بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رها کردن آسان نیست | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب رها کردن آسان نیست اثر ام. سوسا

بریده‌هایی از کتاب رها کردن آسان نیست

نویسنده:ام. سوسا
انتشارات:داهی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۹ رأی
۳٫۷
(۳۹)
مجردبودن عالی است عزیزم تو نشکسته‌ای! فقط در مرحلهٔ عادت‌کردن به تنهایی هستی و می‌خواهی دوباره قدرت پیدا کنی تا خودت را تحت هر شرایطی دوست داشته باشی. به‌زودی دردهایت را پشت سر می‌گذاری و از این مرحله عبور خواهی کرد... صبر داشته باش!
sena
گاهی‌اوقات بیش‌ازحد به خودتان سخت می‌گیرید، درحالی‌که باید قدمی به عقب بردارید تا بفهمید همین‌که در این دنیا زنده مانده‌اید یعنی موفق شده‌اید.
sena
این من بودم که زمان، پول و عواطف بسیار زیادی را صرف او کرده بودم، پس چطور ممکن بود مرا انتخاب نکند، درست است؟ نه، درست نیست. او می‌دانست که من معتادش شده‌ام، ولی هیچ کاری نکرد تا قلبم نشکند. هیچ‌وقت من برندهٔ این بازی نمی‌شدم.
sena
مشکل وقتی شروع می‌شود که شما مدام به رؤیاها و آرزوهایتان پروبال می‌دهید و امیدوارید شخص دیگری آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند؛ ولی وقتی آن‌ها چنین کاری را انجام نمی‌دهند شما بازهم اصرار می‌کنید؛ چون باور دارید که آن‌ها باید همیشه شما را دوست داشته باشند. امید به اینکه آن‌ها هم روزی احساسی مشابه احساس شما داشته باشند باعث می‌شود که ماه‌ها یا شاید سال‌ها وقتتان را تلف کنید.
sena
خاطرات منفی را از ذهنتان دور کرده و فقط بر این موضوع تمرکز کنید که همه‌چیز جوری در حال پیش‌رفتن است که اوضاع بهتر شود.
sena
زمانی‌که توانستید قدر هر اتفاقی را که در زندگی‌تان رخ داده و از شما چنین انسانی ساخته است بدانید، موفق خواهید شد که گذشته را رها کرده و بر زندگی‌تان تمرکز کنید.
sena
هرگز این فرصت را به آن‌ها ندهید که دوباره ناامیدتان کنند. وقتی رابطه‌ای که در آن هستیم پایان می‌یابد، ناخودآگاه هروقت که به گذشته برمی‌گردیم و به یاد خاطرات خوبمان با آن شخص می‌افتیم احساس رهایی و آسایش می‌کنیم. در گذشته زندگی می‌کنیم، چون می‌ترسیم زمان حال را با اتفاق‌هایی که در آن رخ می‌دهند بپذیریم.
sena
هیچ‌کس به‌طور کامل درد شما را درک نخواهد کرد؛ چون هر انسانی به‌طرزی متفاوت عزاداری می‌کند.
sena
رهاکردن یک فرایند است، نه یک مقصد؛ پس لازم است که صبر داشته باشی؛ چون قرار نیست یک‌شبه اتفاق بیفتد.
sena
"غروب تنها یک توهّم است، چون خورشید یا بر فراز خط افق است یا در پایین آن. این امر بدین معناست که روز و شب جوری در هم گره خورده‌اند که بعضی‌چیزها نه در کنار هم می‌توانند حضور داشته باشند و نه در غیاب هم. به یاد دارم زمانی در این فکر بودم که چطور می‌شود همیشه باهم بود و بااین‌حال تا ابد جدا از هم؟"
kiana
هروقت تصمیم بگیرید دیگر به او زنگ نزنید یا به او اجازه ندهید وقت‌وبی‌وقت به‌خاطر ارضای نیازهای خودش سراغ شما بیاید، فرایند آزادشدنتان آغاز می‌شود. ارتباط دائمی‌داشتن با او به وضعیت شما کمکی نخواهد کرد؛ فقط رهاکردن را سخت‌تر می‌کند.
ahmad
گاهی اعتراف‌کردن به اینکه کسی که عاشقش شده بودید برایتان مناسب نبوده است کمک می‌کند زودتر التیام بیابید و گذشته را رها کنید.
کاربر l.Ghazaleh.l
سخت‌ترین کار من این بود که باید با این واقعیت روبه‌رو می‌شدم که تو برایم مناسب نبودی و بااین‌حال، بازهم اعتقاد داشتم می‌توانم تغییرت بدهم.
کاربر l.Ghazaleh.l
دست از آزاردادن خودتان با برگشتن به‌سمت کسی که شما را آزار داده است بردارید، حتی اگر فکر می‌کنید آن فرد تغییر می‌کند. نه، تغییر نمی‌کند. او هیچ‌وقت برای شما مناسب نخواهد بود.
کاربر l.Ghazaleh.l
تنها راهِ فائق‌آمدن بر گذشته، این است که با آن آشتی کنید.
ahmad
تصمیم با شماست. همه‌چیز از شما شروع می‌شود.
sena
بخشیدن یک نفر باعث نمی‌شود آزاری که قبل و بعد از جدایی به شما رسانده‌اند پاک شود، ولی به شما فرصتی می‌دهد تا دوباره نفس بکشید. تصمیم با شماست. همه‌چیز از شما شروع می‌شود.
sena
پس هروقت حس کردید دچار عذاب‌وجدان شده‌اید، لیستی از کارهایی را که برای درست‌کردن اوضاع انجام داده‌اید بنویسید. وقتی ببینید هر کاری از دستتان برمی‌آمده انجام داده‌اید احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.
sena
دیگر اجازه ندهید افراد، مستأجر رایگان ذهنتان باشند. فضای خالی ذهنتان را به کسی اختصاص بدهید که لیاقتش را دارد و باعث آرامش شما می‌شود.
sena
مسئولیت‌پذیری درمورد زندگی و تصمیماتتان باعث می‌شود دیدتان باز شود.
sena

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان