بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب کاووشی در معنویت های نوظهور | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کاووشی در معنویت های نوظهور اثر حمزه شریفی‌دوست

بریده‌هایی از کتاب کاووشی در معنویت های نوظهور

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأی
۵٫۰
(۴)
پائولوکوئلیو از اعتیاد شدیدش به موادمخدر، ناهنجاری جنسی، سابقه چند بار بستری شدن در تیمارستان و تحمل شوک برقی و ازدواج‌های ناموفق پرده برمی‌دارد و نجات خود از بحران‌های اخلاقی و روانی را در سایه مشاوره، مدی‌تیشن و تمرین می‌داند.
littel dark age(محمد)
مکاشفه با کرامت تفاوت دارد؛ مکاشفه (خلسه) حالتی است که در بیداری یا بین خواب و بیداری اتفاق می‌افتد. در این حالت، انسان می‌تواند چیزهایی را که دیگران نمی‌بینند، مشاهده کند.
littel dark age(محمد)
روان‌شناسی «تقویت منفی» خوانده می‌شود؛ یعنی «از کار انداختن ضد». مثال معروف آن، ایجاد ترس نسبت به جهنم برای دعوت به بهشت است که مخاطب از ترس عذاب جهنم به بهشت توجه کند.
littel dark age(محمد)
وی از این نکته غفلت ورزیده که آدم از بدو خلقت و قبل از تمرد شیطان، از دو جنبه ملکوتی و مادی برخوردار بود. به عبارت دیگر، اگر شیطان هم نبود، باز انسان شهوت و غرایز حیوانی داشت. بنابراین، این‌طور نیست که امیال نفسانی انسان منحصر به وساوس شیطان باشد.
littel dark age(محمد)
اول اینکه، آیا مکاشفه و کرامت حقیقت دارد؟ دوم اینکه، اگر حقیقت دارد، پیام آن برای انجام‌دهنده چیست؟ پاسخ پرسش اول این است که به گواهی بزرگان معرفت، مکاشفه و کرامت واقعیت دارد و بارها اتفاق افتاده است. در پاسخ به پرسش دوم، مطلبی اساسی و راهگشا ذکر می‌شود و آن اینکه، از مدعیان دروغین که بگذریم، اعمالی چون ارتباط با ارواح، تسخیر جن، تله‌پاتی و طی‌الارض، هیچ‌کدام به‌خودی‌خود دلیل بر حقانیت فاعل آن نیست
littel dark age(محمد)
در بینش اسلامی، خدای متعال محور عالم است. به‌جای اینکه خدای منزه از خطا مجبور باشد خود را بر خواسته‌های انسان منطبق نماید، انسان خطاکار و تابع هوا و هوس باید برای رسیدن به کمالات، خویشتن را با دستورات خداوند سازگار کند.
littel dark age(محمد)
در مرام شیطان‌پرستی همه‌چیز در یک امر خلاصه می‌شود و آن هم ایده «خودخدایی» انسان است. تمام چیزهایی که در کتاب انجیل شیطانی مورد حمله انتوان لاوی قرار می‌گیرد، به این علت است که با این ایده ناسازگار است؛ بنابراین، تمام مفاهیم مقدس باید محو شوند تا انسان بتواند خدایی کند و همه‌چیز را به خدمت خود گیرد. لاوی می‌خواهد انسان را از قید بندگی همه‌چیز، حتی خدا رها کند و او را نه‌فقط در مقام سروری کائنات، بلکه در جایگاه خدایی بنشاند. از نگاه لاوی، انسان نباید به کمتر از خدایی قانع شود؛ البته خدایی بر همه‌چیز جز هوای نفس و امیال شهوانی. پس سلطان هستی، انسان است و سلطان انسان، امیال و لذات او.
littel dark age(محمد)
استدلال وی برای معنوی کردن صنعت، تجارت و عالم ماده چنین است: جهان مادی، جهان خداست و شما در این جهان، جزئی از وجود خدا هستید. اگر شما آزادی و راحتی را در زندگی تجربه کنید، آنگاه ماهیت درست معنوی خود را درک خواهید کرد.
littel dark age(محمد)
راهکارهای عملی دیگر همچون استفاده از موادمخدر و توهم‌زا نیز در شیطان‌گرایی تجویز، و حتی راهکاری چون خودکشی که نهایی‌ترین روش فرار از ترس‌ها و اوهام و نجات از آشفتگی‌هاست، تأیید می‌شود.
littel dark age(محمد)
«انسانِ فعلیت‌یافته، شیطانی بزرگ است.»
littel dark age(محمد)

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱۴ صفحه

حجم

۶۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۱۴ صفحه

قیمت:
۱۱۵,۶۵۰
تومان