بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۲۱ قانون مولانا | طاقچه
کتاب ۲۱ قانون مولانا اثر هاکان منگوچ

بریده‌هایی از کتاب ۲۱ قانون مولانا

نویسنده:هاکان منگوچ
انتشارات:نشر گویا
امتیاز:
۳.۸از ۱۵ رأی
۳٫۸
(۱۵)
هر چیزی که بخوانی، هر چیزی که به آن گوش بدهی، هر چیزی که تماشا کنی، هر چیزی که به آن توجه کنی، همیشه آن را خواهی دید، آن را خواهی شنید، آن را درک می‌کنی و به آن تبدیل می‌شوی. همان‌طور که نیچه می‌گوید: «اگر به پرتگاه نگاه کنی بعد از مدتی پرتگاه هم به تو نگاه خواهد کرد.»
adriana
از ترس اینکه ممکن است اتفاقات بدی رخ بدهد سعی نکن زندگی را کنترل کنی. برای اتفاقات خوب زمان‌بندی نکن، بگذار زندگی همان‌طور که هست بیاید.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
هر اتفاقی که برای ما رخ می‌دهد شرایط است نه نتیجه، آن چیزی که نتیجه را معلوم می‌کند این است که شرایط را چگونه تعبیر کنیم
adriana
اگر به گل فکر کنی گلستان می‌شوی و اگر به خار، خارستان. این موضوع را مولانا خیلی وقت قبل فهمیده و درک کرده و به انسان‌ها یادآوری می‌کند. _ دقت کن که ذهنت را وقف چه چیزی می‌کنی. _ محور توجه تو چیست. _ تو تصمیم بگیر که به چه چیزی فکر کنی. _ تحت تأثیر تحمیل ذهن قرار نگیر. _ تصمیم بگیر که می‌خواهی ذهنت را به چه مشغول کنی و به آن نگاه کن... زیرا بعد از مدتی او نیز به تو نگاه خواهد کرد.
کاربر ۴۸۰۳۸۵۱
«هر چیزی که می‌خواهی، اگر بشود در آن یک خیر هست، اگر هم نشود در آن صد خیر هست.»
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
آنهایی که برای رسیدن به هدفشان دنبال راه‌های کوتاه‌تر و میان‌بر هستند معمولاً یا راه را گم‌کرده یا هدفشان را غیرقابل‌دسترس می‌کنند.
کاربر ۳۴۷۰۷۰۶
ثروت این است که هر اتفاقی برای ما افتاده باشد بازهم می‌توانیم در کنار هم بگوییم و بخندیم. اینکه هر اتفاقی افتاده باشد هنوز جسارتِ از نو شروع کردن را داریم
adriana
انسان با عقلش می‌آموزد ولی با قلبش می‌فهمد.
adriana
رسالت خودت را واقعی کنی (مأموریت زندگی‌ات را اجرا کن.)
adriana
لطفاً در درون خودت به دنبال این جواب‌ها باش؛ زیرا بزرگ‌ترین ثروت تو آنها هستند. (لطفاً هرکدام را در یک خط بنویس) آیا این پدیده علم توست، عقل توست، اخلاقیات توست، شوخ‌طبع بودنت، خندان بودنت، ظرافت و مهربانی‌ات، اعتمادبه‌نفست، آرام و ساکن بودنت یا صبور بودنت. لطفاً بررسی کن که چه چیزی ثروت توست. بعد متوجه می‌شوی که خوشحالی و خوشبختی تو در ماشین لوکس، خانه‌های گران، جواهرات، ویلا و کشتی نیست. بنابراین به‌خوبی درک می‌کنی ثروتی که در درون توست با هیچ‌کدام از اینها قابل‌مقایسه نیست و با هیچ ثروتی قابل خریداری نیست.
دیانا پارسا

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد