بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افسردگی نهفته | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

بریده‌هایی از کتاب افسردگی نهفته

۳٫۳
(۱۵۳)
پاتریشیا برایم نوشت: «من غمگین نیستم، اما احساس خوشحالی هم نمی‌کنم. اگه از آخرین باری که احساس شادمانی کردم بپرسین، فکر نمی‌کنم چیزی یادم بیاد.»
رعنا
مراحل پنج‌گانهٔ شفا آگاهی، تعهد، رویارویی، پیوند، تغییر
alireza sadidi
قرار است گام‌های کوچکی بردارید که بتوانید راحت‌تر به سرانجام برسانید و با آزمودن خودِ آسیب‌پذیر و دارای نقصتان اعتمادبه‌نفس پیدا کنید. یادتان باشد که شما می‌خواهید شرایط را برای موفقیت و امید آماده کنید.
prince
آسیب‌پذیربودن شما را می‌ترساند. باور دارید که اگر بغضتان بترکد، اشکتان بی‌وقفه سرازیر می‌شود. بنابراین به هر دری می‌زنید تا احساساتی نشوید و برای هر مسئله‌ای با منطق و تحلیل چاره‌ای بیابید.
fateme1ghaderi
بیایید کمی دربارهٔ معنای «ناخودآگاه» صحبت کنیم. خاطره‌ای آسیب‌زا، احساس، فکر یا تجربه‌ای بسیار دردناک در بخشی از ذهنتان ذخیره می‌شود که برایتان ناشناخته است؛ نه آن‌گونه که بدانید وجود دارد، اما به آن فکر نکنید. این همان چیزی است که به آن «ناخودآگاه» می‌گوییم؛ مثل اینکه فراموش کنید امروز تولدتان است. ذهنتان این توانایی را دارد که چیزی را بسیار دور از آگاهی شما نگه دارد، تا از شما محافظت کند.
سمانه انصاف جو
درحالی‌که اضطراب شما را به فکرکردن دربارهٔ آینده وامی‌دارد و افسردگی معمولاً شما را روی گذشته متمرکز می‌کند، ذهن‌آگاهی اهمیت و انرژی اکنون را برجسته می‌کند.
کیارش
وقتی می‌خواهید برای اولین بار روی چرخ سفالگری گلدانی بسازید، خاک رس مطیع انگشتان شما نیست. درنهایت با دست‌های گل‌آلود و خیس، خراب‌کاری به بار می‌آورید. با تمرین، در کار با خاک رس و در هماهنگی با چرخش چرخ مهارت می‌یابید و می‌توانید وسایلی کاربردی و زیبا بیافرینید.
رضا شریفی
«یا احساسش می‌کنی یا باهاش زندگی می‌کنی. درسته؟ درد رو می‌گم، یا احساسش کن یا زندگیش کن. این رو قراره بهم بگی؟»
رضا شریفی
باید به آزادی‌مان در خلق کیستی‌مان ایمان داشته باشیم.»
Maria
به خودتان گفته‌اید: «ای بابا، من افسرده نیستم. شاید سرم شلوغ باشه، ولی افسرده نیستم.» فشار پشت فشار و فقدان پشت فقدان را تحمل کرده‌اید و ادامه داده‌اید.
طلیعه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۳۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان