بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش اثر الچین صفرلی

بریده‌هایی از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

نویسنده:الچین صفرلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۴ رأی
۳٫۹
(۲۴)
می‌خواهم تو را با چند نفر در اینجا آشنا کنم؛ آن‌ها گاهی بدون آنکه حتی خودشان متوجه بشوند، حال ما را بهتر می‌کنند. چه اهمیتی دارد که حالا دیگر هفتاد سالمان شده؟! زندگی یعنی پیوسته روی خویش کار کردن، کاری که نمی‌توانی به شخص دیگری محول کنی. گاهی پیش می‌آید که از آن هم خسته می‌شوی، اما می‌دانی چیست؟ هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
Maedeh
خوشبختی به هر نوعش همیشه نیازمند سخت‌کوشی‌ست و تا وقتی که روی کاناپه لم بدهی هرگز به سراغت نمی‌آید، حتی اگر شده باید برخیزی و در را باز کنی. ادامه دادن مسیر خوشبختی آسان نیست. در واقع مسیر واحدی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد
mary
خوشبختی یعنی زندگی کردن در شهری که دریا و اقیانوس دارد. وقتی انگیزه‌ای نداری که صبح از خواب بیدار شوی، وقتی که روزگار تو را در تنگنا قرار می‌دهد، صورت‌حساب‌های پرداخت نشده سر به فلک کشیده‌اند، وقتی که نزدیکانت از پیش تو می‌روند. بی‌آنکه امیدی به بازگشتشان داشته باشی، به دریا برو و غم‌هایت را به دست امواج بسپار.
mary
«رنج‌هایت ثابت می‌کنند که هنوز زنده‌ای و دوست داشتن یک انسان زنده چقدر زیباست.»
mary
بعضی چیزها را نمی‌توانیم تغییر بدهیم. پس آن‌ها را بپذیر و به راهت ادامه بده. پذیرفتن به معنای دست روی دست گذاشتن نیست. هر کاری که از دستت برمی‌آید بکن، در نتیجه خواهی دید که هر روز درهای جدیدی به رویت باز می‌شود.
mary
هر صبح فرصتی‌ست برای دیدن و آموختن چیزهای تازه، شروع و ادامهٔ یک اتفاق خارق‌العاده. هر روز جدید را با وجود تمام سختی‌هایش می‌توان به روزی فراموش‌نشدنی تبدیل کرد. انسان در آغاز هر روز جانی دوباره می‌یابد.
mary
انسان‌ها فقط با یک هدف به کرهٔ زمین می‌آیند و آن چیزی نیست به جز یادگیری هنر دوست داشتن.
arghavan
«این قدرت به ما داده نشده که بتوانیم زمان را هدایت کنیم، اما این فقط ما هستیم که تصمیم می‌گیریم چه‌طور و با چه چیزی آن را پر کنیم.»
mary
«بسیاری از افراد باایمان آن‌گونه که نشان می‌دهند، نیستند.»
mohiii ftt
سکوت کن آن‌گاه که همه حرف می‌زنند و حرف بزن آن‌گاه که سخنان تو دربارهٔ عشق است، حتی با اشک! بیاموز تا کسانی را که مقابل تو قرار گرفته‌اند را ببخشی؛ به این ترتیب راهی برای بخشش خود نیز پیدا خواهی کرد. دست و پا نزن! اما فراموش نکن که کشتی‌ات به کدام جهت در حرکت است، شاید از مسیر خارج شده باشد!...
zargOl

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان