بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری | صفحه ۱۸ | طاقچه
کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری اثر فریدون مشیری

بریده‌هایی از کتاب گزیده اشعار فریدون مشیری

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۷۵ رأی
۴٫۶
(۷۵)
بسراییم به آواز بلند: ـ شادی روی تو! ای دیده به دیدار تو شاد باغِ جانت همه وقت از اثر صحبت دوست تازه عطرافشان گل‌باران باد.
کنتس مونت کریستو
زندگی، گرمی دل‌های به هم پیوسته‌ست تا در آن دوست نباشد همه درها بسته‌ست
کنتس مونت کریستو
راه‌ها را کوه‌ها و دره‌هایی هست، اما ـ هیچ نزهتگاهِ دشتی نیست! هیچ رهرو را مجال سیر و گشتی نیست! هیچ راه بازگشتی نیست! بی‌کران تا بی‌کران، امواج خاموش زمان جاری‌ست
فرزانه
ای ستاره، ای ستاره غریب! ما اگر ز خاطر خدا نرفته‌ایم پس چرا به داد ما نمی‌رسد؟ ما صدای گریه‌مان به آسمان رسید از خدا چرا صدا نمی‌رسد؟
احسان
گوش‌تان اگر به ناله من آشناست، از سفینه‌ای که می‌رود به سوی ماه، از مسافری که می‌رسد ز گرد راه، از زمین فتنه‌گر حذر کنید! پای این بشر اگر به آسمان رسد روزگارتان چو روزگار ما سیاه‌ست
احسان
هفت‌خوان برای جهان پهلوان تختی چه توفان درین باغ بگشود دست که سروِ بلندِ تناور شکست؟ چه شوری در آن جانِ والا فتاد که آن مردِ چون کوه، از پا فتاد چه نیرو سر راه بر او گرفت، که نیرو از آن چنگ و بازو گرفت؟
sadra va maman
ای رهنورد خسته، چه نالی ز سرنوشت دیگر تو را به منزل راحت رسانده است. ـ دروازه طلایی آن را نگاه کن! ـ تا شهر مرگ، راه درازی نمانده است!
tooba.bgh
و چند دهکده دوست را، هواپیما، به جای خانه دشمن گلوله‌باران کرد!...
کاربر ۲۷۹۲۷۹۲
چه جای گریه؟ که کشتار بی‌دریغ حریف برای خاطر صلح است و حفظ آزادی! و هر گلوله که بر سینه‌ای شرار افشاند غنیمتی‌ست که: دنیا بهشت!! خواهد شد.
کاربر ۲۷۹۲۷۹۲
پاداش آن صفای خدایی که در تو بود این واپسین ترانه تو را یادگار باد ماند به سینه‌ام غم تو یادگار تو هرگز غمت مباد و خدا با تو یار باد
saaadi_h

حجم

۱۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱۰۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان