بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سرگذشت ندیمه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت اتوود

بریده‌هایی از کتاب سرگذشت ندیمه

مترجم:سهیل سمی
امتیاز:
۳.۶از ۱۰۸ رأی
۳٫۶
(۱۰۸)
اما این اشتباه است. هیچ کس از نبود رابطه جنسی نمی‌میرد. ما از نبود عشق است که می‌میریم. این‌جا هیچ کس نیست که بتوانم عاشقش باشم. تمام کسانی که می‌توانستم عشقشان را به دل بگیرم یا مرده‌اند یا جای دیگری هستند. خدا می‌داند حال کجا هستند و نامشان چیست. شاید هم دیگر وجود نداشته باشند، همان طور که برای من وجود ندارند. من نیز آدم گمشده‌ای هستم.
masome.k
نگرانیشان از بابت فرار ما نیست. نمی‌توانیم زیاد دور شویم. نگران اوج گرفتن خیالمان هستند؛ نگران راه‌هایی که فقط در درون آدم باز می‌شوند و به انسان روحیه و برتری می‌دهند.
راضیه
او گذرا و کوتاه بود، و با این همه بی‌پایان.
نیلوفر معتبر
دوست داریم باور کنیم همه چیز همان طور بوده که در خاطرمان مانده.
نیلوفر معتبر
می‌گوید، بهتر بودن معناش این نیست که بهتر برای همه. بهتر همیشه برای بعضی‌ها یعنی بدتر.
marzieh rezaee
حتی اگر بتوانم خاطراتم را بنویسم، در هر شکلی، حتی در قالب صدایی در برابر صدایی دیگر، نتیجه کار در هر حال یک بازسازی خواهد بود، بازسازی‌ای که یک پله با واقعیت فاصله دارد. محال است بتوان جمله‌ای را دقیقاً به همان شکل قبلی‌اش تکرار کرد، چون آنچه بعد خواهید گفت هرگز به طور دقیق آن چیزی که اول گفته‌اید نخواهد بود. همیشه ناچارید نکته‌ای را جا بیندازید. بخش‌ها، ابعاد، جریان‌ها، تفاوت‌های ظریف و نشانه‌های بسیاری هست که هر یک معنایی دارند، شکل‌های بسیاری وجود دارند که هرگز به طور کامل در وصف نمی‌گنجند، بوها و طعم‌های بی‌شمار، در هوا یا روی زبان، ته‌رنگ‌های بسیار.
نیلوفر معتبر
اما وقتی درد پایان می‌یابد، دیگر در یاد چه کسی می‌ماند؟ تنها سایه‌ای از درد باقی می‌ماند، آن هم نه در ذهن، که در تن. درد بر بدن تأثیر می‌گذارد؛ تأثیری چنان عمیق که دیده نمی‌شود. از یاد برفت هر آنچه از دیده برفت.
نیلوفر معتبر
لحظه خیانت بسیار تلخ است، لحظه‌ای که برایتان مسلم می‌شود به شما خیانت شده است، لحظه‌ای که متوجه می‌شوید کسی بوده که تا این حد بدخواه شما بوده است.
marzieh rezaee
حقیقت هر چه که باشد، برای رویارویی با آن آماده‌ام.
نیلوفر معتبر
می‌دانم چرا تصویر رنگ و روغن زنبق‌های آبی شیشه ندارد و چرا پنجره فقط تا نیمه باز می‌شود و چرا شیشه‌اش نشکن است. نگرانیشان از بابت فرار ما نیست. نمی‌توانیم زیاد دور شویم. نگران اوج گرفتن خیالمان هستند؛ نگران راه‌هایی که فقط در درون آدم باز می‌شوند و به انسان روحیه و برتری می‌دهند.
parisa

حجم

۳۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۳ صفحه

حجم

۳۲۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۳ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰
۴۰%
تومان