودن به اندازهٔ استعمال دخانیات برای سلامتی شما خطرناک است (۲۴). بااین‌حال، تعبیر بیشتر مردم از سخن بالا این است که باید هرجا می‌توانند دوست پیدا کنند و به خانوادهٔ خود نزدیک شوند، حتی اگر آن‌ها را دوست نداشته باشند. شادی مشروط بهاین نیست که به وادارکردن شما به روابطی که نمی‌خواهید در آن باشید وادار شوید. شادی منوط به ایجاد روابط با آن‌هایی است که دوستشان دارید و ارزشی به زندگی‌تان اضافه می‌کنند.
روباه شازده کوچولو
شما خودتان جلوی زندگی‌تان را گرفته بودید و حالا خودتان باید آن را پیش ببرید.
روباه شازده کوچولو
«در میانهٔ زمستان، درون خودم، تابستان پنهانی را یافتم.»
روباه شازده کوچولو
شما نقشهٔ آیندهٔ خود هستید. هرچه هستید، هرچه تجربه کرده‌اید، هرچه در آن مهارت دارید، هر موقعیتی که در آن بوده‌اید و هرچه به آن علاقه دارید اتفاقی نیست؛ بلکه بازتاب هویت شما و نشانهٔ کاری است که برای انجام‌دادن آن به جهان آمده‌اید.
روباه شازده کوچولو
وقتی نمی‌توانیم به احساساتمان اعتبار دهیم، تلاش بی‌پایانی را آغاز می‌کنیم تا دیگران را وادار کنیم به احساسات ما را تأیید کنند؛ اما این کار هرگز نتیجه‌ای نخواهد داشت. ما هرگز به آنچه نیاز داریم دست نخواهیم یافت.
روباه شازده کوچولو
بهبودی قرار نیست تا شما را به آن‌کسی‌که قبلاً بودید بازگرداند؛ زیرا آن شخص نمی‌توانست طوفان را پیش‌بینی کند و از خودش در برابر آن محافظت کند. قرار نیست تا باری دیگر ساده، کمتر از قبل خسته یا غافل‌تر شوید. قرار نیست به حواس‌پرتی شاد، یعنی وضعیتی برگردید که چیزی از تفاوت‌ها، دردها و تمام چیزهای خوب و بد زندگی نمی‌دانستید.
روباه شازده کوچولو
می‌توانید کشور را ترک کنید، بار دیگر ازدواج کنید، شغل جدید راه بیندازید، با دوازده فرد متفاوت قرار بگذارید، دوستان کاملاً جدیدی پیدا کنید، بیش از هر زمان احساس شادی و رضایت کنید و هنوز به‌خاطر اتفاقاتی که برای خود جوان‌ترتان افتاد عزاداری کنید. بااینکه درظاهر متفاوتید، آن بخش از شما هنوز درونتان وجود دارد. آن خود جوان‌تر فقط از شما نمی‌خواهد که به مسیرتان ادامه دهید، بلکه از شما می‌خواهد که به گذشته برگردید و آن را بشناسید.
روباه شازده کوچولو
انتخاب‌های درست، احساسات درست به وجود می‌آورند.
Martha'e Dark
خشم هنگامی تبدیل به تهاجم می‌شود که ما از آن انرژی برای سرکوب دیگران استفاده کنیم، نه به‌عنوان انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر در خود.
Martha'e Dark
افرادی که بیشترین زمان را با آن‌ها می‌گذرانید آیندهٔ شما را به‌شکل برگشت‌ناپذیری رقم خواهند زد، در نتیجه باید عاقلانه انتخابشان کنید.
Martha'e Dark
وقتی انتظار داریم کارمان همان بار نخست بی‌نقص باشد، وارد چرخهٔ کمال‌گرایی می‌شویم.
Martha'e Dark
مهم نیست که چه می‌شود، من هرگز اجازه نخواهم داد زندگی‌ام دوباره به این نقطه برسد.
Martha'e Dark
اغلب اوقات، چیزهایی که به‌خاطرش به دیگران حسادت می‌کنم بخشی از عمیق‌ترین آرزوهای ما هستند
کاربر ۱۴۶۹۹۴۸
وقتی ترسِ ازدست‌دادن چیزی را داشته باشیم، برای دفاع از خود، آن را از خود دور می‌کنیم.
کاربر ۱۴۶۹۹۴۸
اگر تعهد ریشه‌ای ناخودآگاه شما این باشد که دیگران به شما عشق بورزند، نیازتان عشق به خود است. هرچه کمتر به نیازهای ریشه‌ای خود برسید، نشانه‌های تعهد ریشه‌ای شما «روشن‌تر» خواهد شد.
کاربر ۱۴۶۹۹۴۸
پیشرفت واقعی اصیل است. پیشرفت واقعی تمام چرندیات پوششی را از بین می‌برد و به مشکلات واقعی می‌پردازد. پیشرفت واقعی بهبودی و تغییر است. پیشرفت واقعی یعنی برای نخستین بار به قلب خود بیش از چشم دیگری اهمیت دهید.
محمد

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان