بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رازهای ازدواج بدون شکست | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب رازهای ازدواج بدون شکست اثر ویلیام گلاسر

بریده‌هایی از کتاب رازهای ازدواج بدون شکست

امتیاز:
۳.۴از ۱۰۰ رأی
۳٫۴
(۱۰۰)
نتیجه‌بخش بودن روابط نامشروع به این دلیل است که هیچ یک از طرفین، انتقاد، سرزنش و گله نمی‌کنند یا نق نمی‌زنند
سمانه
اصلاح یک رابطه، مسئله ساده‌ای نیست که با یک «امر» و «نهی» ساده ترمیم شود بلکه نیاز به تلاش، تغییر و همکاری داوطلبانه هر دو طرف رابطه دارد.
negrary
ما انسان‌ها هیچ رفتار ذاتی به جز خشم نداریم. ما باید برای انجام هر کاری آموزش ببینیم و دو احساس لذت و درد است که انگیزه یادگیری را در ما ایجاد می‌کند. هر چه بهتر عمل کنیم، احساس بهتری خواهیم داشت؛ عملکرد بهتر و احساس بهتر نیروی محرک تمام پیشرفت‌های بشر است.
سورینام
هرگاه در روابط با اطرافیان، به غیر از همسرتان، تنش و ناراحتی به وجود بیاید، معمولاً می‌توانید برای مدتی از طرف مقابلتان فاصله بگیرید تا هر دو نفر آرام شوید. وقتی تنش برطرف شد دوباره می‌توانید به سراغ هم بروید؛ البته شما به همدیگر وابسته نیستید. زمانی که به سوی یکدیگر بر می‌گردید، احتمالاً مشکل به مرور زمان حل شده است. اما در ازدواج، شما به همسرتان گره خورده اید و فاصله گرفتن گزینه درستی نیست چون زندگی مشترکتان را به جدایی می‌کشاند.
سورینام
به نظر من، آدم‌هایی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند که می‌توانند از خندیدن به خود لذت ببرند.
فرسا
در هر رابطه‌ای که باشید، فقط می‌توانید خودتان را تغییر دهید.
فرسا
من آن‌ها را تحت عنوان هفت عادت مخرب کنترل بیرونی می‌نامم. از این جهت این رفتارها را کلیشه‌ای می‌خوانم که تقریباً همه ما بارها و بارها این رفتارها را در رابطه با دیگران تکرار می‌کنیم، غافل از این که چه‌قدر باعث بدبختی و رنجش خودمان و دیگران می‌گردد. این رفتارها عبارتند از: ۱) انتقاد کردن ۲) سرزنش کردن ۳) گله و شکایت کردن ۴) غُر زدن ۵) تهدید کردن ۶) تنبیه کردن ۷) باج و انعام دادن برای کنترل دیگران
کاربر ۸۵۷۷۲۷۲
فرضیهٔ اصلی کنترل بیرونی این است که: اگر ما احساس ناخشنودی می‌کنیم، خودمان مسئول این احساس نیستیم؛ بلکه همیشه دیگران و رویدادهایی هستند که از کنترل ما خارج هستند؛ یا یک مشکل ساختاری و یا شیمیایی در مغزمان وجود دارد که باعث درد و رنجمان می‌شود. در این فرضیه، هرگز انتخاب کارهای ما، علت نارضایتی و بدبختی ما محسوب نمی‌شود.
fahime.sazande
بر اهمیت دوستی و تلاش برای حفظ آن تأکید داشتند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند سوء تفاهم در زندگیشان ریشه دوانده و مشکل ساز شود؛
neda
تئوری انتخاب به ما می‌آموزد بدون تغییر در اعمال و افکارمان، نمی‌توانیم احساس بهتری داشته باشیم.
neda

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲۰۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان