بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دختر مو شرابی | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب دختر مو شرابی اثر محمد حسین‌زاده

بریده‌هایی از کتاب دختر مو شرابی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۱۸ رأی
۴٫۰
(۲۱۸)
هنوز هدیهٔ امروز را نداده‌ای پسرک روزنامه‌نگار! می‌خواهد روحیه بدهد. می‌گویم: «هدیهٔ درخور شأن شما که پیدا نمی‌شود. هرچه بگیرم، جز شرمندگی در محضر حضرتتان نخواهد بود. قیمت کدام هدیه برابری می‌کند با گوشهٔ لبخندی از یار؟»
روژینا
مشکل تاریخ در همهٔ ممالک جهان این است که مردان نوشته‌اند. تاریخی که مردان بنویسند یا آغازش جنگ است یا پایانش!
روژینا
«گفتم تاریخ را بخوان! حرامی سال ۶۱ یا اجنبی قرن ۲۱، شمر زمانه‌ات را بشناس که همیشه امان‌نامه در یک دست دارد و خنجرش در زیر آستین دست دیگر پنهان است! مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود! فریب امان‌نامهٔ دشمن را نخورید که نان را، حتی به بهای خون هم ندهند!»
سید.ف
و فرمود: پسرم! درست است که من به‌اندازه پیشینیان عمر نکرده‌ام؛ امّا در کردار آن‌ها نظر افکندم و در اخبارشان اندیشیدم و در آثارشان سیر کردم تا آنجا که گویا یکی از آنان شده‌ام، بلکه با مطالعه تاریخ آنان، گویا از اوّل تا پایان عمرشان با آنان بوده‌ام. (نهج البلاغه، نامه ۳۱)
شکوفا
کلید عقل در قفل دل نمی‌چرخد. دل را حرف دل باید.
زهره
پرنده باید خودش بخواهد که بپرد. بال پریدن را که خدا داده. اراده‌اش را هم داده! مشکل آنجاست که پرنده‌های بسیاری گرفتار زمین شده‌اند! می‌ترسند اگر پرواز کنند، همین چند دانه گندم پیش پایشان را از دست بدهند. بی‌خبر از آنکه خیلی از آن گندم‌ها طعمه بوده است که به دام بیفتند و زمینی شوند. آن‌ها که توانستند دل بکنند و در دام نیفتند، پرکشیدند و آسمانی شدند!
Ali Ghamari
در آینده رعیت چه کاری دارند به پاره‌اوراق پوسیده‌ای که آن‌هم اجنبی پایش را امضا کرده است!
محدثه خانوم
من فقط یک خبرنگارم، نه یک خبرساز. نه می‌توانم نبینم و نه می‌توانم نشنوم! از دیروز که به دربار آمده‌ام، گویی آرامش از دربار رفته است. اتفاق‌ها دومینووار پی هم می‌افتد و من نظاره می‌کنم.
the_soleimani
سرت به کار خودت باشد که سیاست پیشهٔ بزرگان است. رعیت پا از گلیم خود درازتر کند، نباید گله کند از مصیبت‌هایش.
n re
حیف که روزهای خوشی ما مثل آفتاب دم غروب بود. رنگ داشت؛ ولی گرما نه.
عشق کتاب

حجم

۱۴۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

حجم

۱۴۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان