بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افسردگی نهفته | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

بریده‌هایی از کتاب افسردگی نهفته

۳٫۴
(۱۵۳)
‫شما ارزش جنگیدن را دارید، نه با وجود تمام نقص‌ها و آسیب‌پذیری‌هایتان، که به‌خاطر آن‌ها ارزش دوست‌داشته‌شدن را دارید، نه به‌خاطر آنچه می‌توانید انجام دهید، بلکه به‌خاطر آن که هستید. شما با قدرتی واقعی در حال رشدید، نه برای اینکه به نظر می‌رسد بر همه‌چیز کنترل دارید، به این دلیل که می‌توانید با تمامی احساساتتان ارتباط برقرار کنید و آن‌ها را بپذیرید و اجازه دهید راهنمای شما باشند.
کیارش
گاهی اوقات باید به روابط پرآسیب پایان دهید و شاید لازم باشد مرزهای کاملاً جدیدی برای روابط باقی‌مانده تعیین کنید. باید هرچه برای حفظ ثبات لازم دارید دوباره ارزیابی کنید. شاید به زیان کوتاه‌مدتی منجر شود، اما شما را به سودهای عظیم بلندمدتی می‌رساند.
کیارش
می‌خواهم باز هم تکرار کنم. لغزش بخشی از یادگیری سالم است. بخشی از یادگیری سالم اشتباه‌کردن است. بخشی از یادگیری سالم این است که وقتی دوباره به عملکرد خودکار و غیرارادی برگشتید، برای خودتان دلسوزی کنید. ایجاد الگوی جدید به زمان نیاز دارد. به یاد داشته باشید که تمرکز شما روی سفر است، نه مقصد.
کیارش
لغزش را شکست‌دانستن، نه بخشی از فرایند ‫بارها گفته‌ام که درد ناآشنا بسیار ترسناک‌تر از درد آشناست. وقتی برای انجام کاری که از شما «بعید» است خطر می‌کنید، وقتی رفتار جدیدی را امتحان می‌کنید، احساس راحتی نمی‌کنید. به‌هرحال شاید افسردگی کاملاً نهفته کارش را خوب انجام داده باشد، تا زمانی که ورق برگردد. بنابراین انتخاب ناراحتی شاید سخت باشد.
کیارش
فرد مبتلا به دوقطبی نوع دو ممکن است انرژی بیش‌ازحدی داشته باشد که مملو از اضطراب و بی‌قراری است و سپس به غم و اندوه یا افسردگی فرورود. این نوسان در عملکرد روزانهٔ فرد تأثیر می‌گذارد و برای دیگران مشهود است.
کیارش
انتقادگر درونی شما همان چیزی است که شما را از حضور در زمان حال بازمی‌دارد، زیرا فکر می‌کنید باید کارها را در جهت «درست» پیش ببرید. فقط کافی است سوار ماشین خود شوید و دقیقاً به هر سمتی که در لحظه می‌خواهید برانید. هم فال است و هم تماشا.
کیارش
‫یکی از مانتراهای من این است: «مهم نیست چه کاری داری انجام می‌دی، مهم اینه که داری انجامش می‌دی.» این فرایند است که مهم است، یعنی سفر و آنچه در حین مسیر یاد می‌گیرید. پایان مسیر به‌اندازهٔ آغاز زندگی جدید و خویشتنی تازه و رضایت‌بخش و سازگار مهم نیست.
کیارش
‫ذهن‌آگاهی حضورداشتن در زمان حال است. فرد ذهن‌آگاه بر آنچه در حال وقوع است تمرکز می‌کند، نه بر آنچه اتفاق افتاده یا قرار است اتفاق بیفتد، همین لحظهٔ اکنون. هرچه بیشتر ذهن‌آگاهی را تمرین کنید و هرچه بیشتر در لحظه بمانید، مانند هرچیز دیگری، زودتر الگو یا رفتاری جدید برایتان می‌شود که همیشه دم دستتان خواهد بود.
کیارش
ذهن‌آگاهی یعنی ارتقای آگاهی و تمرین شیوهٔ متمرکزماندن بر آنچه در این لحظه می‌گذرد.
کیارش
متضاد افسردگی خوشبختی نیست، بلکه سرزندگی است...
کیارش

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان