بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب) اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب عادت های اتمی (خلاصه کتاب)

۴٫۰
(۷۷)
خمیردندان‌هایی که در اوایل دهه نود تولید می‌شدند چندان موفق نبودند. این وضعیت ادامه داشت تا آنکه تولیدکنندگان تصمیم گرفتند اسانس نعنا و دارچین را به محصولاتشان اضافه کنند. این کار تأثیر خمیردندان را بهتر نمی‌کرد، تنها باعث می‌شد که به مصرف‌کننده حس دهانی خوشبوتر القا شود. سه قانونی که تاکنون برای تغییر رفتار با آن‌ها آشنا شدیم، یعنی آشکار کردن، جذاب کردن و آسان کردن احتمال انجام عادت خوب و یا کنار گذاشتن انجام عادت بد را افزایش می‌دهد؛ اما قانون چهارم تغییر رفتار به نام رضایت‌بخش کردن این احتمال که دفعه بندی آن را تکرار کنیم را بیشتر می‌کند
alireza
عادت رفتاری است که پس از بارها و بارها تکرار به‌صورت عملی خودکار درآمده است.
alireza
اما سؤال اینجاست که چطور این تغییرات کوچک چنین تفاوتی را رقم زد؟ پاسخ این پرسش را با تشریح یک باور غلط شروع می‌کنم. ما خودمان را متقاعد کرده‌ایم که پیروزی‌های بزرگ نیاز به اقدامات بزرگ دارد. ما برای کاهش وزن،  خلق یک کسب‌وکار، قهرمانی در یک‌رشته ورزشی و یا هر هدفی همواره به دنبال اقدامات بزرگ هستیم. درحالی‌که اصلاً  پیشرفت‌های یک‌درصدی  را پیشرفت در نظر نمی‌گیریم. درحالی‌که اگر شما بتوانید هرروز تنها یک درصد از روز قبلتان بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷  برابر پیشرفت کرده‌اید. در مقابل اگر هرروز یک درصد بدتر شوید در پایان سال تقریباً به صفر می‌رسید. عادات ماتحت تأثیر این اثر مرکب هستند.
alireza
تنها استراتژی و ابزار من برای پیشرفت شروع‌های کوچک بود.
کاربر ۳۴۲۹۰۷۷
هرچند که در ابتدا کسی من را جدی نمی‌گرفت. بااین‌وجود من سرشار از انگیزه بودم و سعی کردم آهسته و پیوسته خودم را در دانشگاه مطرح کنم. کاری که در ابتدا انجام دادم این بود که به زندگی‌ام نظم بدهم. در دورانی که همکلاسیان من تا دیروقت بیدار بودند و به بازی‌های کامپیوتری می‌پرداختند من سعی می‌کردم که هرروز صبح زود از خواب بیدار شوم، به تمرین بپردازم و خودم را تقویت کنم.
bahar
ما خودمان را متقاعد کرده‌ایم که پیروزی‌های بزرگ نیاز به اقدامات بزرگ دارد. ما برای کاهش وزن،  خلق یک کسب‌وکار، قهرمانی در یک‌رشته ورزشی و یا هر هدفی همواره به دنبال اقدامات بزرگ هستیم. درحالی‌که اصلاً  پیشرفت‌های یک‌درصدی  را پیشرفت در نظر نمی‌گیریم. درحالی‌که اگر شما بتوانید هرروز تنها یک درصد از روز قبلتان بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷  برابر پیشرفت کرده‌اید. در مقابل اگر هرروز یک درصد بدتر شوید در پایان سال تقریباً به صفر می‌رسید.
کاربر ۳۴۲۹۰۷۷
اگر شما بتوانید هرروز تنها یک درصد از روز قبلتان بهتر شوید، در انتهای سال ۳۷  برابر پیشرفت کرده‌اید. در مقابل اگر هرروز یک درصد بدتر شوید در پایان سال تقریباً به صفر می‌رسید.
miracle
هزینه عادت‌های خوب فوری و هزینه عادت‌های بد در آینده است
Setayesh
یادتان باشد برنده‌ها و بازنده‌ها اهداف مشابه دارند، پس آنچه باعث موفقیت می‌شود سیستم بهتر است.
Setayesh
یادتان باشد برنده‌ها و بازنده‌ها اهداف مشابه دارند، پس آنچه باعث موفقیت می‌شود سیستم بهتر است.
parisa

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۴۶٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
۹,۱۰۰
۳۰%
تومان