بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب این است انسان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب این است انسان اثر فردریش نیچه

بریده‌هایی از کتاب این است انسان

نویسنده:فردریش نیچه
انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۵از ۳۴ رأی
۳٫۵
(۳۴)
. اما غذای انگلیسی که در مقایسه با غذای آلمانی و حتی فرانسوی، نوعی «بازگشت به طبیعت» و درواقع آدم‌خواری است، اصلاً با غریزه‌ی من جور درنمی‌آید.
زهرا موحد
بیماری، خود مرا بر سر عقل آورد.
friend moon :)
فلسفه تا آن جا که من اکنون دریافته‌ام، زیستن داوطلبانه در یخ و کوهستان‌های بلند است، یعنی کندوکاو برای تمامی امور بیگانه و شک‌برانگیز هستی و هر آنچه که تاکنون اخلاق آن را تارانده است.
BLTM11
«با خصومت، دوستی پایان نمی‌پذیرد، بلکه با دوستی خصومت پایان می‌گیرد»
Ali Rastegar
خشن‌ترین سخن، خشن‌ترین نامه، بهتر و صمیمانه‌تر از سکوت است. آنانی که سکوت می‌گزینند، پیوسته فاقد لطافت و نزاکت قلبی هستند. سکوت نوعی مخالفت و فرو بلعیدن است و الزاماً شخصیت (و معده) را خراب می‌کند. تمامی سکوت‌کنندگان دچار سوءهاضمه هستند. می‌بینیم که من نمی‌خواهم خشونت را بی‌ارزش بدانم، زیرا خشونت انسانی‌ترین شکل تقابل و در بحبوحه‌ی این ظرافت‌های نوگرا از نخستین فضیلت‌های ماست. اگر به قدر کافی غنی باشیم، ظلم به دیگران خود نیک‌بختی است. اگر خدایی بر زمین نازل می‌شد، کاری جز ظلم نمی‌کرد، منظورم تنبیه نیست، بلکه بر دوش کشیدن گناه کاری خدایی بود.
shaghayegh
ظلم به دیگران خود نیک‌بختی است. اگر خدایی بر زمین نازل می‌شد، کاری جز ظلم نمی‌کرد، منظورم تنبیه نیست، بلکه بر دوش کشیدن گناه کاری خدایی بود.
رئوف
با هیچ چیز سریع‌تر از آزردگی نمی‌توان نیروی خود را سوزاند. عصبانیت، زخم بیمارگونه، ناتوانی در انتقام، علاقه، عطش انتقام و مسمومیت از هر جنبه، بی‌شک بدترین شیوه‌ی واکنش برای فرد خسته است و هدر دادن سریع نیروی اعصاب، افزایش بیمارگونه‌ی تخلیه‌ی روانی و برای مثال ترشح سریع صفرا و ورود آن به دستگاه گوارش می‌شود.
AmirHossein
هیچ بت دیگری را بر پا نخواهم ساخت و آن بتان کهن خواهند آموخت که پاهای گِلی چیست. واژگونی بت‌ها (یعنی همان «آرمان‌ها» از دیدگاه من) کار و پیشه‌ی من است.
AmirHossein
نیکان نمی‌توانند بیافرینند، آنان پیوسته آغازِ پایان هستند. آنان پیوسته آن کسی را به صلیب می‌کشند که ارزش‌های جدید را بر لوحی جدید می‌نگارد، خود را فدای آینده می‌کند و تمامی آینده‌ی بشریت را مصلوب می‌سازد. نیکان پیوسته آغاز پایان هستند... هر زیانی هم که این تهمت‌زنندگان جهان فراهم آورند، زیان نیکی زیان‌آورترین زیان است.
زهرا موحد
نمی‌خواهم قدیس باشم و بیش از آن فردی ساده‌لوح... شاید هم ساده‌لوح هستم... و با این همه یا شاید هم بدون این همه چنین باشد، زیرا هیچ امری تاکنون دروغین‌تر از قدیسان نبوده است و این حقیقتی است که از کنه وجود من بیان می‌شود. اما حقیقت من هراس‌انگیز است، زیرا تاکنون بر دروغ نام حقیقت نهاده‌اند. بازسنجی تمامی ارزش‌ها همان عبارت من برای اندیشیدن به خویشتن انسان است و این نکته
زهرا موحد

حجم

۵۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۵۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۳۰%
تومان