بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اولئانا | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اولئانا اثر دیوید ممت

بریده‌هایی از کتاب اولئانا

نویسنده:دیوید ممت
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۹از ۱۷ رأی
۳٫۹
(۱۷)
همان‌طور که جان فورتیه اشاره کرده است: «اولئانا برای تحلیل واکنش خواننده اثری قوی است، نه فقط به این دلیل که مخاطبان را به دو گروه مخالف تقسیم می‌کند یا به دلیل آنکه تماشاگر را تحریک می‌کند تا واکنش‌های خود را به پرسش بگیرند، بلکه به این دلیل که این اثر به روی امکانات تآتریِ انتخاب‌های اجرا و نیز واکنش مخاطب به عنوان عنصر سازنده معنی و دریافت باز می‌ماند»
علی دائمی
جان: خوبه. خوبه. خوبه. درسته! صریح حرف بزن! تعصب چیه؟ یه جور باور بی‌دلیل. ما همگی در معرض این باوریم. همه هستیم. وقتی این باور تهدید می‌شه، یا مورد مخالفت قرار می‌گیره، حس می‌کنیم عصبانی‌ایم، و حس می‌کنیم، این‌طور نیست؟ همون‌طور که تو الان هستی. نیستی؟ خوبه.
saghi.es
در اواخر دهه هشتاد رمزهای رفتاری و تثبیت‌شده مردان و زنان شروع به تغییر اساسی کرد. اظهار نظرهایی که قبلاً از سوی زنان به عنوان بخشی از گفتار هر روزه پذیرفتنی بود، حال اهانت‌آمیز و از نظر جنسی تبعیض‌آمیز به نظر می‌رسید. نظربازیِ جنسی و ساده، ناگهان، به عنوان آزار جنسی تفسیر می‌شد: «به عنوان یک نتیجه[ جامعه امریکایی ]ما را به نوعی مکانیسم واسطه سوق داد؛ چیزی که باعث می‌شود مردم آگاه باشند که نباید گرفتار هم شوند. اینجاست که سروکله آزار جنسی پیدا می‌شود»
علی دائمی
چرا ازم متنفرید؟ چون فکر می‌کنید اشتباه می‌کنم؟ نه. چون فکر می‌کنید، از شما با قدرتترم.
samarium
استاد. شما چیزایی رو که باعث پیشرفتتون می‌شه انتخاب می‌کنید: انتشارات، هیأت علمی، و مراحلی که اسمش رو می‌گذارید «آیین‌های بی‌ضرر» . این مراحل رو پی می‌گیرید. هرچند که ممکنه بگید این ریاکاری‌یه. ولی اون رو به اشتیاق دانشجوهاتون نسبت می‌دید. دانشجوهایی که سخت کار می‌کنند، می‌آن اینجا، کلی بردگی می‌کشند تا بیان اینجا ــ شما اصلاً نمی‌تونید تصور کنید من با چه هزینه‌ای به این دانشکده اومدم ــ ما رو مسخره می‌کنید. آموزش رو «بهره‌کشی» می‌دونید، و از بالای اون صندلی محکم، که جای نشستن نخبه‌هاست، گیجیِ ما رو جک می‌دونید، و همراه اون تلاش‌ها و امیدهای ما رو.
samarium
جان: آیا همه بچه‌ها باید به دانشگاه برند؟ چرا... کارول:[ مکث ]که یاد بگیرند؟ جان: ولی اگه یه بچه‌ای یاد نگیره چی؟ کارول: اگه یه بچه‌ای یاد نگیره؟ جان: در آن‌صورت چرا باید به دانشگاه بره؟ چون به اون گفته شده این «حق» توئه.
valencia

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۷۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد