بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ابزارها و سلاح ها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ابزارها و سلاح ها اثر برد اسمیت

بریده‌هایی از کتاب ابزارها و سلاح ها

انتشارات:راه پرداخت
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأی
۴٫۰
(۳)
اگر شهری شبکه برق، تلفن، گاز، آب و اینترنتش را از دست بدهد، می‌تواند به دورانی شبیه عصر حجر برگردد. اگر زمستان باشد، افراد ممکن است از سرما منجمد شوند، اگر تابستان باشد، افراد ممکن است گرمازده شوند. افرادی که برای زنده‌ماندن به دستگاه‌های پزشکی وابسته هستند، ممکن است جان‌شان را از دست بدهند. حمله‌ای سایبری را در آینده‌ای با خودروهای خودران تصور کنید که وقتی خودروها به‌سرعت در حال رانندگی در بزرگراه هستند، به سیستم‌های کنترل‌شان نفوذ می‌کند. همه این احتمالات به ما یادآوری می‌کنند و هشدار می‌دهند که در چه دنیایی زندگی می‌کنیم.
f.r
درک می‌گفت: «وقتی داده‌ها جمع‌آوری می‌شوند، همیشه امکان سوءاستفاده وجود دارد. وقتی در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کنیم، باید به یاد داشته باشیم که دولت‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند. به حوادث اینجا دقت کنید. داده‌هایی که در مورد افراد (دیدگاه‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی آنها) جمع‌آوری می‌شوند، ممکن است به دست افراد نامناسبی بیفتند و مشکلات گوناگونی ایجاد کنند.»
f.r
تلفن‌های مدرن «معمولاً اطلاعاتی بسیار بیشتر از کامل‌ترین تفتیش خانه برملا می‌کنند. تلفن همراه علاوه بر اینکه حاوی سوابق حساسی در قالب دیجیتال است که در گذشته در داخل خانه پیدا می‌شد، حاوی طیف گسترده‌ای از اطلاعات خصوصی نیز هست که هرگز و در هیچ قالبی در خانه پیدا نمی‌شدند».
f.r
زمانی نیمه‌شوخی نیمه‌جدی به هیئت‌مدیره مایکروسافت گفته بودم «از دیوید یاد گرفته‌ام که به دست آوردن نتایج خوب در دادخواهی‌ها دشوار نیست. فقط باید در پرونده‌هایی که سزاوار پیروزی هستید، بجنگید و در پرونده‌هایی که سزاوار شکست هستید، با طرف مقابل به توافق برسید».
f.r
ارائه محتوای کوتاه‌تر و ساده‌تر همیشه دشوارتر است.
f.r
امروزه فضای سایبری دیگر مسئله‌ای حاشیه‌ای نیست و بیش از پیش به مکانی تبدیل شده که افراد در آن به سازمان‌دهی خود می‌پردازند و اتفاقات دنیای واقعی را تعیین می‌کنند.
f.r
حفظ امنیت جامعه به مجریان قانون وابسته است. در عین حال برای دستگیری مجرمان یا تروریست‌ها ابتدا باید آنها را پیدا کرد و این کار نیز مستلزم دسترسی مؤثر به اطلاعات است. در قرن بیست‌ویکم این اطلاعات اغلب در مراکز داده بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان نگهداری می‌شوند.
f.r
با گذشت چند سال افراد همچنان در مورد قهرمان یا خائن‌بودن ادوارد اسنودن بحث می‌کنند. از دیدگاه برخی افراد هم قهرمان بود، هم خائن. در هر صورت تا اوایل سال ۲۰۱۴ دو مسئله مشهود بود؛ اسنودن جهان را تغییر داده بود و در بخش فناوری هم ما را تغییر داده بود.
f.r
در سال ۱۹۴۲ کمی بعد از بمباران «پرل هاربر»، رئیس‌جمهور «فرانکلین روزولت» تحت تأثیر ارتش و نظر مردم فرمانی اجرایی را امضا کرد که ۱۲۰ هزار نفر از آمریکایی‌های ژاپنی‌تبار را روانه اردوگاه‌های دورافتاده‌ای می‌کرد که در حصار سیم خاردار و نگهبانان مسلح بودند. دوسوم از افراد زندانی در ایالات متحده به دنیا آمده بودند. وقتی سه سال بعد این فرمان لغو شد، بیشتر آنها خانه، مزرعه، کسب‌وکار و جامعه‌شان را از دست داده بودند.
f.r
تمدن همواره بر قدرت داده اتکا داشته است.
f.r

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۳۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد