بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات اثر مارک براکت

بریده‌هایی از کتاب هنر همه فن حریف شدن در احساسات

نویسنده:مارک براکت
امتیاز:
۳.۵از ۱۹۹ رأی
۳٫۵
(۱۹۹)
تحقیقات نشان می‌دهند که تفکر واگرا منجر به احساس شادی، غرور و رضایت می‌شود. مطالعه‌ای که در پنج کشور با چهار زبان مختلف انجام شد، نشان داد که کار روی وظایف خلاقانه باعث افزایش احساسات مثبت و استقلال می‌شود. مطالعه‌ای دیگر به این نتیجه رسید که بروز رفتار خلاقانه در یک روز باعث داشتن احساسات مثبت و حس شکوفایی در روز بعد می‌شود. درست مثل خیلی چیزهای زندگی عاطفی‌مان، این‌جا هم حلقهٔ بازخورد داریم: داشتنِ حس خوب ما را ترغیب به عملکرد خلاقانه می‌کند و خود این باعث می‌شود حس خوب‌مان بیش‌تر شود. اما شادی تنها کلید خلاقیت نیست. در حقیقت، در برخی موارد سطوح متوسطی از استرس در افراد به‌طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد خلاقیت در مقایسه با کسانی که اصلاً استرس نداشته‌اند شده است. حتی احساساتی همچون خشم و تشویش هم می‌توانند انگیزه‌ای برای خلاقیت باشند و موجب تقویت آن شوند
بهاره مظاهری
احساس ناراحتی (مثلاً بدبینی، بی‌تفاوتی، افسردگی) با کم‌بودن سطح سروتونین و دوپامین، یا به‌اصطلاح انتقال‌دهنده‌های عصبیِ حال خوب در بدن، ارتباط دارد. سروتونین در درک درد نقش دارد. به همین دلیل افرادی که احساسات منفی را تجربه می‌کنند، بیش‌تر به علائم شدید بیماری دچار می‌شوند و تقریباً نیمی از افراد مبتلا به افسردگی، از دردهای جسمی نیز رنج می‌برند.
pegah
در مسیر تبدیل‌شدن به دانشمند احساسات، باید از وسوسهٔ قاضی شدن در برابر احساسات خودداری کنیم.
پروانه
معمولاً فقط درمورد احساسات منفی‌مان صحبت می‌کنیم، اما چرا از احساس خاطرجمعی یا سُرورمان صحبت نکنیم؟ اگر هرگز این احساسات را قدر ندانیم و تصدیق نکنیم، ممکن است حس کنیم که اصلاً در زندگی تجربه‌شان نکرده‌ایم.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
افسردگی عامل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.
کاربر ۷۵۵۴۶۲
. ‫طبق گفتهٔ پروفسور جیمز پنباکر۱۴۳ از دانشگاه تگزاس در آستین، رازداری می‌تواند واقعاً باعث بیمارشدن افراد شود. اما وقتی احساسات و افکارمان را به کلمات تبدیل می‌کنیم، بر طبق تحقیقات او، سلامتی‌مان اغلب بهبود می‌یابد.
negrary
‫اجازهٔ احساس‌کردن گاهی اوقات می‌تواند به معنای ابراز احساسی باشد که لزوماً آن را حس نمی‌کنیم. این معنایش فریب‌کاری نیست، بلکه بیش‌تر به معنای پیداکردن راهی برای ارتباط برقرارکردن است، به‌گونه‌ای که ملاحظات دیگری را هم در نظر بگیریم.
negrary
آن‌ها بدون این‌که بدانند، درس تأثیرگذاری را به من آموختند: احساساتم را برای خودم نگه دارم.
ꙬMaryamꙬ
ما بزرگ‌سالان پیش از این‌که بتوانیم حامی و پشتیبان کودکان‌مان در این مسیر باشیم، ابتدا خودمان باید نسبت به یادگیری و به کاربردن استراتژی‌های گوناگون در زندگی عاطفی‌مان آماده و راغب باشیم.
سید محسن ملاباشی
هستند، معتقدند که اگر مشکلی وجود دارد تقصیر دیگران است؛ اما وقتی ناراحت هستند، بیش‌تر تقصیر را گردن شرایط بیرونی می‌اندازند. به طرز جالبی، عصبانیت بیش‌تر از احساس غم باعث خوش‌بین‌شدن آدم‌ها می‌شود، احتمالاً چون افراد عصبانی حس می‌کنند کنترل بیش‌تری بر زندگی‌شان دارند. ما مدام در طول روز در حال تصمیم‌گیری هستیم
کاربر ۵۱۵۸۱۹۹

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان