بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ قانون مولانا | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ۲۱ قانون مولانا اثر هاکان منگوچ

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ قانون مولانا

نویسنده:هاکان منگوچ
انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۸از ۱۵ رأی
۳٫۸
(۱۵)
مولانا به دعاهایی که برای آن تلاشی نشده؛ دعای خشک و خالی می‌گوید. مثل گل‌های مصنوعی درختان مصنوعی.
Bahar Abdalvand
اتفاقی که افتاد آن را خیر تعبیر کن هرکسی که وارد زندگی‌ات می‌شود ارزش او را بدان، قدر بدان هر شبی را که می‌توانی سرت را روی بالش بگذاری. بعد خواهی دید که در اصل کائنات طرف توست، هیچ با تو قهر نکرده اصلاً تو را تنبیه نمی‌کند. بلکه منتظر بوده که او را درک کنی، ببینی و بشنوی.
Bahar Abdalvand
هیچ‌کس تصادفی سر راه ما قرار نمی‌گیرد. حتماً چیزی برای آموختن به ما دارد. امکان ندارد ما بدانیم چه کسی، کی و چگونه وارد زندگی‌مان می‌شود. زیر این زندگی یک اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی است.
Bahar Abdalvand
در اصل هر اتفاقی که تو آن را شر می‌دانی به نفع توست. به طور حتم تو باید متوجه آن بشوی، باید آن را درک کنی، آن را ببینی یا بتوانی آن را با مدیریت خود به سرانجام برسانی. زیرا رشد و ارتقاء تو و پیشرفت تو وابستگی به این ادراک دارد. مشکلات و سختی‌ها و شادی‌های زندگی؛ آنها هستند که تو را به شخصی که امروز هستی تبدیل کرده‌اند.
Bahar Abdalvand
نه غم نه شادی، هیچ‌کدام ابدی نیستند. هیچ اندوهی به‌شدت روز اول ادامه پیدا نمی‌کند. حتماً به‌مرور زمان کمتر می‌شود. خوشی‌ها هم همین‌طور.
Bahar Abdalvand
در جنگ اولین کسانی که تیر می‌خورند آنهایی هستند که فرار می‌کنند. کسانی که مانده و استراتژی جدیدی اتخاذ می‌کنند آنها در امان می‌مانند زیرا آنها خودشان را گم نکردند. یا خودشان را جلوی آتش نینداخته‌اند. آنها در آرامش تصمیم می‌گیرند که چه‌کار باید بکنند. و در اینجا این آرامش؛ این هوش؛ این سکون؛ این استراتژی صبر نامیده می‌شود.
Bahar Abdalvand
در جنگ اولین کسانی که تیر می‌خورند آنهایی هستند که فرار می‌کنند.
Bahar Abdalvand
می‌خواهی خوشبخت باشی، پس خوشبختی را به دیگران بده. _ می‌خواهی دوست داشته شوی، پس بی‌قیدوشرط دوست داشته باش. _ برکت می‌خواهی، پس داشته‌هایت را تقسیم کن
Bahar Abdalvand
هر اتفاقی که برای ما رخ می‌دهد شرایط است نه نتیجه، آن چیزی که نتیجه را معلوم می‌کند این است که شرایط را چگونه تعبیر کنیم. این همان چیزی است که مولانا به آن اشاره می‌کند.
Bahar Abdalvand
تو می‌گویی چون همیشه از پشت خنجر خوردم و به خاطر همین به هیچ‌کس اعتماد نمی‌کنم. «دیگری می‌گوید چون همیشه از پشت خنجر خورده‌ام یاد گرفتم که به چه کسی باید اعتماد کنم.»
Bahar Abdalvand

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان