بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آرمان‌شهر (اتوپیا) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آرمان‌شهر (اتوپیا) اثر توماس مور

بریده‌هایی از کتاب آرمان‌شهر (اتوپیا)

نویسنده:توماس مور
انتشارات:نشر روزگار نو
امتیاز:
۳.۴از ۱۰ رأی
۳٫۴
(۱۰)
چگونه ممکن است کسی ستاره را بالای سر خویش ببیند و به درخشش قطعه سنگ ناچیزی دل ببندد‌
Roxana
هیچ حیوانی را قربانی نمی‌کنند. ‌حتی تصور نمی‌کنند که خدای مهربانی که به حیوانات جان بخشیده از کشتار آنان شاد شود.
ائمه
‌آدمی به خاطر داشتن دارائی مغرور نمی‌شود بلکه از نداشتن دیگران لذت می‌برد. ‌او اگر بداند در بهشت زیردستانی نیستند که به آنان فخر بفروشد حاضر نیست به بهشت برود زیرا با آزار فقرا است که از لذت داشتن بهره مند می‌شود. ‌ ‌شادی آنان در فقر دیگران است.
Artylaa
‌در جشن‌های پایانی قبل از رفتن به دیر‌، زنان در خانه در مقابل همسرانشان و فرزندان در مقابل والدینشان زانو می‌زنند تا به گناهانشان اعتراف و طلب بخشایش کنند.
Artylaa
کاهنان مرد اجازۀ ازدواج دارند. ‌در کسب مقام کاهنی زنان نیز مانعی وجود ندارد‌، اما کمتر زنی را برای کاهنی انتخاب می‌کنند مگر اینکه بیوه و مسن باشد.
Artylaa
هیچکس را به اجبار به جنگ با بیگانگان نمی‌فرستند و هیچ زنی هم مجبور نیست در خانه بماند. ‌اگر زنان مایل باشند می‌توانند همراه همسرانشان به جبهه جنگ بروند. ‌این اقدام بسیار دلگرم کننده و مورد تحسین است. ‌چنین زنی در میدان جنگ کنار همسرش می‌ایستد و فرزندان و دیگر افراد خانواده در کنار زن به مبارزه می‌پردازند. ‌زیرا طبیعت آنان را ملزم ساخته که به یکدیگر یاری کنند و در کنار هم باشند. ‌برای مرد رسوایی بزرگی است اگر بدون همسرش بازگردد‌، همچنین برای زنی که بدون شوهر یا فرزندی که بدون پدرش از جنگ برمی‌گردد ننگ آور است.
Artylaa
‌آنان معتقدند که نمی‌توان مردم را اسیر قوانینی کرد که نه فرصت خواندن آن را دارند و نه می‌توانند آن را به خوبی درک کنند.
Artylaa
«اتوپیای مور یک تجرید فلسفی است که برای نشان دادن اینکه معرفت و عمل اخلاقی ممکن است بدون الهام مسیحی مقدور باشد، طراحی شده است.»
Artylaa
«اتوپیای مور یک تجرید فلسفی است که برای نشان دادن اینکه معرفت و عمل اخلاقی ممکن است بدون الهام مسیحی مقدور باشد، طراحی شده است.»
Ali
‌طبیعت هیچ موجود زنده‌ای حریص و زیاده خواه نیست‌، مگر انسان که آنهم از ترس کمبودها است. ‌زیرا می‌خواهد بیشتر از دیگران داشته باشد. ‌اما چنین پستی‌هایی ‌در آرمان‌شهر ‌دیده نمی‌شود. ‌
کتابخوان_پردیس

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان