بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب)

۴٫۰
(۷۷)
اما اگر بتوانید بر این حس ناامیدی غلبه کنید و  عاداتتان را ادامه دهید و از این دره ناامیدی عبور کنید آنگاه است که پتانسیل‌های نهفته‌تان آشکار می‌شود. مثال یخ را به یادآورید و یادتان باشد که از منفی پنج‌تا صفر درجه یخ ذوب نمی‌شود، اما بعدازآن است که نتایج شکوفا می‌شود.
کاربر ۵۱۰۹۲۷۹
مورد مهم دیگر این است که اگر شما عادات خوبی داشته باشید زمان متحده شماست و برعکس اگر عادات شما بد باشد، زمان علیه شماست. تمام این‌ها را گفتم تا به شما بگویم که عادت‌ها تا چه میزان مهم هستند و اگر بتوانیم مکانیسم اثر آن‌ها را پیدا کنیم می‌توانیم از آن‌ها برای رسیدن به اهدافمان بهره ببریم.
کاربر ۵۱۰۹۲۷۹
ما پاداش عادات بدی مثل سیگار کشیدن و پرخوری که به ترتیب کاهش استرس و لذت اشتها است را در لحظه دریافت می‌کنیم. در مقابل چند سال طول می‌کشد تا پیامدهای عادات بد سیگار کشیدن و پرخوری ظاهر شود. همین شرایط در مورد عادات خوب برعکس است. پیامد لحظه‌ای اجرای ورزش کردن، مطالعه زبان جدید، پس‌انداز پول لذت‌بخش نیست، اما در مقابل نتیجه نهایی آن همراه بااحساس خوبی است. به‌عبارت‌دیگر هزینه عادت‌های خوب فوری و هزینه عادت‌های بد در آینده است؛ بنابراین هرگاه که باکاری مواجه شدید و احساس لذت کردید این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا این کار با اهداف بلندمدت من هماهنگ است یا نه؟
احسان رضاپور
هر رفتار انسان یک اشتیاق کوچک دارد که این اشتیاق کوچک خود از یک انگیزه بنیادی وجود ما سرچشمه می‌گیرد. چند نمونه از این انگیزه‌های بنیادی عبارت‌اند از: - به دست آوردن آب و غذا - عاشق شدن و تولیدمثل - ارتباط و معاشرت با دیگران - مقبولیت اجتماعی - کاهش تردید - کسب جایگاه و مقام
احسان رضاپور
اگر شما بتوانید هرروز تنها یک درصد از روز قبلتان بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷  برابر پیشرفت کرده‌اید. در مقابل اگر هرروز یک درصد بدتر شوید در پایان سال تقریباً به صفر می‌رسید.
parisa
اگر الآن شما پول کمی را پس‌انداز کنید،  نمی‌توانید میلیاردر شوید و یا با هفته‌ای دو بار ورزش اندامتان متناسب نمی‌شود. چون  سرعت این تغییرات کم است اکثر ما ناامید می‌شویم و به روال سابق برمی‌گردیم. به‌طور مشابه اگر امروز غذای ناسالم بخورید فردا مریض  نمی‌شوید اما اگر هرروز اشتباهات یک‌درصدی را تکرار کنیم نتایج  ما به نتایجی سمی تبدیل  می‌شود.
احسان رضاپور
اگر شما بتوانید هرروز تنها یک درصد از روز قبلتان بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷  برابر پیشرفت کرده‌اید. در مقابل اگر هرروز یک درصد بدتر شوید در پایان سال تقریباً به صفر می‌رسید. عادات ماتحت تأثیر این اثر مرکب هستند. به‌طوری‌که شاید در یک روز و یک ماه تغییری مشاهده نکنیم اما پس از چند سال، ارزش عادت‌های خوب و هزینه عادت‌های بد به‌وضوح قابل‌لمس هستند
احسان رضاپور
با خود بیندیشید که هر محیط برای شما تداعی‌کننده نشانه چه عاداتی هست و سعی کنید هر مکانی را به یک عادت خاص نسبت دهید. اگر می‌خواهید رفتاری قابل پیش‌بینی در محیطی داشته باشید باید آن محیط را قابل پیش‌بینی کنید.
kelara
قانون اول: عادت را آشکار کنید. قانون دوم: عادت را جذاب کنید. قانون سوم: انجام عادت را آسان کنید. قانون چهارم: عادت را رضایت‌بخش کنید. همچنین برای ترک عادت‌های بد می‌توان همین قوانین را معکوس کرد: معکوس قانون اول: عادت را پنهان کنید. معکوس قانون دوم: عادت را زشت نشان دهید. معکوس قانون سوم: انجام عادت را سخت کنید. معکوس قانون چهارم: عادت را نارضایت‌بخش کنید.
kelara
 آخرین و عمیق‌ترین  سطح، تغییر ماهیت است. همان چیزی که ریشه در باورهای شما دارد.  مثل تصوری که از خوددارید، باورها و غیره.
kelara

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
۹,۱۰۰
۳۰%
تومان