بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست | طاقچه
کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست اثر مگان دیواین

بریده‌هایی از کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست

نویسنده:مگان دیواین
ویراستار:شهین خاصی
امتیاز:
۳.۴از ۲۵ رأی
۳٫۴
(۲۵)
می‌دانیم به کمک نیاز داریم اما واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم. د
Arefe
همهٔ ما می‌خواهیم دربارهٔ دردهایمان حرف بزنیم. همهٔ ما داستان‌هایی در دل داریم که نیازمند شنیده‌شدن و پذیرش هستند؛ اما درست همین‌حالا؟ حالا که اندوهگینی؟ و اندوهت تازه و سنگین است؟ الان زمان مناسبی برای بحث‌های دوطرفه و بده‌بستان دربارهٔ اندوه‌هایی نیست که تحمل می‌کنیم.
Sky_Blue
به‌طرزی باورنکردنی، دیدن رنج کسی که عاشقش هستی دشوار است
Sky_Blue
اندوه با آدمی سازگار می‌شود، نه پیروز بر او. هرچقدر طول بکشد، دل و ذهنت به‌طور مرموزی در میان گستره‌ای ویران‌شده، زندگی جدیدی را به‌زحمت برای خود دست‌وپا می‌کنند.
Sky_Blue
مهم نیست چند رنگین‌کمان و پروانه به داستان بچسبانی، بعضی داستان‌ها ختم به خیر نخواهند شد.
Arma
همهٔ ما از این «همدردی» سود می‌بریم - قطع‌کردن صحبت‌های فرد سوگوار به‌منظور همدردی، در فرد حامی احساس عجز، ناراحتی و تمسخر و در فرد سوگوار به‌جای حس همدردی و همدلی، احساس طردشدن و نادیده‌گرفته‌شدن ایجاد می‌کند.
Sky_Blue
مقایسهٔ یک درد با درد کس دیگر، معمولاً نتیجهٔ معکوس می‌دهد.
Sky_Blue
واکنش‌های دیگران نسبت به اندوهت چقدر می‌تواند احمقانه باشد. فکر اینکه دیگران دیوانه‌اند یا تو فقط زیادی حساس هستی، مرحلهٔ جدیدی از استرس را به اندوهت می‌افزاید. تأیید و پذیرش اهمیت دارد، اما روش‌هایی که مردم می‌کوشند با استفاده از آنها تو را تسلی دهند به‌هیچ‌عنوان تسلی‌بخش نیستند.
Sky_Blue
ما به ابزارهای جدید برای خارج‌شدن از درد احتیاج نداریم. چیزی که نیاز داریم مهارت تحمل اندوه است، دربارهٔ خودمان و دیگران. روی‌هم‌رفته، ما انبار بزرگی از اندوه‌های هرگز شنیده‌نشده داریم که با خود حملشان می‌کنیم، چون داستانی نداریم که کمکمان کند آنها را بشنویم.
Arma
من فکر می‌کنم این نظریه تقریباً درست است. رتبه‌بندی اندوه وجود دارد؛ جدایی و طلاق اصلاً شبیه مرگ پدرومادر نیست. مرگ پدربزرگ به مرگ فرزند شباهت ندارد. ازدست‌دادن شغل هیچ شباهتی به ازدست‌دادن دست‌وپا ندارد.
Sky_Blue

حجم

۲۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۴۵,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد