بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زن و چالش های جامعه | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زن و چالش های جامعه اثر موسی صدر

بریده‌هایی از کتاب زن و چالش های جامعه

نویسنده:موسی صدر
گردآورنده:احمد ناظم
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۴.۵از ۱۶ رأی
۴٫۵
(۱۶)
فاطمهٔ جوان می‌خواهد در جهاد پدرش شرکت جوید. از این رو، مخلصانه درصدد برمی‌آید تا کمبود عاطفی پدر را که از دست دادن پدر و مادرش در دوران کودکی موجب آن شده بود، پُر کند؛ کمبودی که پیامبر (ص)‌ را می‌آزرد و بر دل نازک و مشتاق محبت و شیفتهٔ عاطفهٔ او پدیدار می‌گردید. پیامبر (ص)‌ برای تحقق رسالت سنگین خویش و نیز در رویارویی با محیط پرشقاوت خود، به مهربانی‌ها و ملاطفت‌های مادرانه بسیار نیاز داشت. آن حضرت این‌همه را در وجود فاطمه (س) پیدا می‌کرد. در تاریخ تنها نشان اندکی از این حالت‌های مادرانهٔ فاطمه ثبت شده است. اما همین چند مورد اندک به‌خوبی بیانگر موفقیت حضرت فاطمه بود که توانست پدر خود محمد (ص) را از جنبهٔ عاطفی غنی سازد و بدون شک او را برای به دوش کشیدن بار بزرگ رسالت خویش یاری کرد.
f.r
نه تسلیم شدن در برابر مُد و نه عقب‌نشینی در برابر چالش‌های تبلیغاتی و تجاری جهانی.
khanom mohandes
به زودی روزی خواهد رسید که شما در برابر دو گزینه قرار خواهید گرفت: اصول اسلام یا اوهام مسلمانان.
ستاره
پیامبر (ص)‌ برای تحقق رسالت سنگین خویش و نیز در رویارویی با محیط پرشقاوت خود، به مهربانی‌ها و ملاطفت‌های مادرانه بسیار نیاز داشت. آن حضرت این‌همه را در وجود فاطمه (س) پیدا می‌کرد.
ستاره
این تقلیل و تضییع عمر زن است. هر زنی چند سال ممکن است زیبایی و جذابیت داشته باشد؟ پانزده سال، بیست سال و یا چند سال کمتر یا بیشتر بر حسب تفاوت‌های جسمی. اما قبل و بعد از این مدت، هیچ قیمتی ندارد. این جامعه فریب‌کار است. تا وقتی که زن زیبا و جوان است، او را تحویل می‌گیرند و با تعظیم و احترام او را در قله می‌نشانند و روزنامه‌ها و مجلات را از عکس‌هایش پر می‌کنند، اما به محض اینکه زیبایی و جذابیت خود را از دست داد، به دست فراموشی سپرده می‌شود و احدی سراغش را نمی‌گیرد؛ دیگر کسی او را دعوت نمی‌کند؛ کسی به او احترام نمی‌گذارد؛ کسی در اتوبوس یا سینما صندلی‌اش را به او نمی‌دهد؛ بعد از ده بیست سال جوانی، دیگر عمرش تمام می‌شود و می‌میرد. این توطئه‌ای بر ضد زن است و تقلیل عمر اوست.
بوک تاب
نقش قاضی: وقتی بچه‌ها در خانه با هم دعوا و مشاجره می‌کنند، بلافاصله برای داوری پیش مادر می‌روند. این می‌گوید: مادر، او به من چنان گفت. آن یکی می‌گوید: او به من چنین گفت. در اینجا مادر باید به حق قضاوت کند، والّا اگر بخواهد از پسر یا دختر یا کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر طرف‌داری کند، کودک عقده‌ای بار خواهد آمد و میل به باطل و ظلم و جانب‌داری از یک طرف، در او تبدیل به عادت خواهد شد. مادر باید صریح باشد و به اصطلاح ما جانب حق را بگیرد تا بتواند کودک خود را به عدالت و صمیمیت و رفتار مناسب عادت بدهد.
بوک تاب
کودکی که بر پایهٔ ایمان تربیت شود، به‌سختی گمراه می‌شود. اما کودکی که در دست خدمتکاران و به‌دور از توجه و محبت مادر بزرگ می‌شود، کودکی که پدر و مادرش توجه نمی‌کنند که نباید پیش چشم او مرتکب گناه و معصیت شوند و با مجالس و شب‌نشینی‌های پر از گناهشان، جوی فاسد برای او می‌سازند، کودکی که پدر و مادرش با بی‌رحمی تمام پیش چشم او با یکدیگر دعوا و مشاجره و فحاشی می‌کنند، از چنین کودکی نمی‌توان انتظار خیر داشت، برای اینکه این کودک در سایهٔ گناه و انحراف بزرگ شده است.
بوک تاب
زن مایهٔ آرامش انسان است و به تعبیر قرآن کریم، لباس انسان است «وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیسْکُنَ إِلَیهَا.»
•سیب•
بدون شک رسانه‌هایی که کودکان به آن جذب می‌شوند و از نظر فکری آن‌ها را تغذیه می‌کنند، می‌توانند نقشی شبیه نقش مادر و آموزگار ایفا کنند.
•سیب•
بسیاری از جوانان ما به وسیلهٔ ابزارهای فریبنده و پول‌های هنگفت دزدیده می‌شوند تا نقشِ سازندگانِ جامعه‌ای جدید در اروپا و آمریکا را ایفا کنند، زیرا جوانانِ خودشان احساس مسئولیت‌پذیری را از دست داده‌اند و این مسئله امر روشنی است.
•سیب•

حجم

۲۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۲۰۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان