بریده‌های کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش
کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش اثر الچین صفرلی

کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

نویسنده:الچین صفرلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۹ رأیخواندن نظرات
خوشبختی را زمانی پیدا می‌کنیم که دست از جست‌وجو برداریم.
آلما
«این قدرت به ما داده نشده که بتوانیم زمان را هدایت کنیم، اما این فقط ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه‌طور و با چه چیزی آن را پر کنیم.»
فاطمه
اقیانوس شبیه روح یک انسان متفکر است، همیشه نگران است؛ یا در اعماقش درحالی‌که دیده نمی‌شود و یا از بیرون درحالی‌که احساساتش را تخلیه می‌کند.
آلما
زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
hatra
به‌هرحال تعریف واژهٔ "پیری" به وضعیت جسمانی افراد مربوط نمی‌شود بلکه انسان وقتی پیر می‌شود که علاقه و اشتیاق به زندگی را از دست می‌دهد و این دل‌مردگی ممکن است حتی در سی سالگی به سراغت بیاید.
SAHO14
زندگی سفری جذاب و زیباست. چقدر احمقانه است زمان باارزش را برای چیزی به جز عشق و دوست داشتن هدر کنیم.
مرضیه
جهل بزرگ انسان تنها در اطمینان او به این خیال باطل است که همه‌چیز را تجربه کرده و پشت سر گذاشته و این دقیقاً همان پیری و مرگ حقیقی است، نه چین و چروک روی صورت و موی سفید.
Nino
این جهان مانند رقص صوفیان است؛ کف یک دست رو به آسمان است و دعای خیر و ثواب الهی را دریافت می‌کند و دست دیگر رو به زمین قرار گرفته و دریافتی‌ها را تقسیم می‌نماید.
Nino
برای خوشبخت‌بودن باید در بهشتِ شخصی خودت زندگی کنی! نکند خیال می‌کنید که یک بهشت می‌تواند همهٔ انسان‌ها را بدون استثناء راضی نگه دارد؟!
SAHO14
طرز فکر سطحی و کورکورانهٔ "هرچه بیشتر کار کنی، بیشتر موفق می‌شوی" را به ما تلقین کرده‌اند، ما انسان‌ها با دویدن به دنبال آرزوهایمان بیشتر و بیشتر تحت فشار و ناآرامی قرار می‌گیریم. همیشه احساس کمبود می‌کنیم و خیلی از داشته‌هایمان را نمی‌بینیم، گاهی اوقات حتی لحظه‌هایی که آرزوهایمان برآورده می‌شوند را هم متوجه نمی‌شویم.
SAHO14

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد