بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دستان شفا‌بخش | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب دستان شفا‌بخش اثر خوزه  سیلوا

بریده‌هایی از کتاب دستان شفا‌بخش

نویسنده:خوزه سیلوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۳۹ رأی
۴٫۱
(۳۹)
با بررسی بیشتر مفهوم فعل «خواستن» ، متوجه می‌شویم که این واژه همان معنای روشن کردن کامپیوتر ذهن را دارد. پس از این‌که کامپیوتر ذهن روشن شد، «انتظار داشتن» راه‌حلی در برابر آن قرار می‌دهد و «باور داشتن» با تکیه بر دستاوردهای پیشین کامپیوتر و برنامه‌ریزی درست و مناسب، ما را به آن راه‌حل می‌رساند. خواستن، انتظار داشتن و باور داشتن، ذهن را در راه درست راهبری می‌کنند و نبود آن‌ها سدی در برابر کارکرد طبیعی ذهن می‌سازد.
Elham
به گفته دکتر کارل سیمونتون، از قدیمی‌ترین دوستداران متد سیلوا، تنها عاملی که بیش از دیگر عوامل در پدیدآیی سرطان نقش دارد احساس کمبود است. این احساس کمبود ـ که ممکن است واقعی یا خیالی و جسمانی یا عاطفی باشد ـ با آفرینش پیوسته‌ی احساس درماندگی و ناتوانی، دستگاه ایمنی بدن را ناکارآمد می‌کند و به پیدایش سرطان می‌انجامد.
Elham
جانشین فراوانی پیدا خواهیم کرد
jamshidi
چیزی را با همه‌ی وجود خواستن، انسان را سرشار از انرژی می‌کند تا آنجا که او می‌تواند به هرچه می‌خواهد دست پیدا کند. اگر چنین نیرویی را در خودتان بیافرینید، ناگزیر به هر هدفی دست خواهید یافت.
مستاصل!
با بررسی قوه‌ی تخیل انسان، چگونگی کار آن آشکار شده است. بارها دیده شده است که برخی هنگام تفکر درباره‌ی پرسشی رو به آسمان نگاه می‌کنند، گویی پاسخ پرسش بر سقف آسمان نگاشته شده است. به‌تازگی دریافته‌ایم که این‌گونه رو به بالا نگریستن، ‌ به برانگیخته شدن مغز برای تولید هر چه بیشتر امواج آلفا می‌انجامد. به گفته‌ی بهتر، هنگام نگاه کردن به آسمان، چون محرک‌های بینایی از میدان دید خارج می‌شوند فعالیت نیم‌کره‌ی راست مغز افزایش می‌یابد.
مستاصل!
ماکسول مالتز، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی کتاب «سایکوسیبرنتیک» می‌گوید: «خودت را هرگونه به تصور درآوری، آن گونه می‌شوی!»
مستاصل!
تصویری که می‌آفرینید حکم نیازی را پیدا می‌کند که باید برآورده شود. ذهن شما کالبد انرژیایی شما را دگرگون می‌کند. این دگرگونی در کالبد انرژیایی در کالبد جسمانی شما پدیدار می‌شود. آن‌چه در ذهنتان تجسم کرده‌اید، شکل مادی و واقعی می‌یاید.
ELI18
ما به دنیا آمده‌ایم تا سازنده و آفریننده باشیم، نه نابود‌کننده و ویرانگر. ما نیامده‌ایم بر مسائل و مشکلات دنیا بیفزاییم، بلکه آمده‌ایم تا دنیا را باشکوه‌تر از آن‌چه هست سازیم. ساختن و آباد کردن بسیار بهتر از نابود کردن است و رسالت ما در زمین، افزودن بر زیبایی‌های آن است. خداوند روح خود را در ما دمیده و ما را برترین آفریده‌ی خویش گردانیده است. ماندگاری ما به این است که روح خداوندی را پاس بداریم و پیوند میان خود و خدای خود را همیشه برپا نگه داریم. و پیوند ما با خداوند نه از راه جسم، بلکه از راه ذهن ما انجام می‌پذیرد. ذهن چیزی نیست مگر جایگاه فرود روح و جان آدمی بر تن خاکی او. ما یارای دسترسی به روح را نداریم اما می‌توانیم به کمک مغزمان مهار ذهنمان را در دست گیریم؛ ذهنی که توانایی‌های آن بسی فراتر از مغز است و محدود به چارچوب زمان و مکان نیست.
Moon
هرگاه دچار سردرد شوید، با برداشتن پنج گام زیر می‌توانید آن را تسکین دهید: وارد سطح آلفا شوید. می‌توانید با شمارش وارونه از رقمی بزرگ‌تر یا تمرین تن‌آرامی پیشرونده عمق آلفا را بیشتر کنید. در دل بگویید: «سر من درد می‌کند ولی نمی‌خواهم دچار سردرد باشم.» با این گفته مشکلتان را مشخص می‌سازید. در دل بگویید: «وقتی در شماره‌ی پنج پلک چشمانم را باز کنم، دیگر سردردی نخواهم داشت و شاداب و تندرست خواهم بود.» با این گفته راه‌حل مشکلتان را مشخص و بر آن تأکید می‌کنید. تصویرتان را آن‌گونه که در آیینه‌ی تمام‌قد دیده‌اید در روبه‌روی خود ایجاد کنید و خودتان را دچار سردرد ببینید. تصویر را کمی به چپ بکشید و ببینید سردردتان در حال از بین رفتن است. تصویر را کمی دیگر به چپ بکشید و خودتان را شاداب و تندرست و بدون سردرد تصور کنید. از یک تا پنج بشمارید. در شماره‌ی سه در دل بگویید: «وقتی در شماره‌ی پنج پلک چشمانم را باز کنم، دیگر سردردی نخواهید داشت و شاداب و تندرست خواهم بود.» در شماره‌ی پنج پلک چشمانتان را باز کنید و در دل بگویید: «من هیچ ناراحتی ندارم و شاداب و تندرست هستم.»
کاربر ۵۱۷۷۳۳
شما می‌توانید با‌ آگاه شدن از ریشه‌های ذهنی و روانی مشکلات جسمانی، در برابر این عوامل سبب‌ساز سدی بزرگ بسازید. برای این کار، در حالتی آرام و آسوده، پیش از آن‌که در خیالتان خودتان را شاداب و تندرست ببینید، از خود بپرسید: «چرا چنین اختلال جسمانی در من پدیدار شده است؟» آن‌گاه بگذراید ذهنتان در این باره به تفکر بپردازد. بی‌گمان لحظاتی بعد، افکاری درباره‌ی خواهر، برادر، همسر، مادر زن یا شوهر، همکاران، فرزندان و … به ذهن شما خطور خواهد کرد. بیشتر تنش‌ها و فشارهای روانی در روابط ما با انسان‌های دیگر ریشه دارند. با شناسایی روابط پرتنشی که آرامش شما را بر هم زده است، دلیل آفرینش تنش و چگونگی رها شدن از دام آن‌ها برای شما آشکار خواهد شد. پس از شناسایی کوشش کنید کسی را که با او مشکل دارید در ذهنتان مجسم کنید، با او دست بدهید یا او را در آغوش بگیرید و احساس کنید رابطه‌ی شما با او بهبود یافته است. احساس کنید هر دو همدیگر را بخشیده‌اید
کاربر ۵۱۷۷۳۳

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

حجم

۳۹۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۳ صفحه

قیمت:
۷۵,۹۰۰
۳۷,۹۵۰
۵۰%
تومان