بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مرده ها جوان می مانند | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب مرده ها جوان می مانند اثر آنا زگرس

بریده‌هایی از کتاب مرده ها جوان می مانند

نویسنده:آنا زگرس
انتشارات:نشر ماهی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۲۳ رأی
۳٫۶
(۲۳)
چه خوب بود اگر کثافت هم از انسان زدوده می‌شد، و تمامی پستی‌ها. چه خوب بود اگر با آمدن صلح، انسان دوباره مانند زمان پیش از جنگ پاکیزه و منزه می‌شد!
magi
سرگروهبان دستور داده بود بچهٔ زن را از آغوشش بیرون بکشد. هانس بچه را گرفته و به دست سرگروهبان داده بود. سرگروهبان روی پلکان بچه را به دیگری واگذار کرده و او نیز بچه را در برابر خانه به درون خودرو انداخته بود. زن جوان به جای آن‌که شیون کند، پشت‌خمانده و در خود گره‌خورده بود، گویی داشت خفه می‌شد ــ چرا هانس اطاعت کرده بود؟ ازآن رو که آن زمان هنوز نمی‌دانست به سر بچه چه خواهد آمد؟ اگر می‌دانست چه می‌کرد؟ چه‌بسا هرکس تنها بر جزئی از رذالت آگاهی داشت. و ازاین رو می‌توانست بگوید: من فقط بچه را گرفتم و به دیگری سپردم. برای دستیابی به کل رذالت باید این اجزا گردهم آورده می‌شد.
magi
وای به حال آن ملتی که هریک از افرادش بخواهد به بی‌تابی خود میدان دهد.
magi
یک ملت به هنگام شکست بیش از زمان پیروزی عظمت روحی خود را نشان می‌دهد. زیرا نحوهٔ تحمل یک شکست روال آیندهٔ جنگ را معین می‌کند.
magi
انسان هرگز نمی‌تواند آن‌گونه خوشبخت باشد که در جوانی، به هنگام آغاز نخستین عشق، بوده است. راستی چرا؟ زندگی باید در انتظاری بی‌امان بگذرد تا آن‌که انسان صدای پای خوشبختی را بشنود که با گام‌های شتابان از پله‌ها بالا می‌آید. آن‌که به در می‌زد، خوشبختی نبود،
magi
انسان به آنچه با او درنیامیخته و در درونش مستحیل نشده است، بسیار می‌اندیشد، اما اگر چیزی با تو عجین شد، دیگر به اندیشیدن دربارهٔ آن نیاز نخواهی داشت.
magi
نیروی فراوانی لازم است تا انسان آنچه را باور دارد، به عمل درآورد. اما پیش از هرچیز، نیروی عظیمی لازم است تا انسان به چیزی باور داشته باشد.
magi
آن‌جا که قلب و عقل دو گرایش متضاد دارند، انسان با جدال درونی عظیمی دست به گریبان است.»
ali_4982
زندگی واقعی که عشق هم جزئی از آن است، زمانی آغاز می‌شود که مهم‌ترین کار انجام گرفته باشد. تا آن هنگام همه‌چیز مظنون و ناقص است.
ali_4982
حق با همسایه‌های دانا نبود؛ گذشت زمان چیزی را زایل نمی‌کند. این ادعا که ماجراهای جوانی کودکانه هستند و زندگی واقعی بعدها آغاز می‌شود، دروغی بیش نیست. گذران زندگی با تنگدستی‌ها، سختی‌ها و دلخوشی‌های کوچک خود انسان را از شوروحال می‌اندازد. آنچه از پس جوانی می‌آید، این به‌اصطلاح زندگی واقعی، ابلهانه است. معنی زندگی را زمانی می‌فهمی که به انتظار عشق نخستین خود لحظه‌شماری می‌کنی و چه‌بسا انتظارت بیهوده است. در چنین حالی اگر ناگهان در باز شود، از چیزی خوشحال خواهی شد که واقعآ ارزش خوشحالی را دارد. اما حالا به چه دل خوش کرده‌ای؟ به یک کار خانگی که گیر آورده‌ای، به افزایش مزدی ناچیز، به گردشی در یکشنبه. و اگر آن‌که وارد می‌شود کسی نباشد که انتظارش را می‌کشیده‌ای، پس به‌حق مأیوس بوده‌ای، زیرا چیزی گرانقدر را برای همیشه از دست داده‌ای.
magi

حجم

۷۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰۴ صفحه

حجم

۷۳۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰۴ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
تومان