بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کودتا | طاقچه
کتاب کودتا اثر یرواند آبراهامیان

بریده‌هایی از کتاب کودتا

۴٫۰
(۸)
سیاست، آشکارا موجودات عجیب و غریبی را با یکدیگر همبستر می‌کند.
niloufar.dh
یک نماینده پارلمان عضو حزب کارگر پس از بازدید خود از تأسیسات نفتی اخطار می‌کرد که «اکنون که بچه‌های چهارده ساله در این باره صحبت می‌کنند که «طلای سیاه» باید متعلق به خود آنها باشد نه متعلق به انگلیسی‌ها،
کاربر ۵۸۳۷۴۵۱
«برادران، تولید نفت در سرزمین ما تولید جواهر است. ما باید تلاش کنیم این جواهرات را پس بگیریم. اگر این کار را نکنیم غیرت نداریم
کاربر ۵۸۳۷۴۵۱
درسی که من از این حوادث گرفتم این بود که در کشوری مانند ایران شما هرگز نمی‌توانید به ارتش اعتماد کنید.
شهریار
«هرگز کسانی چنین اندک، این‌چنین احمقانه، و در چنین مدت کوتاهی، این همه نباخته بودند.»
niloufar.dh
مجلس‌ها، دولت‌ها همه برای خاطر مردم به‌وجود آمده‌اند نه مردم به‌خاطر آن‌ها. وقتی مردم یکی از آنها را نخواستند، می‌توانند نظر خود را درباره آن ابراز کنند. در کشورهای دموکراسی و مشروطه هیچ قانونی بالاتر از اراده ملّت نیست.
شهریار
کاشانی که جایگاه راستین زنان را در خانه می‌دانست فریاد می‌زد که «من نمی‌توانم بفهمم مردان مرتکب چه اشتباهی شده‌اند که مستحق این باشند به زنانشان حق رأی بدهند.
شهریار
«ایران به‌زودی مثل اتحاد شوروی خواهد شد که در آن دولت مالک همه چیز و شهروندان مالک هیچ چیز نیستند.
شهریار
دیپلمات‌های امریکایی و انگلیسی دوست داشتند به‌عنوان بهترین راه شناخت ایران، خواندن کتاب آلیس در سرزمین عجایب را به یکدیگر توصیه کنند.
شهریار
ناسیونالیسم مهارگسیخته و غیرمسئول خطر حادّی را برای قدرت‌های غربی به‌وجود می‌آورد. زیرا این ناسیونالیسم بر هیچ‌گونه شوق و حمیت ملّی واقعی که حاضر باشد نظم و انضباط، ازخودگذشتگی و کار نامحدود را بپذیرد، مبتنی نیست، بلکه تلاشی از سوی طبقه حاکم است، برای این‌که با نسبت دادن همه بدی‌ها و دشواری‌ها به سلطه خارجی، مردم خویش را از توجه به کمبودهای خود آنها منحرف و غافل سازند.
شهریار

حجم

۳۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۳۷,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد