بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اقبال های خفته | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب اقبال های خفته اثر مرادعلی صفدری

بریده‌هایی از کتاب اقبال های خفته

انتشارات:انتشارات آرنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۷۵ رأی
۴٫۲
(۱۷۵)
کسی را که دزد می‌زند، همیشه از دو چیز رنجور است. یکی درد مالی که از او برده‌اند و دیگری شماتت و سرزنش اطرافیان.
Azadeh_19
باعث خوشحالی بود که بالاخره یک نفر از جمع آخر خطی‌های دنیا کم شده بود. دنیا با تمام بزرگی‌اش در برابر کهکشان و سیاراتش بسیار کوچک است و انسان با تمام کوچکی‌اش در برابر دنیا و کائنات میتواند آنقدر بزرگ باشد که نبودنش یا حتی کم بودنش همه‌جا و همه‌وقت حس شود. بزرگی و کوچکی آدم‌ها به سن و سال و نژاد و کشورشان نیست. به ردی است که از خودشان به جای می‌گذارند. ردی از محبت، عشق و مهربانی. هنگامی که به آخر خط این دنیا رسیدند، وقتی پشت سرشان را نگاه می‌کنند جای پاهای خوبی از آنها به یادگار مانده است. چیزی که خلاف این هم ممکن است که اتفاق بیافتد.
پریا:)
مسیر را اشتباهی رفت. آنقدر در این مسیر اشتباه ادامه‌داد که جایی برای برگشتش نبود. نه اینکه بد بود، بد شد. گم شدن در مسیر اشتباه باعث شد نتواند زیبائی‌های اطرافش را ببیند. دقیقاً مثل کسی که در جنگلی انبوه و متراکم، ترس از گم شدن باعث می‌شود از زیبائی‌های جنگل غافل شود. فقط مسیری را می‌بیند که راه خلاصش باشد. در صورتی که همین مسیر باعث مرگش می‌شود. کاش توقف می‌کرد و پشت‌سرش را نگاهی می‌انداخت. کاش از گم شدن در مسیر نمی‌ترسید. کاش یکبار از خودش می پرسید در این راه به دنبال چه می‌گردم؟
پریا:)
تنها کسی که در این دنیا می‌تواند مچ تو را بگیرد و دستت را رو کند خود خود توست؛ وقتی با تو یک جا جمع می‌شود.
یك رهگذر
زود به کسی اعتماد نکن. باکسی که شناختی از او نداری قاطی نشو. رفت و آمد نکن. سرت به کار خودت باشد.
یك رهگذر
گاهی وقت‌ها کمتر فهمیدن و کمتر دانستن بهترین نعمت خداوند است.
Azadeh_19
هیچ‌وقت کسی را از شکل ظاهری و قیافه‌ای که دارد قضاوت نکن. کسی که ظاهر مرتبی دارد دلیل بر خوب بودن حالش نیست. چه بسا از درون طوفانی باشد و کسی که خنده بر لب دارد، دلش بارانی.
یك رهگذر
گاهی وقت‌ها کمتر فهمیدن و کمتر دانستن بهترین نعمت خداوند است.
یك رهگذر
این روزها می‌فهمم کشنده‌ترین درد عالم اینست که برای مشکلات و گرفتاری‌های عزیزترین افراد زندگیت هیچ کاری از دستت برنیاید.
زهرا حسن‌پور
هر کس توی زنگدی‌اش آنقدر گیر و گرفتاری دارد که اگر زرنگ باشد بتواند دردهای خودش را تسکین دهد. بگذر از حرف‌های یک مشت خاله زنک وراج که وقتی به هم می‌رسند برای اینکه عیب و ایرادهای زندگی خود را بپوشانند و افکار مردم را منحرف کنند به ایرادهای من و تو گیر می‌دهند و به مشکلات و کم و کسری‌های دیگران می‌پردازند. اتفاقاً این جور آدم‌ها بوقت تنهایی‌شان دیدنی‌تر هستند. فقط به خودشان گیر می‌دهند و به نداشته‌ها و کمبودهایشان فکر می‌کنند.
پ. و.

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۲۴۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
رایگان