بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودشیفته بودن پنهان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خودشیفته بودن پنهان اثر گریس لویس

بریده‌هایی از کتاب خودشیفته بودن پنهان

۳٫۹
(۲۳)
ظاهراً افراد خودشیفته شرور هستند. آن‌ها برای جبران کمبود عزت‌نفس و ناامنی خود نیازمند تحسین و توجه هستند و باید هر طور که شده این خلا را پر کنند. ما به‌مرورزمان همدردی با دیگران را خواهیم آموخت و هوشیار خواهیم شد اما افراد خودشیفته نه از لحاظ احساسی و نه اخلاقی هیچ رشدی نمی‌کنند.
مشکات
مراقب این تلهٔ ذهنی باشید! طرد کردن معمولاً پس از اعتراض قربانی به بدرفتاری، رخ می‌دهد. قربانی متوجه وجود مشکلی می‌شود و ماهیت واقعی فرد خودشیفته را می‌بیند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
آن‌ها می‌دانند که اگر از همان ابتدا چهرهٔ واقعی خود را نشان دهند دیگر کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند. افراد خودشیفته نیاز دارند که نقش بازی کنند و وقتی که شما مجذوبشان شدید و توانستند شما را اسیر خود کنند، نقاب خود را برمی‌دارند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
آن‌ها تلاش می‌کنند خود را بی‌نقص نشان دهند ولی این تظاهر صرفاً تصویری کاذب است و حقیقت ندارد. چرا که نمی‌توان آن را در دراز مدت پایدار نگه داشت. هرکسی که با یک فرد خودشیفته رابطهٔ صمیمی داشته باشد، می‌تواند این حقیقت را تأیید کند که وجههٔ این فرد اصلاً بیانگر شخصیت واقعی او نیست.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
شناسایی موارد خودشیفتگی آشکار به مراتب آسانتر است؛ آن‌ها نفرت‌انگیز و پرحرف هستند. ولی شناسایی موارد خودشیفتگی پنهان کار چندان آسانی نیست. خودشیفتگان پنهان هرگز مستقیماً نمی‌گویند که از دیگران بهتر هستند، بلکه آن‌ها مسئله را دور می‌زنند، تلویحاً به آن اشاره می‌کنند به طوری که شما غیرمستقیم متوجه برتریشان بشوید. شاید در گفتگو با آن‌ها متوجه این مطلب شده باشید. آن‌ها دربارهٔ آن دسته از همکارانشان که در حد آن‌ها نیستند و مدیران نالایق و دوستان جاه‌طلبشان صحبت می‌کنند.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸
برای خود مرزهایی تعیین کنید و بدانید که شما قوی‌تر از آن هستید که دیگران بتوانند شما را وادار به باور چیزی برخلاف عقیده شما کنند.
مشکات
فهرستی از موارد بی‌حرمتی، توهین، نادیده گرفتن، بازیچه شدن و سایر موارد تهیه کنید. وقتی دلتان برای فرد خودشیفته تنگ شد به این فهرست رجوع نمایید. هدف این تمرین، تقویت تنفر نیست بلکه مانع از تکرار چرخهٔ معیوب سوءاستفاده می‌شود.
مشکات
رفتار دیگران با شما، بیانگر شخصیت آن‌هاست نه شما. یک الماس صرفاً به خاطر اینکه زیر خاک دفن شده و پنهان است، نابود نمی‌گردد. یک الماس همیشه الماس خواهد ماند و همواره خواهد درخشید. پس مانند یک الماس بدرخشید.
مشکات
افراد خودشیفته، خود را بزرگ می‌دانند و واقعاً احساس می‌کنند که برتر از دیگران هستند. شناسایی موارد خودشیفتگی آشکار به مراتب آسانتر است؛ آن‌ها نفرت‌انگیز و پرحرف هستند. ولی شناسایی موارد خودشیفتگی پنهان کار چندان آسانی نیست.
مشکات
مراقب این تلهٔ ذهنی باشید! طرد کردن معمولاً پس از اعتراض قربانی به بدرفتاری، رخ می‌دهد.
کاربر ۱۹۵۲۵۴۸

حجم

۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۲۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۹۰۰
تومان