بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ابزارها و سلاح ها | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ابزارها و سلاح ها اثر برد اسمیت

بریده‌هایی از کتاب ابزارها و سلاح ها

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأی
۴٫۰
(۳)
واحد تحقیقات آسیای مایکروسافت در مواردی از پژوهش‌های بنیادین عبور می‌کند تا محصولات جدیدی را توسعه دهد و آزمایش کند که به‌طور ویژه برای بازار چین طراحی شده‌اند. این محصولات گاهی اوقات برای آمریکایی‌ها تعجب‌آور هستند. یکی از این محصولات «شیائوآیس» (XiaoIce) نام دارد و چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی مؤنثی است که به نحوی طراحی شده که با نوجوانان و افراد در اوایل دهه سوم زندگی‌شان گفت‌وگو کند. به نظر می‌رسد این چت‌بات نیازی اجتماعی را در چین برطرف کرده است. کاربران معمولاً هر روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را به گفت‌وگو با شیائوآیس در مورد روزشان، مشکلات، امیدها و رؤیاهایشان صرف می‌کنند. این محصول شاید نیازی را در جامعه‌ای برطرف می‌کند که کودکان خواهر یا برادر ندارند.
f.r
افراد برای رسیدن به موفقیت، همواره باید بر چهار مهارت مسلط می‌بودند. این مهارت‌ها شامل یادگیری موضوعات و رشته‌های جدید، تحلیل و حل مسائل جدید، تبادل ایده‌ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دیگران و همکاری مؤثر تیمی می‌شود.
f.r
فناوری‌های جدید به‌ندرت با سرعتی ثابت گسترش می‌یابند.
f.r
در مقطعی از جلسه ساتیا در مورد هوش مصنوعی و مسیر پیش روی آن و همچنین از توانایی این فناوری در ترجمه زبان‌ها صحبت کرد. وقتی گفت هوش مصنوعی به‌زودی جایگزین مترجمان شفاهی می‌شود، لحظه‌ای مکث کرد، متوجه شد چه حرفی زده و به سمت مترجم نگاه کرد و گفت «متأسفم». مترجم بی‌درنگ و با آرامش پاسخ داد: «نگران نباشید. ۲۰ سال پیش هم فردی از IBM همین حرف را به من زد و هنوز سر کارم هستم.»
f.r
گفت‌وگو با رهبران نظامی سراسر دنیا به یک وجه مشترک‌شان پی بردم؛ هیچ‌کدام نمی‌خواهند صبح بیدار شوند و بفهمند وقتی آنها خواب بودند، دستگاه‌ها خودشان جنگی را شروع کرده‌اند. تصمیم‌گیری در مورد جنگ و صلح فقط باید در اختیار انسان‌ها باشد.
f.r
وجه مشترک‌شان پی بردم؛ هیچ‌کدام نمی‌خواهند صبح بیدار شوند و بفهمند وقتی آنها خواب بودند، دستگاه‌ها خودشان جنگی را شروع کرده‌اند. تصمیم‌گیری در مورد جنگ و صلح فقط باید در اختیار انسان‌ها باشد.
f.r
سه پیشرفت اخیر فناوری، سکوی پرتابی را فراهم کردند که اوج‌گرفتن هوش مصنوعی را امکان‌پذیر ساخت. اول اینکه قدرت رایانش سرانجام به مقدار لازم برای انجام محاسبات بسیار زیاد مورد نیاز رسید. دوم اینکه رایانش ابری مقادیر زیادی از این قدرت رایانش و ظرفیت ذخیره‌سازی را بدون نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد در تعداد بسیار زیادی سخت‌افزار در دسترس افراد و سازمان‌ها قرار داد. سوم اینکه رشد انفجاری داده‌های دیجیتال امکان ایجاد مجموعه‌های داده بسیار بزرگ‌تر برای آموزش سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم کرد. معلوم نبود بدون این عناصر، هوش مصنوعی بتواند با این سرعت پیشرفت کند.
f.r
موفقیت به‌ندرت به خانه کسی می‌رود که هیچ کاری نمی‌کند.
f.r
در ماه می ۲۰۱۹ چهار مهارتی که فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه بیش از همه در لینکدین لرنینگ ‫(LinkedIn Learning) دنبال کرده بودند، یعنی مصورسازی داده؛ مدل‌سازی داده؛ زبان‌های برنامه‌نویسی و آنالیتیکس وب، نشان‌دهنده این اهمیت بودند.
f.r
«علوم کامپیوتر نه‌فقط در نرم‌افزار، در زیست‌شناسی و هر حوزه دیگری که نام ببرید، نقش محوری دارد.»
f.r

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان