بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش اثر الچین صفرلی

بریده‌هایی از کتاب وقتی که برگشتم، خانه باش

نویسنده:الچین صفرلی
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۳ رأی
۳٫۹
(۲۳)
سکوت کن آن‌گاه که همه حرف می‌زنند و حرف بزن آن‌گاه که سخنان تو دربارهٔ عشق است، حتی با اشک!
arghavan
طرز فکر سطحی و کورکورانهٔ "هرچه بیشتر کار کنی، بیشتر موفق می‌شوی" را به ما تلقین کرده‌اند، ما انسان‌ها با دویدن به دنبال آرزوهایمان بیشتر و بیشتر تحت فشار و ناآرامی قرار می‌گیریم. همیشه احساس کمبود می‌کنیم و خیلی از داشته‌هایمان را نمی‌بینیم، گاهی اوقات حتی لحظه‌هایی که آرزوهایمان برآورده می‌شوند را هم متوجه نمی‌شویم.
SAHO14
دخترم، افسوس، افرادی که می‌دانند چگونه باید زندگی کنند خیلی کم پیدا می‌شوند. ما می‌ترسیم از اینکه لحظه‌ای بایستیم و از خود بپرسیم: «من به کجا می‌روم؟ اصلاً آیا در حال حرکت کردن هستم؟»
SAHO14
اگر روزی احساس کردی عشق در درون تو وجود ندارد، طوری رفتار کن که انگار وجود دارد، آن‌گاه خواهی فهمید که انگار آب چشمه طعم دیگری دارد.
کاربر ۲۱۲۶۴۹۱
«زبان بیشتر از هر چیز دیگری مستحق زندانی شدن است.
مرضیه
نباید ذوق و قریحهٔ نزدیکانت را دست‌کم بگیری؛ نباید با کشیدن پرده‌ها برای کسی که در حال تماشای افسونگری طبیعت است مزاحمت ایجاد کنی؛ آن هم وقتی که این طبیعت سحرانگیز به دقت در حال دوختن لباس سفید برای سقف خانه‌هایمان است.
Maedeh
«مگر می‌شود که اقیانوس مشتاق رسیدن به ساحل نباشد؟ نه امکان ندارد.»
arghavan
غم و شادی، از دست دادن‌ها و به دست آوردن‌ها دو نفر را چنان به هم پیوند می‌دهند که میان آن دو کششی خاص بوجود می‌آید و آن‌ها را به هم گره می‌زند، طوری که بریدن آن اصلاً ممکن نیست.
arghavan
بزن آن‌گاه که سخنان تو دربارهٔ عشق است، حتی با اشک! بیاموز تا کسانی را که مقابل تو قرار گرفته‌اند را ببخشی؛ به این ترتیب راهی برای بخشش خود نیز پیدا خواهی کرد. دست و پا نزن! اما فراموش نکن که کشتی‌ات به کدام جهت در حرکت است، شاید از مسیر خارج شده باشد!...
mary
هر انسانی در مسیر زندگی‌اش با افرادی روبه‌رو می‌شود که با حرف‌های محبت‌آمیز، حمایت‌های غیرمستقیم و دست‌ودلبازی‌هایشان به او کمک می‌کنند تا بخشی از مسیر را راحت طی کند، بدون آنکه زمان از دست برود!
mary

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۱۳۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳,۲۰۰
تومان