نظرات درباره کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان و نقد و بررسی شنوندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان اثر بهروز بوچانی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی هیچ دوستی به جز کوهستان

انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۰۰ رأی
۳٫۰
(۲۰۰)
Mini
داستان خیلی جذابی بود و البته بیشتر آموزنده، با توجه به شرایط ،خواننده یا شنونده احساس همزاد پنداری زیادی رو با نویسنده میکند، در خصوص گوینده کتاب، در جاهایی که نوید محمدزاده با لحن آرام می‌خواند خیلی خوب بود اما نمی‌دانم چرا در جاهای دیگری که اصلا نیاز نبود گوینده لحن حماسی و فریادی به خود می‌گرفت که جالب نبود.
matador
خوانش محمدزاده افتضاح هست بنظرم خودتون کتاب رو بخونید
المیرا پویامهر
داستان در مورد پناهندگی به استرالیا و مشکلاتی هست که پناهنده‌ها درگیرشون می‌شن. نمی‌دونم مشکل از گویندگی بود یا خود داستان که اصلا من رو جذب نکرد. صدای نوید محمدزاده به نظرم اصلا مناسب داستان نبود و لحنی که برای روایت انتخاب کرده بود هم استرس‌زا بود هم تمرکز رو از بین می‌برد. من فقط داستان رو گوش دادم تا تموم بشه و متاسفانه لذتی نبردم
Seda
آقای محمدزاده آنقدر کتاب رو بد خونده که نتونستم بیشتر از یه فصل گوش بدم.
آسمان
وقت خود را تلف نکنید برای این کتاب
تهمینه
«هیچ دوستی به جز کوهستان (id:86461) فصل‌های اول کتاب خیلی تاثیرگذار بود ولی از یه جایی به بعد بیشتر نویسنده شروع به توصیف های طولانی و بیان جهان بینی خودش می‌کنه که خیلی برای من جذاب نبود، هم روند داستان کند شد و هم جهان‌بینی نویسنده برای من جالب نبود، خواندن کتاب میتونه برای کسانی که می‌خواهند به هر قیمتی مهاجرت کنند یا پناهنده بشوند مفید باشه تا کمی با عمق فاجعه ای که ممکنه باهاش مواجه بشوند، آشنا بشن. ترجمه خیلی خوب بود، خوانش گوینده افتضاح بود، خیلی سعی میکرد حماسی بخونه که برای همه جای کتاب مناسب نبود و بیشتر از اونکه حماسی باشه، اضطراب رو منتقل میکرد، گوینده تپق میزد وسط متن الکی مکث میکرد و گاهی می‌خندید!!!
کاربر ۲۴۵۵۰۴۵
دوست داشتم تا اخر گوش کنم اما نوید خواهشا گویندگی نکنه باتشکر
azarman1977
پس از شنیدن چند دقیقه بی خیال شدم. در باره خود کتاب نظری ندارم. اما خوانش آن خوب نبود. عدم هماهنگی لحن و متن.و نیز نامفهوم صدای گوینده که به سختی شنیده می شود باعث شد بگذارمش کنار‌.
کاربر ۴۶۴۳۵۸۸
کتاب از نیمه چیزی برای گفتن نداره و فقط نویسنده اب بسته در متن مثل سریالهای ایرانی / پایان کتاب افتضاح هست چون پایان نداره گوینده هم که نگم براتون در کل اگر پایان کتاب اصلاح بشه یعنی نوشته بشه و نصفه آخر کتاب حذف بشه و یه نفر دیگه بخوانه قابل تحمل میشه / من خودم قبل گرفتن کتابی نظرات رو میبینم کاش یک نفر گفته بود وقت و پول و عمرمو برای این هدر نمیدادم / الان من میگم دوستان این کتاب مالی نیست
SHarabi
داستان تا نیمه‌‌ی نخست، متنی روان و گیرا داشت، از بخشی به بعد، بسیار کند و حتا تکراری پیش میرفت. خوانش داستان توسط نوید محمدزاده بسیار عصبی و نامناسب بود. قطعه‌های موسیقی و افکت‌های صوتی نامناسب، آزاردهنده بود.
hamed318
از منظر روایی و داستان پردازی، نکته خیلی شاخصی به چشمم نیامد، معمولی بود. از منظر روانشناسی بحث افول انسانیت را در بحران و فقر توصیف میکند، که این هم در ادبیات داستانی دنیا پر نظیر است. توصیف نقشه مهاجرت و پناهندگی، و شخصیت نگاری همسفران جالب بود.
Dela2r
فصل اول ،دوم و الی آخر... نمیتونستم دست بکشم از شنیدنش🤩 کلمات ساده که در ترکیب باهم یک پیچیدگی ملموس رو ساخته بودن. صدای نوید عزیز و افت و خیز ریتم ،برگ طلایی بود 💜
منیره
متنی بسیار گیرا با جملات عمیق و زیبا. شاید داستان زندان و سختی و بی عدالتیش داستان بکری نباشد، اما قدرت قلم نویسنده با احساسات انسانی مخاطب را با داستان همراه میکند. چاشنی فرهنگ کرد به داستان طعم تلخ و شیرین می‌بخشد و کتاب را خواندنی تر و یا شنیدنی تر میکند. ترجمه هم خوب و روان بود و به نظر میرسد به متن اصلی احترام گذاشته است. خوانش نوید محمدزاده به اثر شخصیتی بیشتر از آنچه نویسنده پرداخته میدهد. این موضوع برای دنیای کتاب و کتابخوان که آشکارا تفاوت‌های زیادی با سینما و تئاتر و مخاطبانش دارد، میتواند امری خوشایند و یا ناخوشایند باشد. برای من این خوانش و شخصیت صدای ایشان خالی از لطف نبود.
کاربر ۲۷۷۸۵۶۶
کتاب روال داستانی شدیدا کسل کننده ای داره شاید صفحه ها و ساعت ها فقط برای شما یک پلان رو تصویر میکنه طوری که دیگه خسته میشید، روال داستانی که هیچ فراز و فرودی نداره و اگه هم داره در روایت غیر حرفه ای و کسل کننده ذبح میشه، از بار ادبی هم تهی هست، (مثل در بعضی کتاب ها بار ادبی جور داستان ضعیف رو میکشه) از اینا وحشتناک تر نوع روایت و کتابخوانی نوید محمد زادس که به نظرم ناشر فقط و فقط از برند نوید محمدزاده برای فروش بیشتر استفاده کرده و گرنه واقعا این همه کتابخوان خوب . نکته آخر عقاید احمقانه و پوچ بوچانی که تجزیه طلبی ایران رو در جای جای این کتاب فریاد میزنه و البته انگار آه مام وطن میگردش و چوبش رو هم خوب میخوره، در کل من که خوره کتاب و کتاب صوتی هستم واقعا با بی میلی و زور اینکه فقط میخواستم تمومش کنم گوش دادم....در آخر به نظرم وقتت و پولتون رو به خاطر اسمی که الکی در کرده هدر ندید.
سارا
آقای محمد زاده اصلا برای خواندن چنین داستانی مناسب نبودند داستان مخصوصاً چون واقعی بود تاثیر گذاری بیشتری داشت ولی موسیقی ها بسیار نابجا و آزارنده و هیجانات صدای خواننده ی داستان ،عیار داستان را بشدت کاهش داده
کاربر ۵۴۱۶۵۹۳
واقعا یک اثر ماندگار است ، با این گویندگی دیگه ترکوند، واقعا عالی
niloufareabi
توصیه کردن یا نکردن کتابی به کسی که نمی شناسیمش از اساس چیز غلطیه. برای منی که هم نوید رو دوست دارم، هم با خیلی از عقاید نویسنده موافقم، هم خودم عضوی از ملتِ کورد هستم، تجربه ی خوبی بود...هرچند که با نویسنده احساس هم دردی کردم و از رنج هایی که کشیده بود ناراحت شدم...ادبیاتش، توصیفاتش بی نظیر بود راجب گویندگی نوید، موافقم که گاهی به شنونده ترس و اضطراب زیاده از حدی القا میکرد، اما در کل، احساسات نوید رو میشد از تک به تک کلماتی که بیان میکنه دید و درک کرد...من نویدُ درک کردم..و فکر میکنم شاید شاید به احتمال یک درصد، بخشی از این هیجانِ بیش از حدی که نوید داشت، بخاطر هم ذات پنداریش با نویسنده بود...ضمن اینکه بهتره یادمون باشه وقتی متن داره از لحظات و اتفاقات ترسناک و هیجان انگیز صحبت میکنه، طبیعتا گوینده هم باید همین حس رو در صداش داشته باشه...من خیلی جاها که خودمُ جای نویسنده میذاشتم میدیدم خوانش نوید تناسب زیبایی با اون جملات داره. دوستان شما رو به مقدساتتون یه چیزی رو هیچوقت فراموش نکنید؛ دنیا، دنیای تفاوت هاست.اگر یه چیزی با سلیقه من و شما سازگاری نداره، این به معنی بد بودن اون نیست! من و شما مرکز و محور خلقت نیستیم که اگه چیزی رو دوست نداشتیم پس میتونیم بهش بگیم بد! عزیزانِ دلِ من؛ بپذیریم تفاوت ها رو...در مورد تفاوت ها استفاده از واژه خوب یا بد یا هر نوع ارزش گذاری از اساس بی معنی و بی مفهومه..
ستاره
خوب بود هرچند نویسنده این کتاب و تفکراتش رو دوست ندارم
FTP
چطوری یک کتاب می تونه انقد بد باشه؟ فصل هفتم حالت تهوع گرفتم و دیگه کتابو ادامه ندادم. چقدر نویسنده این کتاب حالش بد بوده، که کتابی به این بدی نوشته؟ نه تنها توصیه نمی کنم، که دلم می خواد هیچکسی سراغ این کتاب نره مگه کتاب نمی خونیم که ذره ای حالمون بهتر بشه یا چیزی بهمون اضافه بشه؟
farez
اف ای پی؟! اون هم با حروف بزرگ...؟شبیه یه مدل تفنگ میمونه. اسمش... علتش اینه؟
مستار مستور
بد بود

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان