بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی اثر هانس هرمان هوپ

بریده‌هایی از کتاب اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی

۳٫۸
(۸)
از شاخصه‌های دوران سلطنت، استفاده از طلا به عنوان پول بود که همواره ارزش آن رو به فزونی داشت. ولی از مشخصات دولت دموکراتیک مدرن، وجود پول کاغذی بدون پشتوانه است که همواره قدرت و ارزشش را از دست می‌دهد.
Travis
در رژیمِ هر شخص یک رای، بازتوزیع رفاه و درآمد، به ‌صورتی بی‌رحمانه به‌کار می‌افتد. قابل‌ پیش‌بینی است که اکثریت نداران همواره خواهان متمول کردن خود با هزینه دارایان باشند.
Travis
ایده سلطنت از راه تولد، در اوایل قرون وسطی وجود نداشت و برای شاه شدن بایستی رضایت خاطر اعضای جامعه جلب می‌شد و آنان می‌توانستند در برابر عملکردهای غیر قانونی شاه بایستند و او را کنار زده و دنبال شخصی دیگر باشند.
Travis
به‌ علت ازدواج‌های انتخابی و قوانین مدنی و میراث‌های ژنتیکی، موقعیت‌های اقتدار طبیعی غالبا در چندین نسل از یک خانواده همچنان باقی می‌مانند.
Travis
به‌علاوه، در دموکراسی تمایز میان حاکمان و افراد تحت حکم دچار ابهام می‌شود. حتی این توهم پیش می‌آید که دیگر تمایزی وجود ندارد: در دموکراسی کسی توسط دیگری تحت سلطه قرار نمی‌گیرد، بلکه هرکسی خود بر خویش حکومت می‌کند. بر همین اساس، مقاومت عمومی در برابر قدرت حکومت به ‌صورت سیستماتیک تضعیف می‌شود. غصب و بهره‌برداری (مالیات‌بندی و قانون‌گذاری) برای عموم، دیگر همچون تجاوز و شر به نظر نمی‌رسد. آنان آزاد هستند در صف دریافت مستمری وارد شده و بیشتر به‌دست آورند. بدتر از آن باید گفت که در دموکراسی، شاخصه‌های اجتماعی و ساختار شخصیتی همه جمعیت به ‌صورتی سیستماتیک تغییر می‌کند و همه جامعه سیاسی می‌شود.
امیرمحمد
عبارت معروف کینز این بود که همه در بلندمدت مرده‌ایم و این در حقیقت روح دموکراسی زمانه ماست: یعنی همان لذت‌گرایی مبتنی بر زندگی در حال.
Travis
یک شاه، مالک قلمرو تحت حاکمیتش بود و همچون میراثی به جای مانده از خودش برای فرزندانش با مایملکش رفتار می‌کرد و تلاش داشت ارزش آن را حفظ کند. ولی نگهبانان دموکراتیک که جانشین شاهان شدند، به صورت موقت بر این پست تکیه می‌زدند. از این‌روی، سعی داشتند بیشترین درآمد و عایدات را از محل تحت کنترلشان داشته باشند و منابع را هدر دهند.
Travis
دولت یک انحصار منطقه‌ای مبتنی بر زور است. آژانسی است که به صورت مستمر به حقوق نهادینه شده مالکیت تعدی کرده و با اخذ مالیات و ابداع مقررات به بهره‌برداری و اخاذی از مالکان اموال و دارایی‌ها می‌پردازد.
Travis
دولت‌ها همواره تمایل دارند تا مردم را خلع سلاح کرده و آنان را از ابزارهای مورد نیاز برای دفاع از خودشان محروم کنند. در اجتماعات تحت حاکمیت قوانین خصوصی، همه حق تهیه سلاح و تامین امنیت خود را دارند و حق تملک بر سلاح را برای خود حفظ می‌کنند.
Travis
انحصارگران مالیاتی و تصمیم‌گیرندگان نهایی، یعنی دولت، همواره متمایل به تحمیل هزینه‌های رفتارهای تهاجمی و پرخاشگرانه خود بر دیگرانند و مودیان مالیاتی بدون هیچ چاره‌ای هرچه بیشتر خود را تحت تهدید از سوی مردم خود و خارجی‌ها می‌بینند.
Travis

حجم

۷۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان