بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باشگاه مشت زنی | طاقچه
کتاب باشگاه مشت زنی اثر چاک پالانیک

بریده‌هایی از کتاب باشگاه مشت زنی

نویسنده:چاک پالانیک
انتشارات:پیمان خاکسار
امتیاز:
۴.۳از ۳۳ رأی
۴٫۳
(۳۳)
آن کسی که با از بین بردن تمام دارایی من آزادم کرد می‌خواهد روحم را نجات دهد. معلمی که راه مرا از تمام تعلقات دنیوی پاک می‌کند سرانجام رهایم خواهد کرد.
phoenix
مبلمان می‌خری. به خودت می‌گویی این آخرین کاناپه‌ای است که تا آخر عمرم ممکن است لازم داشته باشم. مبل را می‌خری، چند سال کاملاً راضی هستی چون هر اتفاق بدی هم که بیفتد دیگر مطمئنی که مشکل مبلت حل شده. بعد یک دست ظرف عالی. بعد هم یک تخت‌خواب ایده‌آل، پرده. فرش. حالا در لانهٔ خوشگلت گیر افتاده‌ای. چیزهایی که قبلاً صاحب‌شان بودی حالا صاحبت شده‌اند.
hajynayeb
تایلر می‌گوید: فقط بعد از این‌که همه‌چیزت رو از دست دادی می‌تونی هر کاری که دلت می‌خواد بکنی.
phoenix
ما بچه‌وسطی‌های تاریخیم. از بچگی تلویزیون به خورد ما داده که بالاخره یه روزی میلیونر و هنرپیشه و ستارهٔ راک می‌شیم. ولی هیچ‌وقت نمی‌شیم؛ و ما تازه داریم اینو می‌فهمیم.
phoenix
در دورهٔ نسل ما هیچ جنگ بزرگی اتفاق نیفتاده. هیچ رکود اقتصادی طولانی پیش نیامده. ولی ما یک جنگ بزرگ بر سر روح داشتیم. ما یک انقلاب بزرگ علیه فرهنگ داشتیم. رکود بزرگ، زندگی ماست. روح‌مان است که راکد شده.
phoenix
من عاشق زندگی‌ام بودم. من عاشق خانه‌ام بودم. من عاشق هر تکه از اسباب و اثاثم بودم. این‌ها همهٔ زندگی‌ام بودند، همه‌چیزم. تمام این لامپ‌ها و میز و صندلی و فرش‌ها خود من بودند. ظرف‌های توی کابینت، خودم بودند. گلدان‌ها خود من بودند. تلویزیون خود من بود. من بودم که منفجر شدم. متوجه نمی‌شوید؟
phoenix
نسلی از زنان و مردان جوان و قوی دارید که دوست دارند جان‌شان را فدای چیزی کنند. تبلیغات رسانه‌ها باعث شده این آدم‌ها دائم دنبال اتومبیل و لباس‌هایی باشند که اصلاً نیازی به آن‌ها ندارند. چند نسل است که آدم‌ها شغل‌هایی دارند که از آن متنفرند و تنها دلیلی که ول‌شان نمی‌کنند این است که بتوانند چیزهایی بخرند که به هیچ دردشان نمی‌خورد.
atoosa
هیچ‌چیز پایدار نیست. همه‌چیز در حال متلاشی شدن است. من این را می‌دانم چون تایلر این را می‌داند.
phoenix
من بی‌تفاوتی مطلق‌ِ جو هستم.
phoenix
تو کیف کوچک خالی از پولت نیستی.
phoenix

حجم

۱۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۱۶۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد