بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ایچی گو ایچی یه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ایچی گو ایچی یه اثر هکتور گارسیا

بریده‌هایی از کتاب ایچی گو ایچی یه

۴٫۰
(۸)
تنها در صورتی می‌توانیم زمان حال را به‌طور کامل تجربه کنیم که سعی نداشته باشیم چند کار را به‌طور هم‌زمان انجام بدهیم.
بهار
هیچ چیز، نه خوب و نه بد، دوام ابدی ندارد. پذیرش این واقعیت، کلید بهره‌بردن از لحظات شکوهمندی که زندگی به ما ارزانی می‌دارد و ازدست‌ندادن امید در سختی‌ها و مشکلات است.
esmat
ولی کتابی که پیدا کرد تعطیلات او را از بی‌حوصلگی نجات داد. این کتاب توطئه‌ی روز رستاخیز اثر سیدنی شلدون بود. دن به‌محض برگشت از سفر، تصمیم گرفت رمانی مهیج بنویسد و بلافاصله دست به کار شد، زیرا کایکا وجودش را تسخیر کرده بود. سال‌ها بعد، رمز داوینچی اثر دن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا شد و او را میلیونر کرد.
شمع
«دردْ اجتناب‌ناپذیر و رنج‌کشیدنْ اختیاری است.»
بهرام
اگر شجاعت کافی برای انجام کار موردعلاقه‌تان را داشته باشید، هرروز می‌تواند بهترین روز زندگیتان باشد.
بهرام
- درک کنید که زندگی از مشکلات و رضایت‌مندی تشکیل شده است و بدون وجود مشکلات نمی‌توانستیم از خوشی‌ها و رضایت‌مندی‌ها لذت ببریم، زیرا تضاد به ما اجازه می‌دهد قدر چیزهای خوب زندگی را بدانیم. بعد از تشنگی آب خنک بیشتر می‌چسبد. پیداکردن عشق بعد از تجربه‌ی غم و تنهایی موهبت بسیار بزرگ‌تری است.
mohaddese
بودا از شاگردش پرسید: «اگه کسی مشغول قدم‌زدن در جنگل باشه و تیری بهِش بخوره، این تیرخوردن درد داره؟» شاگرد جواب داد: «معلومه که درد داره.» بودا در ادامه پرسید: «و اگر تیر دوم به این شخص بخوره، براش دردناک‌تر نیست؟» شاگرد جواب داد: «البته، خیلی دردناک‌تر از تیر اول.» بودا نتیجه‌گیری کرد: «تیر اول همون اتفاق‌های بدی هستن که برامون می‌افتن و ما نمی‌تونیم ازشون جلوگیری کنیم. همون اتفاق‌هایی که هیچ کنترلی بر اونها نداریم. ولی کسی که تیر دوم رو پرتاب می‌کنه خودمون هستیم و به خودمون آسیب می‌رسونیم.» تیر دوم چیزی است که در عصر نوین نام آن را فرااحساس گذاشته‌اند. فرااحساس عبارت است از احساسمان درباره‌ی آنچه احساس کرده‌ایم.
mohaddese
همان‌طور که هراکلیتوس گفته است: «هیچ‌کس دوبار در یک رودخانه پا نمی‌گذارد، زیرا دیگر نه او همان انسان سابق است و نه رودخانه همان رودخانه.»
ERF7AN
مسئله‌ی مهم این نیست که چند سال دیگر از عمرمان مانده، بلکه این است که با مدت زمانی که برایمان مانده چه خواهیم کرد.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰
اگر اجازه بدهیم لحظه‌ای بدون لذت‌بردن از کفمان برود، آن را برای همیشه از دست داده‌ایم.
کاربر ۶۰۷۳۲۵۰

حجم

۵۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۵۷۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان