بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش اثر الچین صفرلی

بریده‌هایی از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

نویسنده:الچین صفرلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۲۵ رأی
۳٫۷
(۲۵)
چه اهمیتی دارد که حالا دیگر هفتاد سالمان شده؟! زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
مرضیه
دیروز از اوزغور پرسیدم که آیا او به سرنوشت اعتقاد دارد؟ پاسخ سؤالم را در صفحهٔ سوم مجله پیدا کردم: «این قدرت به ما داده نشده که بتوانیم زمان را هدایت کنیم، اما این فقط ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه‌طور و با چه چیزی آن را پر کنیم.»
Nino
اقیانوس نگاه عمیقی دارد، این نگاه ممکن است برای فرد دیگری ترسناک به‌نظر برسد، اما برای من دوستانه و صمیمی است. اقیانوس چیزی فراتر از حد انتظار است، طوری که حتی تصورش را هم نمی‌کنی. اقیانوس هر بار به رنگی در می‌آید و هرگز خودش را تکرار نمی‌کند.
آلما
«روزی با فردی ملاقات می‌کنی که خداوند از دریچهٔ چشم‌های او به تو نگاه خواهد کرد.»
ftmz_hd
علت ناامیدی‌های ما در بیشتر مواقع این است که در زمان حال زندگی نمی‌کنیم؛ یا درگیر خاطراتمان هستیم یا در انتظار چیزی.
zargOl
خوشبخت نبودن کار سختی نیست و لازم نیست برایش به دنبال بهانه‌ای باشی، کافی‌ست دنباله‌روی افرادی باشی که همیشه ناراضی‌اند و دچار سکون شده‌اند. تو هم مثل اکثریتی می‌شوی که فقط و فقط در حال شکایت از زمین و زمان‌اند. زندگی که در آن احساس خوشبختی وجود نداشته باشد، همیشه یک طعم می‌دهد؛ تلخ و گس مثل بادام نرسیده.
Maedeh
چه چیزی در این دنیا پایدارتر است؟ تغییرات! تغییرات بی رحم و پایان‌ناپذیر. آنتونی دوئر
Ali Broujerdi
دوستوی عزیزم، ما انسان‌ها هر چقدر هم که تلاش کنیم، نمی‌توانیم زندگی را به‌طور کامل درک کنیم. ما همیشه خیال می‌کنیم که می‌دانیم هر چیزی چرا و چگونه به وجود آمده است، اما آغاز و پایان هر روز جدید، خلاف این طرز فکر را به ما ثابت می‌کند.
zargOl
ناامیدی آرام آرام و ناگزیر وجودت را از درون می‌خورد و تو نمی‌توانی در برابرش مقاومت کنی. در این لحظه‌های سخت حتی نمی‌توانی به دعا متوسل شوی، فقط باید صبر کنی. یا نجات پیدا می‌کنی و یا می‌میری.
zargOl
می‌خواهم تو را با چند نفر در اینجا آشنا کنم؛ آن‌ها گاهی بدون آنکه حتی خودشان متوجه بشوند، حال ما را بهتر می‌کنند. چه اهمیتی دارد که حالا دیگر هفتاد سالمان شده؟! زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
Maedeh

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان