بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایچی گو ایچی یه | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ایچی گو ایچی یه اثر هکتور گارسیا

بریده‌هایی از کتاب ایچی گو ایچی یه

۴٫۰
(۸)
- «همه‌ی ما یه روز می‌میریم اسنوپی!» - «درسته، ولی تو بقیه‌ی روزهای دیگه نمی‌میریم.»
خاطره
ممکن است قلب انسان، درست مانند یک تکه چینی ظریف، آسیب ببیند ولی پنهان‌کردن این آسیب از سر شرم و خجالت راه‌حل مشکل نیست. آسیبی که به ما وارد شده است بخشی از گذشته‌مان است و ما را به جایی رسانده است که امروز در آن هستیم. دقیقاً به همین دلیل آسیب دیدگی وجودمان استحقاق درخشش طلا را دارد و این طلا نوری را منعکس می‌کند که در این مورد، نور وجود خودمان است. کینتسوگی در ناب‌ترین شکل وابی-سابی سعی نمی‌کند هیچ نقص و ایرادی را پنهان کند، بلکه کاملاً برعکس، نقص‌ها را مشخص کرده و هویت جدیدی به اجسام می‌دهد. داشتن مشکل بخشی از زنده‌بودن است. در طول زندگی مشکلات و نحوه‌ی برخورد ما با آن‌ها بیشتر از دوره‌های خرسندی و رضایتْ ما را شکل می‌دهند.
علی
، «ما انسان‌ها سه درصد آنچه می‌بینیم، پنج درصد آنچه می‌شنویم و سی و پنج درصد آنچه را بو می‌کنیم به خاطر می‌سپاریم.»
parastou
شکوفاشدن استعدادها و توانایی‌های طبیعی مستلزم سرمایه‌گذاری عظیم زمان است.»
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
فرصت یا رویارویی با زندگی چیزی است که در لحظه‌ی اکنون به شما عرضه می‌شود. اگر لحظه را درنیابید و از آن استفاده نکنید، برای همیشه از دست می‌رود.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
معنی ایچی-گو ایچی-یه چیزی مثل این است: آنچه همین الان تجربه می‌کنیم هرگز دوباره اتفاق نمی‌افتد. بنابراین باید قدر هرلحظه را مثل جواهری زیبا بدانیم.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
در کارتون بادام زمینی‌ها، اسنوپی و چارلی براون را از پشت سر می‌بینیم که کنار دریاچه نشسته‌اند و باهم صحبت می‌کنند: - «همه‌ی ما یه روز می‌میریم اسنوپی!» - «درسته، ولی تو بقیه‌ی روزهای دیگه نمی‌میریم.» معنای جمله‌ی دوم این مکالمه چیزی فراتر از شوخی است. ما نمی‌دانیم چه روزی از دنیا خواهیم رفت -و چه خوب که نمی‌دانیم- ولی به خودمان بستگی دارد که «بقیه‌ی روزهای دیگر» را که در آن‌ها زنده‌ایم چطور بگذرانیم. و همه‌ی این روزها از مواجهه‌ها و لحظاتی تشکیل شده‌اند که می‌توانیم یا آن‌ها را از کف بدهیم یا کاری کنیم که فراموش‌نشدنی از کار در بیایند.
احسان رضاپور
صومعه‌ای در اسپانیا وجود دارد که در آن راهب‌ها وقتی با هم روبه‌رو می‌شوند به‌هم می‌گویند: «برادر، یادِت باشه که یه روز می‌میری.» این رسم راهب‌ها آن‌ها را دائماً در لحظه‌ی حال قرار می‌دهد و نه‌تنها باعث ناراحتی و نگرانی در آن‌ها نمی‌شود، بلکه الهام‌بخش آن‌ها برای لذت‌بردن از هرلحظه از زندگی‌شان است.
احسان رضاپور
کلید رسیدن به شادیِ لحظه این است که خودمان را به‌سمت خواسته‌ها و آرزوهای جدید سوق ندهیم و جادوی موجود در همه‌ی چیزهای اطرافمان را حس کنیم. راز رسیدن به شادی این است که چیزی از بیرون خودمان نخواهیم و قدر هرآنچه را که زندگی به ما عرضه می‌کند، تا زمانی که در اختیارمان است، بدانیم.
esmat
معنی ایچی-گو ایچی-یه چیزی مثل این است: آنچه همین الان تجربه می‌کنیم هرگز دوباره اتفاق نمی‌افتد. بنابراین باید قدر هرلحظه را مثل جواهری زیبا بدانیم.
احسان رضاپور

حجم

۵۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۵۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
۲۰,۲۵۰
۵۰%
تومان