بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت هوش هیجانی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب قدرت هوش هیجانی اثر دانیل گلمن

بریده‌هایی از کتاب قدرت هوش هیجانی

۳٫۸
(۲۳)
یک فرصت دیگر برای تمرین عادات درست، می‌تواند هنگام فراغت شما انجام شود: و آن انجام تمرین ذهنی عادت جدید است. تمرین ذهنی همان مدارها و سیستم عصبی را فعال می‌کند که تمرین واقعی و عملی. به همین علت است که قهرمانان المپیک در فصولی که تمرین انجام نمی‌دهند، همان حرکت‌های ورزشی را در ذهن خود انجام می‌دهند- زیرا این برای آنها تمرین محسوب خواهد شد. این کار، توانایی آنها برای انجام حرکت ورزشی مورد نظر را هنگامی که واقعاً زمان اجرای آن باشد، افزایش خواهد داد.
Sajede Moghadam
. انجام کار اشتباه، عادتی است که شما در انجامش استاد شده‌اید - یعنی سیستم عصبی شما آن را به یک گزینه پیش‌فرض تبدیل کرده و آن را به طور خودکار انجام می‌دهد. شبکه عصبی شکل‌گرفته در مغز برای انجام کار اشتباه بسیار قدرتمند شده‌است. هنگامی که تلاش می‌کنید شبکه‌ای جدید از عادت بهتر را در خود ایجاد کنید، شبکه جدید با شبکه قدیمی در یک داروینیسم عصبی رقابت می‌کنند. برای آنکه شبکه عصبی جدید را به اندازه کافی قدرتمند کنید، باید از قدرت نوروپلاستیسیته استفاده کنید- یعنی آن را بارها و بارها انجام دهید. اگر در انجام و تکرار عادت جدید استمرار به خرج دهید، این مدار جدید به سیستم وصل خواهد شد و رفته رفته قدرتمندتر خواهد شد، تا آنکه شما بتوانید کار درست را در زمان مناسب بدون اندکی فکر کردن انجام دهید. این بدان معناست که شبکه و سیستم‌مداری جدید آن‌قدر قدرتمند و ضخیم شده‌ که اکنون به پیش‌فرض جدید مغز تبدیل شده است. با این تغییر در مغز، عادت بهتر، به گزینه خودکار شما تبدیل خواهد شد.
Sajede Moghadam
حتی هنگامی که رئیس چندان در سازمان در دسترس نیست؛ به طور مثال، با اینکه مدیرعامل پشت درهای بسته و در طبقه بالای ساختمان مرکزی کار می‌کند، اما نگرش‌های او بر خلق و رفتار زیردستان مستقیم او تاثیرگذار است و تحت تاثیر اثر دومینو، این خلق‌ها و چگونگی رفتار در تمام جو هیجانی سازمان فراگیر می‌شود.
mhghafoori
این حملاتِ همراه با عصبانیت، اثرهایی مانند آنچه در روابط منفی زناشویی می‌بینیم، داشتند: کارمندانی که چنین انتقادهایی را دریافت کرده‌بودند، اغلب با اتخاذ رویکرد تدافعی، بهانه‌ آوردن یا شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت واکنش نشان می‌دادند. یا آنکه در مواردی سکوت کامل اختیار می‌کردند و هیچ پاسخی نمی‌دادند؛ به این صورت که از هرگونه تماس با مدیری که به آنها پرخاش کرده‌بود اجتناب می‌کردند. این مدیران با این واکنش‌ها بیشتر ناراحت و تحریک شدند و این برخورد آغازگر دور باطلی بود که در دنیای کسب و کار به استعفا یا اخراج کارکنان منتهی می‌شود که معادل طلاق در زندگی شخصی افراد است.
بهار
یک انتقاد هنرمندانه، بر آنچه فرد انجام داده‌ و می‌تواند در آینده انجام دهد تمرکز می‌کند تا اینکه برچسبی منفی به کاری که خوب انجام نشده‌است بزند. همان‌گونه که لارسون خاطرنشان می‌کند، «حمله به شخصیت افراد- کسی را احمق یا ناتوان نامیدن- توجه به نکته اصلی را به فراموشی می‌سپارد. با این کار، شما به سرعت فرد مورد نظر را در موضع دفاعی قرار می‌دهید؛ بنابراین، او دیگر هیچ‌گونه پذیرشی نسبت به آنچه که می‌خواهید برای اصلاح امور و عملکرد به او بگویید، نخواهد داشت.»
hoda ze
«استرس، افراد را خنگ می‌کند.»
hoda ze
میزان محبوبیت رئیس توسط کارکنان، تعیین‌کننده بهره‌وری و مدت زمانی است که آنها حاضرند در محل کار به فعالیت خود ادامه دهند.
وحید
رهبری تسلط و غلبه نیست، بلکه به معنای هنر قانع کردن افراد برای کار با یکدیگر حول یک هدف مشترک است.
خاطره
خودآگاهی به معنای برخورداری از درک عمیقی از هیجانات، نقاط قوت، ضعف‌ها، نیازها و رانه‌های خود است. افرادی با خودآگاهی قوی، هرگز به طور افراطی انتقادگر نیستند و از آن سو نیز هیچ‌گاه به طور غیرواقع‌گرایانه امیدوار نیستند. آنها با خود و دیگران صادق هستند. افرادی که از میزان خودآگاهی بالایی برخوردار هستند، درک می‌کنند که احساساتشان چگونه بر خود آنها، دیگران، و عملکرد شغلی‌شان تاثیرگذار است.
احسان رضاپور
اگر در انجام و تکرار عادت جدید استمرار به خرج دهید، این مدار جدید به سیستم وصل خواهد شد و رفته رفته قدرتمندتر خواهد شد، تا آنکه شما بتوانید کار درست را در زمان مناسب بدون اندکی فکر کردن انجام دهید. این بدان معناست که شبکه و سیستم‌مداری جدید آن‌قدر قدرتمند و ضخیم شده‌ که اکنون به پیش‌فرض جدید مغز تبدیل شده است. با این تغییر در مغز، عادت بهتر، به گزینه خودکار شما تبدیل خواهد شد.
abolfazl yarzaman

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۲۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان