بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نبرد من | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب نبرد من اثر آدولف هیتلر

بریده‌هایی از کتاب نبرد من

۳٫۷
(۷۰)
اگر زوجی که از سلامت برخوردار نیستند به یتیمی عشق و محبت نشان دهند و به‌جای این‌که به کودکی بیمار که برای همه عذاب‌آور و ناخوشایند خواهد بود زندگی دهند، پدر و مادر آن یتیم شوند، موجب خشنودی خداوند خواهند بود.
@a.h.shokri98
هرگز نباید تأثیر سخنان یک سیاست‌مدار برای مردمش را بر‌اساس تأثیری که بر ذهن یک استاد دانشگاه می‌گذارد؛ قضاوت نمود، بلکه باید تأثیر آن را بر توده‌ها بازبینی کرد و این تنها معیار برای سخنرانی یک نابغه است.
Zeinab
استحکامات و دژهای نظامی، دولت را حفظ نخواهد کرد، بلکه دیوار زنده مردان و زنانی که سرشار از عشق به کشورشان و آکنده از روح اشتیاق به میهن‌پرستی ملی هستند، دولت را نجات خواهد داد.
Zeinab
در تعلیم ارتش قدیمی ما این اصل رایج بود که هر نظمی همیشه بهتر از بی‌نظمی است. همین نگرش این‌گونه در مورد جوانان ما باید به کار رود که هر پاسخی بهتر از بی‌پاسخی است. ترس از پاسخ‌دادن به‌خاطر ترس از اشتباه، باید از پاسخ خطا تحقیرآمیزتر تلقی شود. جوانان ما باید بر‌اساس این اصول ساده و ابتدایی برای شجاع‌بودن تعلیم ببینند.
Zeinab
اولین پیش‌شرطی که دولت باید قبل از این‌که حق اخلاقی را برای مبارزه با تمام این رذایل برای خود تعیین کند، این است که باید به نسل جوان امکاناتی برای ازدواج زود هنگام بدهد. ازدواج‌هایی که به تأخیر می‌افتد نفی طریقتی است که از هر زاویه‌ی به آن بنگریم مایۀ ننگ بشریت است. فحشا مایۀ رسوایی بشریت است و به‌آسانی با شیوه‌های خیرخواهانه یا دیدگاه‌های علمی و نظری از بین نمی‌رود. محدود‌کردن آن و نابودی نهایی مستلزم رفع کل زنجیرۀ عوامل است. اولین طریق درمان باید همیشه مبتنی بر فراهم‌آوردن شرایط ازدواج ِبه‌هنگام خصوصاً برای مردان جوان است، زیرا در هر حال زنان در این مسئله منفعل هستند.
Zeinab
تعقیب و پیگیری ایده‌آل‌هایی که همیشه برای آینده ارزشمند و مهم خواهند بود، به‌طور کلی کاری چندان پر منفعت نیست و فردی که چنین مسیری را دنبال می‌کند به‌سختی توسط توده مردم فهمیده می‌شود، توده‌ای که برای آن‌ها نان و شیر به‌نسبت برنامه‌های دوراندیشانه، از ارزش سیاسی بیش‌تری برخوردار است؛ برنامه‌هایی که بعدها آن را می‌شناسند و تنها آیندگان منافع آن را برداشت می‌کنند.
Zeinab
در دنیای تجارت وضع از این هم بدتر بود. در این‌جا یهودیان در‌واقع عناصری <ضروری> بودند. مانند زالوها، به‌آهستگی خون را از منافذ بدن ملت می‌مکیدند. با توسل به تأسیس شرکت‌های جنگی جدید، ابزاری کشف شده بود که با آن کل تجارت ملی آن‌قدر سرکوب می‌شد که هیچ‌کس نمی‌توانست آزادانه به کسب و کار بپردازد. توجه ویژه‌ای به ضرورت تمرکزگرایی آزاد می‌شد. بنابراین در آغاز سال ۱۹۱۶ ـ ۱۹۱۷ عملاً کل تولید تحت کنترل سرمایه‌داری یهود درآمد.
Zeinab
انسان برای یک آرمان شهید می‌شود، اما برای تجارت هرگز. موهبت شگفت‌آور روان‌شناسی ملی، که انگلیسی‌ها دارند، هرگز به شیوه‌ای بهتر از این‌که در جنگ جهانی حضور داشتند، نشان داده نمی‌شد. ما برای <غذا> می‌جنگیدیم؛ اما انگلیسی‌ها اعلام کردند برای <آزادی> می‌جنگند، و نه فقط آزادی خودشان که برای آزادی ملت‌های کوچک نیز
Zeinab
جنبشی که اهداف بزرگی برای به‌دست آوردن دارد، باید با دقت در برابر خطر از دست‌دادن ارتباط با توده‌های مردم خود را حفظ کند.
Zeinab
من تنها برای آنچه بدان عشق می‌ورزم، می‌جنگم و فقط می‌توانم به چیزی عشق بورزم که به آن احترام می‌گزارم و به این منظور باید حداقل تا حدودی نسبت به آن آگاهی داشته باشم.
Zeinab

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
۱۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان