بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ قانون مولانا | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ۲۱ قانون مولانا اثر هاکان منگوچ

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ قانون مولانا

نویسنده:هاکان منگوچ
انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۸از ۱۵ رأی
۳٫۸
(۱۵)
می‌داند که تمام خوشحالی محصول اضطراب است. با شکست پیروزی را می‌آموزد. عشق را می‌آموزد، وقتی‌که تنها می‌ماند. بخشش را یاد می‌گیرد، زمانی که از ناحقی‌ها خسته می‌شود. صداقت را یاد می‌گیرد، هنگامی‌که ترک شدن و تنها ماندن را تجربه می‌کند.
Bahar Abdalvand
ثروتمند بودن این است که بتوانی از داشته‌هایت لذت ببری.
Bahar Abdalvand
دم‌کشیدن از دست دادن زمان نیست. زمان را بیهوده سپری کردن نیست. بلکه زمان دادن به خود است و اینکه بدانی برای چه‌کاری آماده هستی و برای چه آماده نیستی. دم کردن چای نیز از اینجا آمده است. زمان دادن به چای، تا در آب گرم هم رنگ و هم طعم و هم عطر واقعی خود را پیدا کند. همین‌قدر هم برای خودت زمان بگذار. وقتی‌که خود را آماده می‌کنی برای اینکه نتیجه و تجربهٔ به دست بیاوری، این همان زمان دم کشیدن است. یعنی زمانی برای فهمیدن و تصمیم گرفتن.
Bahar Abdalvand
لحظات زندگی نه دیر خواهند آمد و نه زود. اما همسفر من گرفتار زمان‌سنجی ذهن مشو. باید یاد بگیری با زمان هماهنگ حرکت کنی و به جریان الهی اعتماد کنی.
Bahar Abdalvand
فکر نکن صبر یا منتظر بودن کار تو را به تأخیر خواهد انداخت. بلکه برعکس، انتظار، سرمایه‌گذاری مطمئنی است برای اینکه وقتی به هدفت رسیدی با آرامش و اطمینان خاطر آنجا بمانی. اگر هم می‌خواهی برای چیزی عجله کنی برای یادگرفتن عجول باش. بیشتر از این یادگیری را عقب نینداز و از آن منصرف نشو. نگو که از این به بعد به چه دردم خواهد خورد. همین الآن اولین قدم را برای یادگیری بردار.
Bahar Abdalvand
زمانی که برای پیمودن مسیر صرف می‌شود بسیار با ارزش است. راه باید بدون میانبر طی شود چون راه رشد و ترقی اگر از راه‌های کوتاه و مسیرهای راحت طی شود به تاریکی می‌رسد.
Bahar Abdalvand
اگر برای رسیدن به چیزی عجله دارید، یا آن را از دست خواهید داد و یا هرگز بدان نخواهید رسید و یا با تأخیر به آن خواهید رسید. یکی از اشتباهات بزرگ و مهم زندگی ما عجله کردن است... این یکی از ضعف‌های بزرگ زندگی ما انسان‌هاست.
Bahar Abdalvand
هرگز نمی‌توانی صاحب آن احساساتی باشی که بر آنها غلبه نکرده‌ای.
Bahar Abdalvand
می‌گویند رنج‌ها، راه را به انسان نشان می‌دهند سختی به انسان زندگی کردن را می‌آموزد واقعاً کسی که درد را تجربه نکرده طعم ناامیدی را نچشیده شما بگویید چه می‌فهمد از خوشبختی تاریکی نباشد آیا روشنی معنی پیدا می‌کند؟ شب و روز تفاوتی ندارند؟ اگر پایان هست آغاز هم هست اگر آغاز هست پایانی هم هست
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
صبر همچون طناب محکمی است؛ لحظه‌ای که فکر می‌کنی پاره خواهد شد محکم‌تر می‌شود. زمانی که فکر می‌کنی تمام خواهد شد، رفته‌رفته زیادتر و محکم‌تر می‌شود.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان