بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست اثر مگان دیواین

بریده‌هایی از کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست

نویسنده:مگان دیواین
ویراستار:شهین خاصی
امتیاز:
۳.۴از ۲۵ رأی
۳٫۴
(۲۵)
شجاعت - قهرمانی - پیروزی بر رنج‌ها و بیرون‌کشیدنِ نعمت از دل آن نیست؛ شجاعت بیدارشدن و رویارویی با هر روزی است که ترجیح می‌دادی دیگر بیدار نشوی؛ شجاعت یعنی همراهی و همدلی با قلبی که میلیون‌ها تکه شده است و هرگز هم التیام نخواهد یافت؛ شجاعت، ایستادن بر لبهٔ پرتگاهی است که به‌تازگی در زندگی‌ات سر برآورده است و نه می‌شود از آن روی برگرداند و نه می‌توان با احساس عمیق «مثبت فکرکردن»، آن شکاف را پر کرد؛ شجاعت یعنی به درد اجازه دهی گسترش یابد، ریشه بگیرد و ببالد.
setareh
باید در میان آنان کسانی باشند که بتوانیم در کنارشان بنشینیم، گریه کنیم و باز هم جنگجو به‌شمار آییم.
کاربر ۶۱۶۵۹۷۸
تو نیاز داری که حقیقت اندوهت برایت نمایان شود - نه اینکه کاهش بیابد، نه اینکه دگرگون یا ضعیف شود.
کاربر ۳۶۸۲۶۶۶
چه در زندگی واقعی و چه در داستان‌های افسانه‌ای. به‌عنوان یک فرهنگ، ما نمی‌خواهیم بشنویم چیزهایی وجود دارند که هرگز درست نمی‌شوند. به‌عنوان یک فرهنگ، ما نمی‌خواهیم بشنویم دردهایی هستند که هرگز التیام نمی‌یابند.
Anita Fahim
اتفاق‌هایی که زندگی را دگرگون می‌کنند در پی نشان‌دادن چه چیزی به ما هستند
هانا
اندوه‌های پیش‌پاافتاده حتی بدون اینکه در طول زندگی دوباره تکرار شوند دشوارند. مرگ‌های ناگهانی و خانمان‌برانداز صدایی دارند که به اشکال مختلف طنین می‌اندازد؛ نه بهترند، نه بدتر - اصلاً به هم شبیه نیستند.
Sky_Blue
اگر به کسی گفته باشی تجربهٔ اندوه آنان هیچ شباهتی به غم‌وغصهٔ تو ندارد، شرط می‌بندم که واکنش دفاعی‌شان را دیده و شنیده‌ای. آنها آزرده و دلخور می‌شوند - بی‌شک اگر به گویندهٔ داستان با این جمله که «این دو ماجرا اصلاً شبیه هم نیستند» پاسخ بدهی، چیزی که می‌شنوی این است: «غصهٔ تو به‌اندازهٔ اندوه من واقعی نیست.» آنها این جمله را این‌طور می‌شنوند که دردشان به‌اندازهٔ کافی حزن‌انگیز نبوده است. آنها این تفاوت را به‌عنوان توهینی به قلبشان و نپذیرفتن دردشان می‌شنوند
Sky_Blue
بیان‌کردن داستان‌هایی از اندوه زمان‌ومکان خودش را دارد. هنگامی‌که زندگی‌ات از هم پاشیده است، یکی از آن زمان‌ها نیست. وقتی داستان دیگران را می‌شنوی احساس «دهان‌کجی» می‌کنی؛ چون دیگران دارند چیزی را از تو می‌گیرند: اهمیت واقعیت کنونی‌ات را.
Sky_Blue
مقایسهٔ اندوه‌ها و به‌اشتراک‌گذاشتن داستان‌های غم‌انگیز اصلاً برایت تسلی‌بخش نخواهند بود. البته که این‌طور نیست. این داستان‌ها می‌توانند این حس را القا کنند که غمت به‌وسیلهٔ افراد دیگری که می‌خواهند داستان‌های خودشان را تعریف کنند تحت‌الشعاع قرار گرفته است - مهم هم نیست این ماجراها چقدر قدیمی باشند و چقدر به اندوه فعلی‌ات نامرتبط. صحبت‌کردن افراد دربارهٔ دردهایشان تنها راهی است برای برداشتن تمرکز از حمایت‌کردن تو به‌سمت دریافت نیازهای خودشان.
Sky_Blue

حجم

۲۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد