بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دستان شفا‌بخش | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب دستان شفا‌بخش اثر خوزه  سیلوا

بریده‌هایی از کتاب دستان شفا‌بخش

نویسنده:خوزه سیلوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۳۲ رأی
۴٫۲
(۳۲)
تصویرسازی ذهنی گونه‌ای آفرینش است، آفرینشی که در دنیای درون انسان انجام می‌گیرد و در دنیای بیرون او پدیدار می‌شود.
کاربر ۵۱۷۷۳۳
ف. دبلیو. اچ. مایرز، یکی از پژوهش‌گران پیشگام پیرامون ذهن و روان انسان گفته است: «ذهن ناخودآگاه هم زباله‌دانی‌ است و هم معدن طلا.»
کاربر ۵۱۷۷۳۳
انتظارات منفی، ما را بیمار می‌سازند و انتظارات مثبت، حال ما را بهتر می‌کنند. نیروی این دو با هم برابر است اما می‌توان هر یک را تقویت کرد. تقویت انتظارات از راه تلقین و تکرار کلامی توسط خود فرد یا توسط دیگران و نیز از راه تجربه کردن پیامد آن‌ها و هم‌چنین به کمک تصویرسازی ذهنی انجام می‌پذیرد.
.
تصویرسازی ذهنی گونه‌ای آفرینش است، آفرینشی که در دنیای درون انسان انجام می‌گیرد و در دنیای بیرون او پدیدار می‌شود.
مهدی نادریان
مغز ارگانی شفادهنده است که بر بدن فرمان می‌راند ولی افسوس که خیلی‌ها این ارگان را به‌گونه‌ای خطرناک برای آفرینش بیماری به‌کار می‌برند. در پس رویدادهای ساده‌ی زندگی تا بحران‌های بزرگ آن، انبوهی از بیماری‌ها نهفته‌اند که در پی استرس‌ و فشارهای روانی پدیدار می‌شوند.
مهدی نادریان
صبح فردا پس از بیداری از خواب به دستشویی بروید و سپس به بسترتان بازگردید. ساعتتان را تنظیم کنید پس از پانزده دقیقه زنگ بزند. پلک چشمانتان را ببندید و زاویه‌ی نگاهتان را به‌آرامی رو به بالا به سوی ابروهایتان (پرده‌ی نمایش ذهنی) تغییر دهید. از صد تا یک آرام و شمرده وارونه بشمارید. شمارش ‌باید بدون سر و صدا و در دلتان انجام بگیرد. بین شماره‌ها یک ثانیه درنگ کنید. هنگامی که به شماره‌ی یک رسیدید، خودتان را سالم و تندرست و سرزنده و شاداب تصور کنید. چند بار در دل بگویید: «من همیشه از تن و روانی سالم برخوردارم.»
.
آقای ان. ال، نقشه‌کش ساختمان، در پی دچار شدن به بیماری ورم بندهای انگشت دست (آرتریت) از کار بیکار شده بود. او بر پایه‌ی آموزش‌های متد سیلوا، در حالتی آرام و آسوده قرار گرفت و انگشتان بادکرده‌اش را مجسم کرد. سپس در خیالش با یک جارو برقی باد انگشتانش را خالی کرد. در پایان، انگشتانش را بدون بادکردگی و در اوج تندرستی دید و خیال کرد که با انگشتانی سالم سرگرم کار است. ان. ال این تمرین را سه بار در روز انجام داد و هر بار، خودش را در خیالش تندرست و بدون نقص دید. با روزی سه بار تمرین، ان. ال توانست ورم انگشتان دستش را ظرف یک هفته به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش دهد و سه هفته بعد آرتریت او به‌کلی ناپدید شد
.
خواستن، باور داشتن و انتظار داشتن، سه بازوی ایمان به‌شمار می‌روند و نیروی ایمان همان حلقه‌ای است که ذهن و مغز را به هم می‌پیوندد و برنامه‌ریزی‌های ما را به مرحله‌ی عمل درمی‌آورد.
مستاصل!
«ذهن ناخودآگاه هم زباله‌دانی‌ است و هم معدن طلا.»
مستاصل!
دنیای بیرون انسان آیینه‌ی دنیای درون اوست.
مستاصل!

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان