بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب در ستایش تن‌آسانی | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب در ستایش تن‌آسانی اثر برتراند راسل

بریده‌هایی از کتاب در ستایش تن‌آسانی

۴٫۱
(۸)
بدون زمان فراغتِ کافی، انسان از بهترین چیزها محروم می‌شود.
Mitra
یکی از رایج‌ترین کارهایی که می‌توان با پس‌انداز انجام داد، قرض‌دادنِ آن به دولت است. با توجه به ‌این واقعیت که بخش عمده‌ی هزینه‌های بیش‌تر دولت‌های متمدن مربوط به جنگ‌های گذشته یا تدارک جنگ‌های آینده می‌شود، کسی‌که پولش را به یک دولت قرض می‌دهد درست در همان موقعیتی قرار می‌گیرد که آدم‌های بدِ نمایش‌نامه‌های شکسپیر قرار دارند، یعنی همان‌هایی که قاتل اجیر می‌کنند.
Mitra
تن‌آسایی لحظه‌یی از آفرینش و خلاقیت است به سوی متحقق‌ساختنِ خویشتن، همراه با رعایت مطلقِ حرمتِ دیگران، هم‌چون ذوب‌شدن و آمیختگی با جهانِ پیرامون. فعالیتِ بی‌وقفه در مغزِ ما شکاف ایجاد کرده است و از طریقِ این شکاف‌ها ویروسِ رقابت‌گری، منازعه و مقابله، جنگِ همه با همه، در ذهنِ ما رسوخ یافته است. بسیاری از ما اکنون دیگر یقین راسخ داریم که تنها با سراسیمگی و بی‌قراری می‌توان زیست و این تنها شیوه‌ی هستی است.
Mitra
زیرا دیارِ تن‌آسایی دیارِ عدمِ فعالیت نیست، منتها چیزی که در آن غایب است هرگونه فعالیتِ تحمیل‌شده از سوی مردانی است که بر ما حکومت می‌کنند،
yazdaan
شهروندی که کارش را برای پول می‌دهد به رده‌ی برده‌ها اُفت می‌کند
yazdaan
کار بدترین نوع بردگی است
yazdaan
‌در دنیایی که هیچ‌کس مجبور نباشد بیش ‌از چهار ساعت در روز کار کند، هر که کنج‌کاوی علمی‌یی داشته باشد خواهد توانست آن‌ را عملی‌ کند، و هر نقاشی می‌تواند بدون این‌که گرسنگی بکشد، نقاشی کند، صرف نظر از درجه‌ی مرغوبیت نقاشی‌اش.
Mitra
زندگی دانشگاهی چنان با زندگی واقعی در مقیاس بزرگ متفاوت است که کسانی که در محیط‌های دانشگاهی زندگی می‌کنند، عمدتاً شناختی از دل‌نگرانی‌ها و مشکلات زنان ‌و مردان عادی ندارند؛
Mitra
«آن‌چه می‌خواهی بُکن» ، گیاهی است اِتیک[ مرامی، اخلاقی ]که فقط رشد و تزیین می‌خواهد و بس. قساوتِ شرایطِ تحمل‌ناپذیر، که بااین‌حال ما تحمل می‌کنیم، ما را وامی‌دارد تا این گیاه را وابگذاریم، گویی اضطراری ما را فراخوانده تا خود نباشیم، تا هرگز از آنِ خود نباشیم.
Saeed
اما وقتی به جایی برسیم که هرکس بتواند بدون کارِ طولانی در رفاه باشد، آن‌وقت چه خواهد شد؟
Masgood

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان