بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان اثر میشل بربا

بریده‌هایی از کتاب کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان

نویسنده:میشل بربا
امتیاز:
۳.۸از ۱۷ رأی
۳٫۸
(۱۷)
نویسنده جادوی تشویق پیشنهاد می‌کند که مدام از خود بپرسید: «اگر آن گونه که با فرزندم رفتار می‌کنم، با دوستانم رفتار می‌کردم، هیچ دوستی برایم باقی می‌ماند؟»
مریم کریم زاده
فرزندتان شرح دهید که همه ما نشانه‌هایی داریم که با آنها می‌توانیم بفهمیم نزدیک است عصبانی شویم و اگر به آنها توجه کنیم، دچار دردسر نمی‌شویم.
کاربر ۱۱۵۳۹۷۰
«به نظر تو چرا مت همیشه به همه بی‌احترامی می‌کند؟» [ احتمالاً از خودش راضی نیست. شاید با تحقیر دیگران، احساس بهتری درباره خودش پیدا می‌کند.
کاربر ۱۹۷۷۷۵۶
«اگر نیازهای عاطفی خردسالان برآورده نشود، شاید هرگز متوجه نشوند که لازم است نسبت به نیازهای عاطفی دیگران حساس یا نگران باشند.
tina G
شما اولین و مهم‌ترین آموزگار اخلاق فرزندتان هستید، کسی بهتر از شما نمی‌تواند الهام‌بخش این نیکخوییهای اصلی و مهم باش
جودی‌آبــوت
خوشبختانه هوش اخلاقی اکتسابی است و می‌توانید از هنگامی که کودکتان یکی دو ساله است، آن را در او پرورش دهید.
جودی‌آبــوت
جامعه امروز با بحرانی آشکار و آزاردهنده مواجه است؛ بحرانی که در ارتباط با ارزشمندترین و عزیزترین چیزی است که داریم، یعنی فرزندمان. خشونت بین همسالان در حال افزایش است. بی‌احترامی نسبت به والدین، آموزگاران و دیگر اولیای امور بیش از پیش دیده می‌شود. بی‌تربیتی، تقلب و دروغ‌گویی گسترده‌تر از گذشته شده است.
جودی‌آبــوت
فکری بکارید تا عملی به بار آورید؛ عملی بکارید تا عادتی به بار آورید؛ عادتی بکارید تا شخصیتی به بار آورید؛ شخصیتی بکارید تا سرنوشتی به بار آورید.
جودی‌آبــوت
همدلی به کودک کمک می‌کند تا احساس و عواطف دیگران را درک و حس کند؛ وجدان در تشخیص درست از نادرست به کودک کمک می‌کند؛ خویشتن‌داری به کودک کمک می‌کند تا وسوسه‌های رفتاری خود را تنظیم و مهار کند تا واقعا آنچه را در قلب و ذهنش درست می‌داند، انجام دهد.
علی
پژوهشها نشان می‌دهند که وقتی والدین به روشنی دلایل قانونشان را شرح می‌دهند، فرزندشان دیدگاه آنها را درک و از معیارهای آنها پیروی می‌کند.
مشکات

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان