بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افسردگی نهفته | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

بریده‌هایی از کتاب افسردگی نهفته

۳٫۴
(۱۵۳)
«باد درختی را که خم می‌شود از جا درنمی‌آورد.»
prince
بیایید با یک تمرین سادهٔ ذهن‌آگاهی شروع کنیم. تنها کاری که انجام خواهید داد پذیرش احساسات است
Hossein Mehrabi
اگر مهارت مدارای سالم داشته باشید، از پس فقدان، یأس، هراس، خشم، سوگ و شوک برمی‌آیید
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
می‌فهمید که هرکسی جای شما و در شرایط شما بود و همین بلاها سرش آمده بود به‌نوعی آسیب می‌دید و رنج می‌کشید. این احساس قربانی‌بودن نیست یا ملامت مدام خویشتن نیست. این اقرار به تجربه‌ای است که از سر گذرانده‌اید.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
چرخه‌ای ایجاد می‌شود: نگرانی منجر به نیاز به کنترل، کنترل منجر به مسئولیت بیشتر، مسئولیت بیشتر منجر به خستگی و خستگی منجر به خشم یا رنجش پنهان درونی می‌شود. دفاع شما دربرابر خشم یا رنجش چیست؟ کنترل بیشتر.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
«بدون گذر از آسیب‌پذیری، نمی‌توان به شهامت رسید. ختم کلام!
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
در بخش دوم کتاب، پنج مرحلهٔ بهبود را آغاز می‌کنیم: آگاهی، تعهد، رویارویی، پیوند و تغییر.
کاربر ۴۵۸۰۲۹۹
نمی‌توانید مطمئن باشید که دیگران در انجام کارها به‌اندازهٔ شما دقت کنند. نگرانید کارها به‌خوبی پیش نرود. بنابراین کنترل کارها را خودتان به دست می‌گیرید تا از این نگرانی خلاص شوید. اینجاست که در تله می‌افتید.
fateme1ghaderi
می‌پرسید ذهن‌آگاهی چه اهمیتی در درمان افسردگی نهفته دارد؟ ذهن‌آگاهی کلیدی برای بیان کامل عواطف است؛ شما هم که در بیان احساساتتان بسیار مشکل دارید. خشم، غم، ناامیدی، سرخوردگی و حتی شادی واقعی باید از شما دور بمانند، زیرا امکان دارد این احساسات قوی کنترل امور را از دستتان خارج کنند. درعوض پذیرفتن عواطف و توجه به آن‌ها فضایی در زمان حال در اختیارشان می‌گذارد. ممکن است احساسات آرام‌آرام پدیدار شوند یا در لحظه فوران کنند، اما یاد می‌گیرید مدیریتشان کنید و اجازهٔ داشتنشان را به خود بدهید. عواطفی را که باور داشتید تحمل‌ناپذیرند، می‌توان احساس و سپس رها کرد. صدای افسردگی نهفته، کاملاً برعکس این، به شما گفته است که اگر درد را احساس کنید ممکن است هرگز از بین نرود.
سمانه انصاف جو
انکار شاید بسیار آسان‌تر از آگاهی باشد. حتی فکرکردن به تغییر سخت است. اطلاعات بیشتری نمی‌خواهید؛ دیگر بس است. شاید در سندرم گیر بیفتید و نتوانید باور کنید که بهبودی دست‌یافتنی است.
marziye khalili

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان